Розіграші в Instagram 2020: що працює, а що - ні

Світ змінюється — розіграші залишаються константою. Люди завжди були азартними. Навіть у Біблії є згадки про кинутий жереб, а гладіаторські бої взагалі не потребують представлення. Різниця лише в тому, що одного разу у нас з'явився інтернет. З тих пір розіграші стали проводитися там.

Сьогодні однією з найпопулярніших активностей вважаються розіграші в Instagram. Які з них працюють у 2020 і як створювати «придатний» контент для giveaway — розповідаємо у матеріалі, який підготували по вебінару контент-менеджера відділу digital-комунікацій Promodo Олександра Зубарєва.

Навіщо потрібні розіграші в Instagram

Відповідь №1. Розіграші приносять підписникі

Так, це очевидно. Але вони приносять дуже дешевих підписників.

  

««В одному з проектів банальний giveaway з призом вартістю 8 000 грн тільки за офіційною статистикою приніс 6 377 фоловерів. Ще $ 100 на просування — і зрештою один підписник обійшовся нам в 1,63 грн. Таргетолог підтвердив, що це хороший показник, оскільки запуск реклами обійшовся б до 10 разів дорожче».

 

Відповідь №2. Розіграші розважають підписників

Як би маркетологи і власники бізнесу не мріяли, щоб фоловери приходили в аккаунт бренду купувати, вони приходять туди не за цим. Найчастіше фоловери заходять у соцмережі компанії, щоб подивитися фотографії, пожартувати, обговорити в коментарях гострі питання. Іншими словами, ваші підписники приходять за розвагою. І це саме те, що ми повинні їм запропонувати, щоб вони залишились задоволеними і повернулися за покупкою. Запам'ятайте: спочатку розважити, потім — продати.

Відповідь №3. Реклама продукту

Припустимо, ви — власник ресторану. У вашому меню з'явилася нова страва, і ви хочете всім про неї розповісти. Звичайне просування в Instagram може не дати потрібних охватів, а ось якщо ви вирішите розіграти 10 вечерь у вашому ресторані і в цьому ж пості розповісте про нову страву - усі учасники і відмічені користувачі про нього точно дізнаються. 

Кому розіграші в Instagram підійдуть

Припустимо, ви продаєте акрилові ванни і задаєте собі питання: «Мені теж потрібні розіграші в Instagram?». Так, потрібні, але запам'ятайте просте правило: спочатку — красивий контент, потім розіграші. Це особливо актуально, якщо ви продаєте товар, який спочатку не виглядає інстраграмно. У кейсі Comfy ми вже розповідали, як перехід на розважальний унікальний контент і розробка єдиного стилю дозволили нам подвоїти кількість підписників і закохати їх у бренд.

Повернемося до ванн...

rozyigryish-v-instagram 

Так сьогодні виглядає більшість аккаунтів, які намагаються продати акрилові ванни в Instagram. Вони нагадують швидше каталог, і мало хто захоче поставити лайк таким фотографіям. Це приклад того, як не повинен виглядати контент у подібному акаунті. Щоб споживачеві захотілося купити ваш товар або принаймні взяти участь в вашому розіграші, переконайтеся в тому, що йому сподобається картинка. Навіть ванну можна наповнити полуницею або покласти в неї красиву дівчину.

kak-provyesti-rozyigryish-v-instagramye 

 

 Не забудьте і про текст. Контент — це не тільки красива картинка, а й доречний опис.

 

«Ми живемо у 2020 році. Контент вже не просто «король», як говорили раніше. Він — повелитель і володар. Магії без контенту не станеться».

 

Які бувають розіграші в Instagram

Найвідоміший вид розіграшів в мережі — giveaway. Він настільки популярний, що усі активності в Instagram можна умовно розділити на giveaway і не-giveaway. 

Giveaway

 giveaway-v-instagram

Giveaway в інстаграм (або просто гів) зазвичай реалізують самостійно, або за допомогою блогерів, відомих медіаперсон, зірок. Якщо у вас є акаунт в Instagram, ви точно хоча б раз зустрічалися з подібним креативом.

 kak-dyelat'-rozyigryishi-v-instagramye

Лідер думок закликає людей взяти участь в конкурсі, в якому розігрується щось, що люблять і хочуть всі: нові айфони, ноутбуки і навіть машини. Механіка проста: створюється окрема сторінка, там пропонують підписатися на певну кількість акаунтів, серед яких і ваш. Залежно від популярності зірки, такий гів може принести до 100 000 підписників. З вас - покупка самого призу і певний гонорар для лідера думок.

 

Ми в Promodo категорично не рекомендуємо блогерські гіви.

І ось чому:

kak-provyesti-giv-v-instagram

rozyigryish-v-instagram-po-kommyentariyam


Як працює розумна стрічка Instagram

 

Ви, напевно, чули про розумну стрічку Instagram. Настільки розумну, що навіть CEO Instagram точно не знає, як вона працює. Відомо, що в її основі лежить AI, а алгоритми заточені під тисячі різних параметрів. 

    

«На моїй практиці була така історія, коли клієнт без нашого відома ініціював giveaway у зірки. До існуючої аудиторії аккаунта у 10 тис. підписників додалися ще 15 тис., але 8 тис. з них пішли відразу після гіва. У підсумку ми зіткнулися з катастрофічним падінням охватів, лайків та коментарів. Кількість лайків під новими постами знизилась з 150 до 20. Наступні півроку ми витратили на повернення залученості, яка існувала до проведення гіва».

 

 

giveaway-v-instagram_ryezul'tat 


Гіви, які можна використовувати, — самостійні. 

Запускайте розіграш призу випадковим чином серед людей, які підписалися і відмітили друзів в коментарях. З вас — приз і невелика сума на просування поста з розіграшем. 

Також ця механіка може ускладнюватися додатковими умовами. Окрім тега друга, наприклад, потрібно ще придумати і написати невеликий вірш в коментарях, або відлайкати кілька фото на сторінці, або викласти скрін поста в сторіс, або викласти тематичний пост з тегом вашої сторінки і певним хештегом.  Підійдуть будь-які прості умови. 

samostoyatyel'nyiy-rozyigryish-v-instagram

Тут теж варто бути обережним,  можна легко потрапити на призоловів.

  

«Призолови увесь день зайняті розіграшами. Вони не ставлять лайки ні на які інші ваші пости. Після гіва вони, можливо, і залишаться підписані на аккаунт, але істотно знизять вам показник залученості».

  

Так чи інакше, якщо ви проводите гіви, то повинні розуміти, що наявність призоловів у вашому аккаунті неминуча. Але ви можете знизити їх кількість. Як? Просто не розіграйте айфон:) Іншими словами, що б ви не робили, намагайтеся вибирати такі призи, які будуть відповідати вашому основному виду діяльності. Ще простіше: айфон потрібен всім, а акрилові ванни — тільки тим, хто в них зацікавлений.

Як провести giveaway правильно 

Щоб мінімізувати кількість проблем, залучаючи при цьому тільки якісну аудиторію, потрібно: 

Правильно вибирати подарунок. Він повинен бути тематичним, бажаним для певної групи людей — вашої ЦА.

 • Не переступати межу з вартістю призів. Знайдіть золоту середину: якщо подарунок занадто дешевий, ніхто не захоче брати участь в розіграші, а надто дорогий захочуть взагалі всі (в т.ч. призолови), його потім і продати можна. 

Ускладнювати гіви. Придумуйте інші механіки, просіть викладати в сторіс, робити пости з хештегом або виконувати додаткові умови. В основному, це зроблять тільки ті, хто дійсно зацікавлений у ваших послугах або продукції.x

Так, підписників після цих порад прийде менше, ніж зі стандартного гіва, але вони з більшою ймовірністю залишаться і будуть радувати вас лайками, коментарями і, звичайно, покупками. І ще одна порада: не робіть гіви дуже тривалими. Одного-двох тижнів достатньо, багато людей можуть не захотіти брати участь, якщо чекати результатів доведеться занадто довго.

Ні-giveaway: як провести розіграш в Інстаграмі

Фотоконкурс. Поетичний конкурс. Музичний конкурс. Конкурс на кращий відгук. Будь-який інший творчий конкурс, що підходить вашому аккаунту. Зберіть журі, попросіть фоловерів виконати дії певної складності, які можна оцінити. Тільки враховуйте, що за занадто дешевий приз ніхто і пальцем не поворухне, тобто подарунок повинен бути вартим участі. Але, знову ж таки, не дуже дорогим. Результати творчості просіть викладати на своїх сторінках чи в Сторіс. 

Тоталізатор. Влаштувати прийом ставок на майбутню подію (наприклад, вгадати, хто візьме «Оскар» або щось в цьому дусі) і подарувати подарунок тому, хто перший вгадав результат події. Щоб це було не просто взаємодією з існуючими фоловерами, а ще й підвищенням числа підписок, попросіть викладати результати в свої сторіс (або навіть пости) з тегом аккаунта.

На уважність. Заархівуйте один з недавніх постів і попросіть підписників вгадати, який саме. Вибрати переможця з усіх, хто правильно відповів, ви зможете випадковим чином. Така активність підвищить любов до вас, але ніяк не вплине на кількість підписників

Тимчасовий. Розіграш, в якому перемагає підписник, який залишив останній коментар до певного часу. Можна просити відзначати друзів.

Квест. Вимагає підготовки і креативності, але показує хороші результати. Наприклад, можна попросити підписників знайти і зібрати слово в акаунті за підказками. Сміливо поєднуйте з гівом — просіть  писати відповіді з відміткою друга, або викладати на своїй сторінці.

Офлайн. Наприклад, можна попросити фоловерів зробити фото біля вашої офлайн-точки та викласти його у себе в профілі з активним посиланням. Додатковий плюс — такий підхід залучить людей до вашого офлай-магазину. Приз вибирайте дуже хороший, ви даєте підписникам складну задачу. Ніхто не захоче їхати кудись просто так.

Про що важливо пам'ятати, проводячи розіграш в Instagram


Розіграші в Інстаграм — працюють, якщо вони акуратно продумані. Сімнадцятий пункт офіційних правил Instagram забороняє будь-яким чином мотивувати користувачів на вчинення дій (лайки, коментарі, підписки). Формально гіви поза законом. Якщо ви роздумуєте: просувати або не просувати ваш розіграш в Instagram, ми однозначно рекомендуємо просувати. Просування конкурсів, які не мають за мету екстремальне підвищення кількості підписників, принесуть їх вам. Плюс, CTR у таких постів буде набагато вищий, ніж при просуванні стандартних постів. А додатково можна замовити рекламу у блогерів.

Вашему бренду потрібна власна SMM-стратегія — розкажіть про свій проект нам. Команда відділу digital-комунікацій Promodo допоможе створити щось незабутнє.

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу