Світ змінюється — розіграші залишаються константою. Люди завжди були азартними. Навіть у Біблії є згадки про кинутий жереб, а гладіаторські бої взагалі не потребують представлення. Різниця лише в тому, що одного разу у нас з'явився інтернет. З того часу розіграші стали проводитися там.
Сьогодні однією з найпопулярніших активностей вважаються розіграші в Instagram. Які з них працюють у 2020 і як створювати «придатний» контент для giveaway — розповідаємо у матеріалі, який підготували по вебінару контент-менеджера відділу digital-комунікацій Promodo Олександра Зубарєва.
НАВІЩО ПОТРІБНІ РОЗІГРАШІ В INSTAGRAM
ВІДПОВІДЬ №1. РОЗІГРАШІ ПРИНОСЯТЬ ПІДПИСНИКИ
Так, це очевидно. Але вони приносять дуже дешевих підписників.
«В одному з проєктів банальний giveaway з призом вартістю 8 000 грн тільки за офіційною статистикою приніс 6 377 фоловерів. Ще $ 100 на просування — і зрештою один підписник обійшовся нам в 1,63 грн. Таргетолог підтвердив, що це хороший показник, оскільки запуск реклами обійшовся б до 10 разів дорожче».
ВІДПОВІДЬ №2. РОЗІГРАШІ РОЗВАЖАЮТЬ ПІДПИСНИКІВ
Як би маркетологи і власники бізнесу не мріяли, щоб фоловери приходили в аккаунт бренду купувати, вони приходять туди не за цим. Найчастіше фоловери заходять у соцмережі компанії, щоб подивитися фотографії, пожартувати, обговорити в коментарях гострі питання. Іншими словами, ваші підписники приходять за розвагою. І це саме те, що ми повинні їм запропонувати, щоб вони залишились задоволеними і повернулися за покупкою. Запам'ятайте: спочатку розважити, потім — продати.
ВІДПОВІДЬ №3. РЕКЛАМА ПРОДУКТУ
Припустимо, ви — власник ресторану. У вашому меню з'явилася нова страва, і ви хочете всім про неї розповісти. Звичайне просування в Instagram може не дати потрібних охоплень, а ось якщо ви вирішите розіграти 10 вечерь у вашому ресторані й в цьому ж пості розповісте про нову страву - усі учасники та відмічені користувачі про нього точно дізнаються.
КОМУ РОЗІГРАШІ В INSTAGRAM ПІДІЙДУТЬ
Припустимо, ви продаєте акрилові ванни і задаєте собі питання: «Мені теж потрібні розіграші в Instagram?». Так, потрібні, але запам'ятайте просте правило: спочатку — красивий контент, потім розіграші. Це особливо актуально, якщо ви продаєте товар, який спочатку не виглядає інстраграмно. У кейсі Comfy ми вже розповідали, як перехід на розважальний унікальний контент і розробка єдиного стилю дозволили нам подвоїти кількість підписників і закохати їх у бренд.
Повернемося до ванн...
Так сьогодні виглядає більшість аккаунтів, які намагаються продати акрилові ванни в Instagram. Вони нагадують швидше каталог, і мало хто захоче поставити лайк таким фотографіям. Це приклад того, як не повинен виглядати контент у подібному акаунті. Щоб споживачеві захотілося купити ваш товар або принаймні взяти участь в вашому розіграші, переконайтеся в тому, що йому сподобається картинка. Навіть ванну можна наповнити полуницею або покласти в неї красиву дівчину.
Не забудьте і про текст. Контент — це не тільки красива картинка, а й доречний опис.
«Ми живемо у 2020 році. Контент вже не просто «король», як говорили раніше. Він — повелитель і володар. Магії без контенту не станеться».
ЯКІ БУВАЮТЬ РОЗІГРАШІ В INSTAGRAM
Найвідоміший вид розіграшів в мережі — giveaway. Він настільки популярний, що усі активності в Instagram можна умовно розділити на giveaway і не-giveaway.
GIVEAWAY
Giveaway в інстаграм (або просто гів) зазвичай реалізують самостійно, або за допомогою блогерів, відомих медіаперсон, зірок. Якщо у вас є акаунт в Instagram, ви точно хоча б раз зустрічалися з подібним креативом.
Лідер думок закликає людей взяти участь в конкурсі, в якому розігрується щось, що люблять і хочуть всі: нові айфони, ноутбуки і навіть машини. Механіка проста: створюється окрема сторінка, там пропонують підписатися на певну кількість акаунтів, серед яких і ваш. Залежно від популярності зірки, такий гів може принести до 100 000 підписників. З вас - покупка самого призу і певний гонорар для лідера думок.
МИ В PROMODO КАТЕГОРИЧНО НЕ РЕКОМЕНДУЄМО БЛОГЕРСЬКІ ГІВИ
І ось чому:
ЯК ПРАЦЮЄ РОЗУМНА СТРІЧКА INSTAGRAM
Ви, напевно, чули про розумну стрічку Instagram. Настільки розумну, що навіть CEO Instagram точно не знає, як вона працює. Відомо, що в її основі лежить AI, а алгоритми заточені під тисячі різних параметрів.
«На моїй практиці була така історія, коли клієнт без нашого відома ініціював giveaway у зірки. До існуючої аудиторії акаунта у 10 тис. підписників додалися ще 15 тис., але 8 тис. з них пішли відразу після гіва. У підсумку ми зіткнулися з катастрофічним падінням охоплень, лайків та коментарів. Кількість лайків під новими постами знизилась з 150 до 20. Наступні пів року ми витратили на повернення залученості, яка існувала до проведення гіва».
ГІВИ, ЯКІ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ, — САМОСТІЙНІ
Запускайте розіграш призу випадковим чином серед людей, які підписалися і відмітили друзів в коментарях. З вас — приз і невелика сума на просування поста з розіграшем.
Також ця механіка може ускладнюватися додатковими умовами. Окрім тега друга, наприклад, потрібно ще придумати і написати невеликий вірш в коментарях, або відлайкати кілька фото на сторінці, або викласти скрін поста в сторіс, або викласти тематичний пост з тегом вашої сторінки і певним хештегом. Підійдуть будь-які прості умови.
Тут теж варто бути обережним, можна легко потрапити на призоловів.
«Призолови увесь день зайняті розіграшами. Вони не ставлять лайки ні на які інші ваші пости. Після гіва вони, можливо, і залишаться підписані на аккаунт, але істотно знизять вам показник залученості».
Так чи інакше, якщо ви проводите гіви, то повинні розуміти, що наявність призоловів у вашому аккаунті неминуча. Але ви можете знизити їх кількість. Як? Просто не розіграйте айфон:) Іншими словами, що б ви не робили, намагайтеся вибирати такі призи, які будуть відповідати вашому основному виду діяльності. Ще простіше: айфон потрібен всім, а акрилові ванни — тільки тим, хто в них зацікавлений.
ЯК ПРОВЕСТИ GIVEAWAY ПРАВИЛЬНО
Щоб мінімізувати кількість проблем, залучаючи при цьому тільки якісну аудиторію, потрібно:
• Правильно вибирати подарунок. Він повинен бути тематичним, бажаним для певної групи людей — вашої ЦА.
• Не переступати межу з вартістю призів. Знайдіть золоту середину: якщо подарунок занадто дешевий, ніхто не захоче брати участь в розіграші, а надто дорогий захочуть взагалі всі (в т.ч. призолови), його потім і продати можна.
• Ускладнювати гіви. Придумуйте інші механіки, просіть викладати в сторіс, робити пости з хештегом або виконувати додаткові умови. В основному, це зроблять тільки ті, хто дійсно зацікавлений у ваших послугах або продукції.x
Так, підписників після цих порад прийде менше, ніж зі стандартного гіва, але вони з більшою ймовірністю залишаться і будуть радувати вас лайками, коментарями і, звичайно, покупками. І ще одна порада: не робіть гіви дуже тривалими. Одного-двох тижнів достатньо, багато людей можуть не захотіти брати участь, якщо чекати результатів доведеться занадто довго.
НІ-GIVEAWAY: ЯК ПРОВЕСТИ РОЗІГРАШ В ІНСТАГРАМІ
Фотоконкурс. Поетичний конкурс. Музичний конкурс. Конкурс на кращий відгук. Будь-який інший творчий конкурс, що підходить вашому аккаунту. Зберіть журі, попросіть фоловерів виконати дії певної складності, які можна оцінити. Тільки враховуйте, що за занадто дешевий приз ніхто і пальцем не поворухне, тобто подарунок повинен бути вартим участі. Але, знову ж таки, не дуже дорогим. Результати творчості просіть викладати на своїх сторінках чи в Сторіс.
Тоталізатор. Влаштувати прийом ставок на майбутню подію (наприклад, вгадати, хто візьме «Оскар» або щось в цьому дусі) і подарувати подарунок тому, хто перший вгадав результат події. Щоб це було не просто взаємодією з існуючими фоловерами, а ще й підвищенням числа підписок, попросіть викладати результати в свої сторіс (або навіть пости) з тегом акаунта.
На уважність. Заархівуйте один з недавніх постів і попросіть підписників вгадати, який саме. Вибрати переможця з усіх, хто правильно відповів, ви зможете випадковим чином. Така активність підвищить любов до вас, але ніяк не вплине на кількість підписників
Тимчасовий. Розіграш, в якому перемагає підписник, який залишив останній коментар до певного часу. Можна просити відзначати друзів.
Квест. Вимагає підготовки і креативності, але показує хороші результати. Наприклад, можна попросити підписників знайти і зібрати слово в акаунті за підказками. Сміливо поєднуйте з гівом — просіть писати відповіді з відміткою друга, або викладати на своїй сторінці.
Офлайн. Наприклад, можна попросити фоловерів зробити фото біля вашої офлайн-точки та викласти його у себе в профілі з активним посиланням. Додатковий плюс — такий підхід залучить людей до вашого офлайн-магазину. Приз вибирайте дуже хороший, ви даєте підписникам складну задачу. Ніхто не захоче їхати кудись просто так.
ПРО ЩО ВАЖЛИВО ПАМ'ЯТАТИ, ПРОВОДЯЧИ РОЗІГРАШ В INSTAGRAM
Розіграші в Інстаграм — працюють, якщо вони акуратно продумані. Сімнадцятий пункт офіційних правил Instagram забороняє будь-яким чином мотивувати користувачів на вчинення дій (лайки, коментарі, підписки). Формально гіви поза законом. Якщо ви роздумуєте: просувати або не просувати ваш розіграш в Instagram, ми однозначно рекомендуємо просувати. Просування конкурсів, які не мають за мету екстремальне підвищення кількості підписників, принесуть їх вам. Плюс, CTR у таких постів буде набагато вищий, ніж при просуванні стандартних постів. А додатково можна замовити рекламу у блогерів.
на розсилку