ЮЗАБІЛІТІ
АУДИТ САЙТУ

Для чого потрібно

Юзабіліті-аудит дозволяє виявити проблеми архітектури, функціоналу, інтерфейсу і контенту сайту, які призводять до зниження конверсії. Іншими словами, це знаходження проблем на сайті, які заважають відвідувачам стати вашими клієнтами.

Серед завдань аналізу юзабіліті сайту- підвищення конверсії сайту, зниження вартості залучення клієнта, збільшення середнього чека, збільшення числа покупок від одного клієнта. Серед поширених помилок в зручності користування сайтом - заплутана і нелогічна навігація, текст, який погано читається, складності в оформленні замовлення.

Підсумком аудиту є список рекомендацій щодо поліпшення інтерфейсу вашого сайту. Існує хибна думка, що після проведення юзабіліті-аудиту потрібно буде розробляти повністю новий сайт. Однак в більшості випадків досить доопрацювати самі "хворі" місця, через які сайт втрачає клієнтів.

В процесі аудиту аналізується велика кількість різних факторів:

  • час завантаження сторінок наявність помилок (верстка, кроссбраузерність, "биті" посилання і т.д.);
  • робота стандартних елементів інтерфейсу за звичними користувачеві сценаріями;
  • зручність здійснення наступного кроку на шляху до конверсії;
  • зручність і "стабільність" структури сайту;
  • загальну якість дизайну і "можливості читати" його елементів;
  • наявність відволікаючих елементів, що відводять від конверсії зручність пошуку на сайті.

Етапи юзабіліті аудиту сайту

етап
Аналіз цільової аудиторії. Вивчення ваших потенційних клієнтів дає розуміння, що їм заважає зробити цільову дію на сайті. Наприклад, відсутність необхідної для прийняття рішення інформації.
етап
Аналіз шляхів відвідувачів по сайту. Вивчення конверсійних шляхів з точки входу на сайт до скоєння цільового дії - за допомогою теплових карт, веб-візору, аналізу шляхів переходу відвідувачів по воронці продажів.
етап
Виявлення бар'єрів. Пошук бар'єрів, що знижують конверсію за допомогою аналізу поведінки відвідувачів на сайті.
етап
Налаштування від конкурентів. Аналіз бізнесу та його специфіки, облік позиціонування і особливостей конкурентів дозволяє підкреслити вашу унікальність в дизайні.
етап
Створення рекомендацій. Формування чітких, детальних і обґрунтованих рекомендації щодо поліпшення архітектури, функціоналу та дизайну сайту.

Визначальну роль в комерційній ефективності сайту грає не тільки рівень його SEO оптимізації, не тільки займані позиції у видачі пошукових систем по цільових ключових запитах, не тільки коректність налаштування рекламних каналів, але і його здатність ефективно конвертувати отриманий трафік. Тобто, те, наскільки сайт зроблений коректно з точки зору Usability, а значить, надає наведеним за допомогою інструментів просування користувачам, комфортний і зручний інтерфейс для пошуку необхідної інформації та здійснення цільової дії.

Навіщо потрібна оптимізація юзабіліті?

Важливість питання «зручності використання» можна чітко побачити на простому прикладі: якщо в процесі просування на сайт-магазин було приведено 1000 користувачів, з яких 100 вибрали товар і додали його в кошик - це відмінний результат і стає особливо прикро, якщо до стадії оплати з цих 100 «теплих» лідов дійшли всього 5. Така ситуація говорить про те, що трафік, наведений на сайт - цільовий і готовий до покупки, але через внутрішні проблеми, що виникли на стадії оформлення замовлення, 95% відсотків продажів було остаточно втрачено.

Якщо подібна ситуація триває досить довго, стає відчутна й інша проблема, яку можна назвати «випалюванням» ніші. Тобто, користувач, одного разу мав негативний досвід роботи з сайтом з 90% -ою вірогідністю не перейде на нього повторно, не кажучи вже про те, щоб повторно намагатися зробити цільову дію. Системно спрацьовує негативний досвід у користувачів, в якийсь момент власник сайту зіткнеться з тим, що цільова аудиторія звузилася до 5% від можливої, внаслідок слабкого юзабіліті.

Незважаючи на те, що це лише приклад, така ситуація цілком реальна, а проблема актуальна для переважної більшості сайтів в тій чи іншій мірі. Для своєчасного виявлення і усунення подібних ситуацій, які критично впливають на комерційну ефективність, існує послуга юзабіліті аудиту, що надається в рамках реалізації комплексного інтернет маркетингу фахівцями Promodo.

Суть аналізу ефективності юзабіліті

Основним завданням аналізу і подальшої оптимізації юзабіліті є пошук проблемних зон на сайті, в яких у користувачів виникають проблеми при взаємодії з інтерфейсом і доступним функціоналом. Таким чином вирішується питання підвищення конверсійності за рахунок внутрішніх коштів, коли відвідувачам ресурсу надається можливість зручної навігації, забезпечується доступність необхідної інформації для прийняття рішення, усуваються помилки в функціоналі.

Якщо врахувати, що роботи з usability спрямовані в першу чергу на те, щоб аудиторія сайту з більшою часткою ймовірності досягала цільового дії, важливо відштовхуватися від специфіки бізнесу і тих дій, які саме для нього є цільовими в рамках сайту який аналізується.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Контакти

[email protected]

 

Київ, Україна
+380 44 333-69-73
пн–пт. 1000–1900
04070, м. Київ,
вул. Ігоревська, 1/8,
офіс 16

Харків, Україна
+380 57 752-54-62
пн–пт. 1000–1900
61072, м. Харків,
вул. 23 Серпня,
31Б, офіс 305

Львов, Україна
пн–пт. 1000–1900
79041, г. Львов,
ул. Героев УПА 73,
корпус 10