7 питань email-маркетологу

Минулого місяця ми провели безкоштовний вебінар по email-маркетингу для початківців, в рамках якого наш фахівець Зоряна Оберемок розповіла про роботу з базою передплатників, способах підвищення Open Rate розсилок і особливості роботи з різними поштовими сервісами. Відповідаємо на актуальні питання.

1. Як зрозуміти, що саме триггерная розсилка стала причиною переходу на сайт?

Для цього існує кілька способів. По-перше, проаналізуйте асоційовані конверсії в Google Analytics, які допоможуть вам оцінити, наскільки сильно той чи інший канал впливає на трафік. Вони знаходяться в розділі Конверсії - Багатоканальні послідовності.

 

Другий спосіб більш радикальний: вимкніть на пару днів тригери, в ефективності яких ви сумніваєтеся. Якщо це викликає моментальне падіння трафіку і конверсій, значить, розсилка дійсно вплинула.

2. Коли і як часто відправляти листи?

Частота і час відправки залежить від мети, яку переслідують ваші розсилки. Так, welcome-серія добре мотивує нових користувачів до повторної купівлі. Спробуйте запустити ланцюжок з 2-3 листів, останній з яких містить, наприклад, промокод на знижку. Налягайте на унікальність такого листа саме для цього одержувача - для нього це хороший стимул перейти по посиланню з листа і вивчити всі акції та спеціальні пропозиції.

Наприклад, ось так виглядав один з welcome-листів магазину Stylus.ua:

 

Якщо ж мова йде про регулярну розсилку, то оптимально налаштувати відправку 2 рази в тиждень, по вівторках і четвергах. Якщо передплатники добре реагують на ваші листи, можна і частіше.

Ми регулярно проводимо А/B-тестування в роботі над різними проектами. Наприклад, коли ми тестували час відправки для інтернет-магазину Stylus, то з'ясували, що аудиторії зручніше отримувати пошту ввечері, в проміжок 17:00-20:00.

3. Наскільки часто надсилати листи, щоб вони не потрапляли в спам?

Листи часто потрапляють в спам, якщо розсилка проводилася відразу по всій базі передплатників. Це найнеефективніша стратегія. Важливо розуміти, з якими саме групами користувачів ви працюєте, з кого складається ваша аудиторія і як вона реагує на розсилки.

Найпростіший спосіб дізнатися оптимальну частоту розсилок - провести опитування серед своїх передплатників - найбільш активні і зацікавлені з них дадуть вам відповідь, на яку можна орієнтуватися. Після цього можете сміливо сегментувати базу і налаштовувати частоту розсилок для кожної аудиторії окремо.

4. Як правильно сегментувати базу?

Сегментація може проводитися по найбазовими критеріям:

  • регіон;

  • вік;

  • стать;

  • інші.

Ви можете почати і з мінімальної сегментації на потенційних, активних, малоактивних і пасивних клієнтів. При цьому врахуйте, що робота з кожним із сегментів повинна відрізнятися. Взаємодіяти з пасивною частиною слід більш обережно, намагаючись визначити, чому вони перестали купувати. Активні ж будуть навпаки зацікавлені в товарних новинки, аксесуарах до вже куплених гаджетів, спеціальні пропозиції, акції і т.д.

Багато сервісів email-розсилок, такі як eSputnik, можуть синхронізуватися з вашою базою контактів з CRM-системи, що значно спростить первинну сегментацію аудиторії.

Про інші способи сегментації докладніше можна прочитати тут.

5. Як мотивувати передплатника перейти на сайт з листа?

Email-розсилки мають вельми обмежений набір інструментів, що дозволяє зацікавити цільову аудиторію і змусити її перейти за посиланням:

  • контент;
  • дизайн;
  • call-to-action.

Користувачі цінують корисний контент. Вони з задоволенням читають безкоштовні гайди, беруть участь в акціях, користуються промокодом для знижок. Тому ви повинні вести з ними активну комунікацію і отримувати зворотній зв'язок.

Щоб оцінити, наскільки ефективно працює зміст ваших проморозсилок, перевірте наступне:

  • заголовки і тему листів
  • читабельність текстів;
  • відображаємість картинок листів на різних пристроях;
  • показник утримання і повернення користувачів;
  • рівень реактивації.

Інша обов'язкова складова будь-якої email-розсилки - це її дизайн: корпоративні кольори, картинки, співвідношення банерів і кнопок. Сукупність усіх цих факторів, що визначають взаємодію передплатника з розсилкою називається юзабіліті:

Регулярно експериментуйте з дизайном і контентом ваших розсилок, проводьте A/B-тестування різних шаблонів, відстежуйте кликабельность окремих елементів структури.

6.  Як підвищити відкриваємість листів?

Перше, з чим стикається ваш передплатник в своїй пошті - це заголовок і тема листа. Як ми вже згадували раніше, необхідно регулярно проводити експерименти з розсилками, тому розробіть 2-3 нові теми і потестіруйте їх на різних сегментах аудиторії. Як правило, користувачі дуже добре реагують на такі теми:

  • знижки та акції;
  • згадки про бренд;
  • питання передплатнику;
  • топ-5, топ-10 і т.д.

Емодзі, всупереч сталій думці, працюють не завжди. Їх недоречне використання може навіть дратувати користувачів.

Спробуйте робити розсилки ввечері. Відкриваємість листів вище, коли передплатник їде з роботи або ліниво перевіряє пошту будинку, ніж на початку робочого дня, коли він напевно проігнорує ваш email.

Ідеальний OpenRate для B2C-сегмента становить 20-25%, ClickRate - 5-7%. Якщо у вас він нижчий, не варто засмучуватися. Для початку проведіть аналіз конкурентів, щоб з'ясувати оптимальне значення для своєї ніші.

7. Який генератор шаблонів найкращий?

Зазвичай, email-платформи пропонують вже вбудований конструктор листів. Одним з найбільш свіжих рішень для дизайну і верстки email-розсилок є Stripo - сайд-проект поштового сервісу eSputnik. Він пропонує тестовий аккаунт, що дозволяє оцінити його можливості по створенню красивих і листів, які продаються.

Інтерфейс Stripo містить бібліотеку готових шаблонів і блоків, що дозволяють додавати і редагувати меню, мультимедійні дані, кнопки соціальних мереж і т.д.

 В цілому, подібні сервіси значно скорочують час на дизайн поштових розсилок, оскільки ви залучаєте до роботи над проектом тільки фахівця з email-маркетингу, без додаткових послуг веб-дизайнера.

Більш докладно про те, як збільшити ефективність розсилок, ви можете дізнатися із запису вебінару на YouTube-каналі Promodo. Якщо у вас з'явилися додаткові питання по email-маркетингу для інтернет-магазинів, наші фахівці з радістю дадуть відповіді на запитання.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу