Пам'ятаєте був такий Google Feed? Саме звідти починається шлях новинної стрічки, яку зараз ми знаємо як Google Discover. У 2018 році кількість активних користувачів стрічки досягла 800 млн на місяць, після чого стався ребрендинг: зміни інтерфейсу, назви та умов ранжування контенту.
Хоча перевагу у каналі мають саме ЗМІ, великі інформаційні та медіаресурси, SEO-фахівці не повинні ігнорувати його. Будь-який сайт може та повинен претендувати на появу в Google Discover, бо він забезпечує левову частку органічного трафіку, порівняно з органічним пошуковим трафіком з Google.
Але як потрапити до Google Discover, якщо стрічка орієнтується на інтереси, а не на ключові слова? Яким чином і як саме тут працюватиме SEO?
Про це та загалом про те, що таке Google Discover Feed та навіщо вашому бізнесу туди потрапляти, розпитали Владислава Трішкіна, SEO Team Lead в Promodo.
Що таке Google Discover та як він працює
Google Discover — це стрічка з рекомендаційними матеріалами, персоналізованими для кожного користувача, яка відображається лише на мобільних пристроях
Як працює Google Discover?
Google Discover використовує алгоритми машинного навчання для аналізу історії пошуку, поведінки користувачів в інтернеті, їхніх інтересів та геолокації. На базі цього він створює персоналізовану стрічку зі статей, новин, відео та іншого релевантного контенту.
Якщо Google Discover зосереджений на інтересах замість ключових слів, як туди потрапити?
Погані новини: у стрічку Google Discover неможливо потрапити за бажанням
Google сам вирішує, які матеріали додавати до стрічки Discover, з яких сайтів та скільки брати, що показувати, як їх змінювати тощо. Тобто безпосередньо маніпулювати стрічкою Google Discover — неможливо.
Але є і гарні новини — до стрічки Google Discover можна потрапити, якщо дуже активно пропрацьовувати органіку.
Google Discover — це органічний трафік?
Попри, що стрічка має з органікою схожі вимоги до оптимізації сайту, це — окремий канал та стрічка рекомендацій. яку користувачі бачать після введення пошукових запитів. Канал пов'язаний з органікою, оскільки:
- має схожі вимоги щодо оптимізації сайту (вимоги по E-E-A-T та контенту для наповнення);
- має певні кореляції між органікою та собою — якщо на якомусь Google Update просяде органіка, то найімовірніше просяде Discover, й навпаки.
Для власників вебсайтів Google Discover пропонує додаткове джерело трафіку. Стрічка рекомендує їхній контент зацікавленим користувачам, потенційно перетворюючи їх на підписників або клієнтів, що приводить до збільшення трафіку та конверсій
Що відрізняє Google Discover від органіки? Схильність до нетипових для органіки стрибків.
До чого тут SEO?
Для того, щоб сайт потрапив у Google Discover та покращив свої позиції — потрібна класична первинна технічна SEO-оптимізація, аби сайт відповідав сучасним вимогам пошукових систем.
Як це зробити? Максимально зосередитись на E-E-A-T-факторах.
Це вкрай важливо саме для стрічки Discover. Google потрібен якісний експертний контент з вірогідних джерел і він витягуватиме релевантний контент з відповідних сайтів.
Отже, паралельно з Google Discover, обов'язково потрібно працювати з органікою.
Після технічної оптимізації та аудиту, необхідно зосередитись на контенті та рекомендаціях — в якому напрямку краще писати статті, як писати їх та що писати (не лише під органіку, а й під Google Discover).
Різні типи контенту Google Discover
Google Discover переважно відображає чотири типи контенту:
- Посилання на статті
Посилання на онлайн-статті від різних видавництв. Кожне посилання на статтю відображається у вигляді картки, яка містить заголовок і мініатюрне зображення.
- Web-сторіс
Цей формат поєднує відео, зображення та аудіо — подібно до історії в Instagram.
- Відео та YouTube shorts
Стрічка Google Discover користувача може також включати відеоролики та короткометражки YouTube, які рекомендуються на основі історії користувача на YouTube.
- Ads Discovery
Оголошення, створені за допомогою кампаній Google Discover, також періодично з'являються у стрічці.
Кому потрібний та корисний Google Discover?
eCommerce потрапляє в Discover дуже рідко. Перевагу віддають великим новинним або нішевим сайтам, які генерують, по-перше, величезну кількість новин, а по-друге, чималу кількість класних статей, які подобаються користувачам. До них потрапляють і статті за інтересами.
Google Discover для медіа переважно становить левову частку трафіку, бо зазвичай приносить набагато більше, аніж органіка. Наприклад, органіка на місяць приносить 20 млн кліків, у той час Google Discover може приносити 80+ млн кліків
Аналіз ефективності Google Discover
Щоб оцінити успіх ваших зусиль, ви можете використовувати аналітику Google Discover — Google Search Console (Звіт «Рекомендації»). Це дозволить дізнатися, як часто ваш контент відображається в стрічці, як часто користувачі переходять на ваш сайт, та який контент є найпопулярнішим.
Регулярно аналізуючи свої показники, ви зможете побачити, що працює, а що ні. Це уможливить скоригувати стратегію й оптимізувати контент для досягнення найкращих результатів.
Розуміння аналітики Google Discover та відстеження трафіку
Google Search Console (Звіт «Рекомендації») надає кілька статистичних даних та показників, які ви можете використовувати для відстеження результатів своєї роботи:
- Impressions
Кількість показів вашого контенту в стрічці Google Discover.
- Кліки
Кількість переходів користувачів на ваш сайт з Google Discover.
- CTR (Click-Through Rate)
Відсоток користувачів, які перейшли на ваш сайт, від числа показів. Але головне — він дає змогу отримати статистику кліків за певними статтями/новинами, які зайшли в стрічку рекомендацій. За допомогою цього можна проаналізувати тематики та напрямки, які цікаві аудиторії.
Кейси з використанням Google Discover
Один з вдалих прикладів кейсів з використанням каналу Google Discover наш клієнт — українське інформаційне агентство.
На проєкті у нас було три основні напрямки:
- Технічна оптимізація + впровадження по E-E-A-T.
- Постійна робота з контентом (за заздалегідь сформованою контент-стратегією).
- Робота з оновлення та актуалізації вже написаного контенту.
Додатково відстежували тематики статей та новин, які потрапляли в стрічку рекомендацій. Це дозволяло коригувати контент-стратегію.
Хронологія проведених робіт
- Вересень 2023 — 20 млн
- Впровадили технічний аудит та рекомендації по E-E-A-T
- Почали активну роботу по контен-стратегії
- Жовтень 2023 — 23.3 млн
- Листопад 2023 — 31.9 млн
- Грудень 2023 — 35.8 млн
- Січень 2024 — 36,5 млн
Як підсумок, бачимо зростання трафіку з каналу Google Discover
Який дохід медіа з Google Discover?
Медіа монетизується коштом реклами. Якщо сайт отримує багато трафіку з Discover, то це допомагає моделі монетизації великих медіа. Що більше охоплення, то більша аудиторія, то більше коштує реклама, то популярнішим є окреме медіа.
Кому довірити налаштування Google Discover: аутсорсу чи агенції?
Дуже мало інформації, як правильно працювати зі стрічкою Google Discover, як із сайту медіа туди потрапити, і як із сайту медіа забустити звідти трафік. Найкраще, якщо над цим працюватиме фахівець з досвідом роботи із медіа.
Медіа — це специфічний тип сайту, з яким не в кожного SEO-фахівця є досвід роботи, а з каналом Google Discover й поготів. То ж дуже важко знайти фахівця, який спеціалізується саме на цьому та має саме практичний досвід роботи з медіа та стрічкою Discover
Висновок
Щодо трафіку з Google Discover, радимо бути обережними. Використання тактики «не працювати з органікою» може призвести до втрати трафіку зі стрічки рекомендацій після одного із Google Core Update.
Рекомендована стратегія полягає у тому, щоб прийняти двосторонній підхід до контенту — один розділ оптимізований для користувачів, які активно шукають певні теми, а інший відповідає емоційним інтересам і тенденціям вашої цільової аудиторії, що узгоджується з моделлю Discover для пошуку контенту.
Підсумовуючи, можна сказати, що хоча Discover надає можливості для збільшення трафіку, основою є захист загальної цілісності SEO. Ставтеся до нього як до окремої платформи та продумайте ґрунтовну контент-стратегію, яка балансуватиме між пошуковою оптимізацією та емоційним резонуванням вашої аудиторії.
Також на цю тему:
- HARO: як отримувати лінки в найбільших медіа світу
- Яким має бути лінкбілдінг, щоб працювати: ТОП-15 запитань
- ChatGpt: іграшка чи інструмент майбутнього? Досвід фахівців Promodo
- Категорійний аналіз: як підвищити ранжування і обійти конкурентів
- Тренди SEO у 2024 році: 7 важливих тенденцій, про які всі говорять, але не знають, що з цим робити
на розсилку