Що це таке
Частка мобільного трафіку в Google становить 60%, і в 2018 буде тільки збільшуватися - про це говорять дані української дирекції Google. Люди все більше купують з мобільних пристроїв, і їх кількість продовжує зростати.
Користувачі планшетів і смартфонів проводять онлайн не менше часу, ніж десктопні користувачі. У такій ситуації ключовим фактором розвитку онлайн-бізнесу є швидкість завантаження сайту на мобільних пристроях
Технологія AMP (accelerated mobile pages) була анонсована Google ще в 2015 році для прискорення роботи окремих сторінок сайтів на мобільних пристроях. З тих пір вона активно розробляється як самою компанією, так і незалежними програмістами - всі необхідні для розробки HTML-бібліотеки знаходяться у відкритому доступі на Github.
Продуктивність таких AMP-сторінок істотно вище звичайних. Вона залежить від числа JavaScript-коду декількох бібліотек, що реалізують різну динамічну функціональність.
Як це працює
Замість «вшивання» в код сторінки конструкцій JavaScript, часом громіздких, при створенні АМР-версії використовуються спеціальні теги, число і функції яких обмежені. З цих готових елементів, як з конструктора, розробник збирає АМР-версію сторінки для замовника.
Пошукові алгоритми знаходять ці теги і кешують їх дані. Потім, коли користувач шукає потрібну йому інформацію в Google, браузер завантажує ці дані у фоновому режимі з кешу Google в iframe - спеціальний тег, який працює як контейнер і дозволяє завантажувати в звичайний HTML-документ будь-які інші документи. При переході по посиланню користувач відкриває по суті вже завантажену сторінку в спеціальному вікні.
Основна відмінність AMP від звичайних веб-сторінок полягає в неможливості вставки стандартних скриптів в код сайту. У свою чергу, це означає, що стає недоступною більшість функцій, пов'язаних з динамічними змінами елементів такої сторінки, наприклад:
- анімація;
- вспливаючі вікна;
- кнопки та інші клікабельні елементи.
Замість скриптів на АМР-сторінках можна використовувати готові елементи зі списку тегів, а також iframe.
Що це дає бізнесу
До всіх статей AMP в пошуковій видачі Google додає іконку AMP, і з мобільних пристроїв в першу чергу показує AMP сторінки. Це означає, що такі сторінки ранжуються вище інших запитів в мобільній пошуковій видачі. Вони відповідають вимогам шуковику до швидкого завантаження і адаптовані під мобільні пристрої.
При цьому всі подібні сторінки є статичними або умовно-динамічними, так як припускають використання відправки форм і iframe. Останній дозволяє редагувати HTML незалежно від вмісту.
Де може застосовуватися АМР:
- Класифайди;
- сайти-каталоги;
- новинні портали;
- «Полегшені» версії сайтів;
- цільові лендінги під конкретні товари.
Розглянемо останній пункт списку на прикладі використання АМР-сторінок компанією Concert.ua.
Підключення AMP для зростання конверсій
Concert.ua - це найбільший український сервіс онлайн-бронювання квитків на концерти, фестивалі та інші масові заходи. У 2017 році компанія стала єдиним офіційним дистриб'ютором квитків на всі події «Євробачення».
Будучи флагманом серед квиткових операторів України, Concert.ua оперативно впроваджує нові інструменти інтернет-маркетингу. Підключення АМР на певні сторінки дозволило б зацікавити користувачів, які шукають квитки в мережі, привести їх на сайт і конвертувати в покупців.
При цьому повністю переводити адаптивну версію сайту в АМР-формат недоцільно. Окремо взяті відвідувачі, як правило, не шукають по всьому ресурсу, а шукають подію, в якоій безпосередньо зацікавлені. Тому було вирішено підключити АМР лише до сторінок з описами заходів (картками товарів). Наприклад, якщо користувач шукає в мобільній версії Google квитки на концерт Monatik 1 червня, він отримає таку пошукову видачу:
Пошукова система автоматично ранжує сніппет (опис сторінки сайту поруч посиланням) сторінки Concert.ua вище за інших результатів від сайтів-конкурентів. Спеціальний значок вказує, що на мобільних пристроях ця сторінка буде завантажуватися швидше від інших. При цьому, якщо набрати той же запит в деськтопной версії Google, іконка вже не з'явиться:
В цьому випадку сторінка майбутнього концерту Monatik в Києві відображається у версії для ПК і як і раніше знаходиться вище конкурентів. Це пов'язано вже не з АМР-сторінками, а з кращим ранжируванням сайту завдяки пошуковій оптимізації.
Рівень оптимізації сторінки, як і швидкість її завантаження на різних пристроях, можна оцінити за допомогою інструменту PageSpeed Insights:
Мобільна сторінка цієї події завантажується швидко - приблизно за 1 секунду. Внаслідок прискореного завантаження, конверсія мобільних користувачів з AMP-сторінок вдвічі вище, ніж у «простих» адаптивних версій цих же сторінок.
Наостанок
Як можна бачити, доступні AMP-компоненти дозволяють домогтися на мобільних сторінках, нехай і не повної реалізації звичних функцій, але представляють їм гідну заміну, оптимізовану для швидкого завантаження. З їх допомогою можна додати меню, форму зворотного зв'язку, рекламу і т.д.
Для великих і складних ecommerce-проектів технологія AMP не стане заміною адаптивної версії, але вона прекрасно впорається з рішенням невеликих конкретних завдань. Прискорення завантаження мобільних сторінок може використовуватися для «полегшення» мобільних сторінок сайту, які не потребують складного функціоналу. Визначити швидкість завантаження можна за допомогою PageSpeed Insights або інших інструментів веб-аналітики.
Це хороший інструмент для просування інформаційних ресурсів, новинних порталів і блогів - тієї сфери онлайну, де потрібно донести до користувача контент максимально швидко і в простій формі. Настільки ж актуально це і для ринку ecommerce, особливо для сайтів де постійно оновлюється контент, наприклад, таких онлайн-сервісів, як Concert.ua.