Як збільшити конверсії за допомогою AMP-сторінок

Що це таке

Частка мобільного трафіку в Google становить 60%, і в 2018 буде тільки збільшуватися - про це говорять дані української дирекції Google. Люди все більше купують з мобільних пристроїв, і їх кількість продовжує зростати.

мобильный траффик

Користувачі планшетів і смартфонів проводять онлайн не менше часу, ніж десктопні користувачі. У такій ситуації ключовим фактором розвитку онлайн-бізнесу є швидкість завантаження сайту на мобільних пристроях

Технологія AMP (accelerated mobile pages) була анонсована Google ще в 2015 році для прискорення роботи окремих сторінок сайтів на мобільних пристроях. З тих пір вона активно розробляється як самою компанією, так і незалежними програмістами - всі необхідні для розробки HTML-бібліотеки знаходяться у відкритому доступі на Github.

Продуктивність таких AMP-сторінок істотно вище звичайних. Вона залежить від числа JavaScript-коду декількох бібліотек, що реалізують різну динамічну функціональність.

Як це працює

Замість «вшивання» в код сторінки конструкцій JavaScript, часом громіздких, при створенні АМР-версії використовуються спеціальні теги, число і функції яких обмежені. З цих готових елементів, як з конструктора, розробник збирає АМР-версію сторінки для замовника.

Пошукові алгоритми знаходять ці теги і кешують їх дані. Потім, коли користувач шукає потрібну йому інформацію в Google, браузер завантажує ці дані у фоновому режимі з кешу Google в iframe - спеціальний тег, який працює як контейнер і дозволяє завантажувати в звичайний HTML-документ будь-які інші документи. При переході по посиланню користувач відкриває по суті вже завантажену сторінку в спеціальному вікні.

Основна відмінність AMP від ​​звичайних веб-сторінок полягає в неможливості вставки стандартних скриптів в код сайту. У свою чергу, це означає, що стає недоступною більшість функцій, пов'язаних з динамічними змінами елементів такої сторінки, наприклад:

  • анімація;
  • вспливаючі вікна;
  • кнопки та інші клікабельні елементи.

Замість скриптів на АМР-сторінках можна використовувати готові елементи зі списку тегів, а також iframe.

Що це дає бізнесу

До всіх статей AMP в пошуковій видачі Google додає іконку AMP, і з мобільних пристроїв в першу чергу показує AMP сторінки. Це означає, що такі сторінки ранжуються вище інших запитів в мобільній пошуковій видачі. Вони відповідають вимогам шуковику до швидкого завантаження і адаптовані під мобільні пристрої.

значек AMP-страниц

При цьому всі подібні сторінки є статичними або умовно-динамічними, так як припускають використання відправки форм і iframe. Останній дозволяє редагувати HTML незалежно від вмісту.

Де може застосовуватися АМР:

  • Класифайди;
  • сайти-каталоги;
  • новинні портали;
  • «Полегшені» версії сайтів;
  • цільові лендінги під конкретні товари.

Розглянемо останній пункт списку на прикладі використання АМР-сторінок компанією Concert.ua.

Підключення AMP для зростання конверсій

Concert.ua - це найбільший український сервіс онлайн-бронювання квитків на концерти, фестивалі та інші масові заходи. У 2017 році компанія стала єдиним офіційним дистриб'ютором квитків на всі події «Євробачення».

Будучи флагманом серед квиткових операторів України, Concert.ua оперативно впроваджує нові інструменти інтернет-маркетингу. Підключення АМР на певні сторінки дозволило б зацікавити користувачів, які шукають квитки в мережі, привести їх на сайт і конвертувати в покупців.

При цьому повністю переводити адаптивну версію сайту в АМР-формат недоцільно. Окремо взяті відвідувачі, як правило, не шукають по всьому ресурсу, а шукають подію, в якоій безпосередньо зацікавлені. Тому було вирішено підключити АМР лише до сторінок з описами заходів (картками товарів). Наприклад, якщо користувач шукає в мобільній версії Google квитки на концерт Monatik 1 червня, він отримає таку пошукову видачу:

                                                                
   AMP-страницы мероприятия  concert.ua

Пошукова система автоматично ранжує сніппет (опис сторінки сайту поруч посиланням) сторінки Concert.ua вище за інших результатів від сайтів-конкурентів. Спеціальний значок вказує, що на мобільних пристроях ця сторінка буде завантажуватися швидше від інших. При цьому, якщо набрати той же запит в деськтопной версії Google, іконка вже не з'явиться:

конкурирование AMP-страниц

В цьому випадку сторінка майбутнього концерту Monatik в Києві відображається у версії для ПК і як і раніше знаходиться вище конкурентів. Це пов'язано вже не з АМР-сторінками, а з кращим ранжируванням сайту завдяки пошуковій оптимізації.

Рівень оптимізації сторінки, як і швидкість її завантаження на різних пристроях, можна оцінити за допомогою інструменту PageSpeed ​​Insights:

скорость загрузки на мобильных устройствах

Мобільна сторінка цієї події завантажується швидко - приблизно за 1 секунду. Внаслідок прискореного завантаження, конверсія мобільних користувачів з AMP-сторінок вдвічі вище, ніж у «простих» адаптивних версій цих же сторінок.

Наостанок

Як можна бачити, доступні AMP-компоненти дозволяють домогтися на мобільних сторінках, нехай і не повної реалізації звичних функцій, але представляють їм гідну заміну, оптимізовану для швидкого завантаження. З їх допомогою можна додати меню, форму зворотного зв'язку, рекламу і т.д.

Для великих і складних ecommerce-проектів технологія AMP не стане заміною адаптивної версії, але вона прекрасно впорається з рішенням невеликих конкретних завдань. Прискорення завантаження мобільних сторінок може використовуватися для «полегшення» мобільних сторінок сайту, які не потребують складного функціоналу. Визначити швидкість завантаження можна за допомогою PageSpeed ​​Insights або інших інструментів веб-аналітики.

Це хороший інструмент для просування інформаційних ресурсів, новинних порталів і блогів - тієї сфери онлайну, де потрібно донести до користувача контент максимально швидко і в простій формі. Настільки ж актуально це і для ринку ecommerce, особливо для сайтів де постійно оновлюється контент, наприклад, таких онлайн-сервісів, як Concert.ua.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу