зв’язатися з нами
дослідження + фахові рекомендації

КЛЮЧОВІ
ПОКАЗНИКИ
У РІЗНИХ НІШАХ
ECOMMERCE

head

Мета та метод дослідження

Навесні переважна кількість онлайн-покупців мала надію, що війна закінчиться за два-три тижні. Усвідомлення, що протистояння з окупантом щонайменше на місяці, прийшло в кінці травня — на це вказує динаміка онлайн-покупок та середній чек у різних сегментах ритейлу.

Ми проаналізували, як змінювався споживчий попит в електронній комерції у 6-ти різних сегментах протягом лютого-липня 2022 року. Також зверталися до даних інших дослідницьких компаній.

Ми знаходимо інсайти, які допомагають бізнесу приймати ефективні рішення! Якщо вам потрібен глибинний аналіз своєї категорії або необхідно розробити стратегію розвитку — звертайтеся до нашої Strategy Team.

Отримати консультацію

Для кого це дослідження

Зміст
  1. Трафік українського онлайн-простору
  2. Як змінювалася купівельна поведінкаукраїнців у травні-серпні 2022
  3. Як змінювалися ключові показникиу різних нішах eCommerce
  4. Загальні висновки
1
ТРАФІК
УКРАЇНСЬКОГО
ОНЛАЙН-ПРОСТОРУ
ТРАФІК
УКРАЇНСЬКОГО
ОНЛАЙН-ПРОСТОРУ
title1

ЗАГАЛЬНИЙ ТРАФІК УКРАЇНСЬКОГО
ОНЛАЙН-ПРОСТОРУ

СТРУКТУРА ТОП
ОНЛАЙН-РИНКУ УКРАЇНИ

2
ЯК ЗМІНЮВАЛАСЯ
КУПІВЕЛЬНА
ПОВЕДІНКА
УКРАЇНЦІВ У
ТРАВНІ-СЕРПНІ
2022 РОКУ
ЯК ЗМІНЮВАЛАСЯ
КУПІВЕЛЬНА
ПОВЕДІНКА
УКРАЇНЦІВ У
ТРАВНІ-СЕРПНІ
2022 РОКУ
title2

Станом на 2022 рік вже 94% українців мають досвід онлайн-покупки товарів

При цьому 14% українців здійснили першу онлайн-покупку лише після початку війни. Таким чином, війна зробила з eCommerce те, чого не зміг Covid-19 – залучила до інтернету тих, хто досі цього не робив.

14%
українців після початку війни здійснили першу онлайн-покупку
57%
українців, які купували онлайн, відзначають, що характер покупок під впливом війни змінився
Показники: купували онлайн протягом останніх 12 місяців принаймні 1 раз

ПРИЧИНИ КУПІВЛІ ОНЛАЙН

3
Як змінилися
ключові показники
у різних нішах
eCommerce
Як змінилися
ключові показники
у різних нішах
eCommerce

Динаміку візуалізували на основі середньозважених показників у кожній з категорій. За бенчмарк довоєнного стану взяли перший тиждень лютого.

title3

Продукти. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Продукти. Аналітичні висновки

Одяг і взуття. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Одяг і взуття. Аналітичні висновки

Товари для дітей. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Товари для дітей. Аналітичні висновки

Зоотовари. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Зоотовари. Аналітичні висновки

Косметика, гігієнічні і господарські товари. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Косметика, гігієнічні і господарські товари. Аналітичні висновки

Електроніка і побутова техніка. Динаміка відновлення категорії

img
img
img
img
img
img

Електроніка і побутова техніка. Аналітичні висновки

Динаміка доходу у різних нішах

img
4
Ключові маркери, на які
бізнесу варто зважати
Ключові маркери, на які
бізнесу варто зважати
  • Користувачі повертаються до онлайну, але нерівномірно у різних нішах. Мінімально на 45%, максимально — на рівень довоєнного часу.
  • Кількість покупок знизилася практично в усіх категоріях при незмінному або навпаки більшому середньому чеку, ніж до війни.
  • Найбільший попит зараз на зоотовари, косметику та гігієну, одяг і взуття, а також побутову техніку. Найнижчий – на продукти та дитячі товари.
  • Рекламодавці витрачають вдвічі менші бюджети, ніж до війни. Проте конкуренція потроху зростає. Київ за кількістю онлайн-покупців зростає, у західних регіонах попит спадає. До сходу також потроху повертаються люди. Наступне перерозподілення за геолокацією спричинить опалювальний сезон у листопаді.
  • Українці очікують, що ритейлери будуть продавати пропозицію, а не продукт чи бренд — зараз через кризові часи, ситуація змінюється дуже швидко. Також до побажань відноситься орієнтація на клієнтський досвід, а не процес, і ще – підтримка інновацій. Як варіант, комбінувати нове з уже існуючими послугами, категоріями, параметрами. Комбінаторика може дати оновлене розміщення і відчуття пропозиції.

Що далі?

Війна рано чи пізно скінчиться. Почнеться відновлення, і за оцінками усіх експертів у топі продажів опиняться будматеріали, товари для дому, техніка та електроніка. Все це габаритні товари, які потребують специфічної логістики – подумайте про це заздалегідь.

Магазини, які опиняться в лідерах пошукової видачі та забезпечать наявність товарів різної цінової категорії (обов'язково економ та середній) – зберуть «вершки». І люди будуть як ніколи чутливі до ціни – асортимент має обовʼязково утримувати товари сегменту економ.

Подивитися попередній звіт

більше новин та досліджень

Підписуйтеся і читайте першими