Універсальний кейс

Розетка   Мобіллак   Дека

Зміна URL-структури сайту, програмної частини зі збереженням пошукового трафіку.
Клієнт

Інтернет-магазини електроніки Rozetka.ua, Mobillcuk.ua, інтернет-магазин продажу годинників Deka.dn.ua

Завдання

Перехід на нову CMS зі збереженням усіх URL-адрес сторінок сайту.

Команда проекту
Олександра Міщенко
Менеджер проекту, Promodo
Євген Сафонов
Керівник відділу просування в соціальних мережах, Promodo

Задача

На певній стадії розвитку багато інтернет-сайтів, магазинів стикаються із задачею зміни програмної платформи. Причин на те може бути безліч: застарілий функціонал, оновлення до нової версії програмного коду, поява нових категорій товарів, інтеграція з внутрішніми системами обліку і фінансів тощо.

Проблема, з якими стикаються сайти - падіння пошукового трафіку і позицій по ключовим запитам у видачі пошукових систем

Пов'язано це з особливостями роботи пошукових систем, зміни URL-адрес розділів і посадкових сторінок сайту, зміною посилального профілю проектів і багато іншого. Часто падіння трафіку відбувається через велику кількость технічних помилок при «переїзді», що тягне за собою санкції з боку пошукових систем.

Уникнути падіння трафіку практично неможливо, як і прогнозувати рівень падіння. Однак, можна досягти мінімальних втрат шляхом правильного переїзду з однієї платформи на іншу. Нижче кейси, які показують, як можна організувати подібний процес.

Рішення

Rozetka.com.ua

Перехід на нову CMS квітень 2010р

Необхідно було перейти на нову CMS зі збереженням усіх URL-адрес сторінок сайту. Перехід був необхідний так як попередня CMS-система не була досить гнучкою для налаштування великої кількості товарних фільтрів, що з'явилися, і не відповідала вимогам успішного пошукового просування сайту. На момент переїзду пошуковий трафік сайту знаходився на досить високому рівні, і зміни могли спричинити серйозне просідання продажів.

Перший етап

Перехід на нову CMS зі збереженням всіх старих типів url-адрес. При цьому нові сторінки (фільтри) формувалися за новою логікою на новій CMS. Тобто на сайті одночасно присутні url-адреси старого і нового типу:

Старий формат

http://www.rozetka.com.ua/ru/products/procategory/102/index.html

Новий формат

http://bt.rozetka.com.ua/refrigerators/c80125/

Другий етап

Старі url-адреси в процесі були поступово переведені на нові, передача посилального ранжирування зі старих сторінок здійснювалася за допомогою 301 редиректу.

Ключові трафікогенеріруючі розділи проекту переносилися на новий движок під ретельним наглядом. Крок за кроком переносилися розділи з меншою кількістю трафіку, що дозволяло контролювати процес перенесення.

Окрема увага приділялася кількості ключових сторінок розділів сайту в індексній базі пошукових систем, повернення позицій сайту по ключовим запитам.

Результати

Ці роботи забезпечили м'який «переїзд» сайту. Просідання в пошуковому трафіку і позиціям були мінімізовані. Період просідання 2 тижні, рівень просідання 30%. Був обраний період з низькою споживчої сезонністю, що незначно вплинуло на очікуваний рівень продажів.

На графіку показаний трафік після впроваджень

Період просідання 2 тижні, рівень просідання 30%. Був обраний період з низькою споживчої сезонністю, що незначно вплинуло на очікуваний рівень продажів.

Mobilluck.com.ua

Редизайн сайту червень 2011р

Проводився редизайн сайту з додаванням нових розділів товарних позицій і розширених можливостей програмної частини (фільтри та ін.). Сторінки пагінації були відкриті для індексації, а так само були додані нові фільтри з можливістю оптимізації сторінок.

Редизайн проводився на початку літа, що дозволяло нівелювати втрати до початку сезону зростання споживчого попиту.

Результати

Після зміни дизайну помічено падіння позицій сайту по ключових запитах у видачі пошукових систем:

За основними категоріями видимість запитів в ТОП 10 впала з 85% до 68%, за запитами модельного ряду — с 87% до 47%

Видимість запитів в ТОП 10

Знадобився місяць ретельного контролю за процесом переіндексації сайту і повернення позицій

Як бачимо з графіка - падіння пошукового трафіку після зміни дизайну сайту і повернення на колишні позиції протягом одного місяця плюс незначний приріст, що свідчить про успішність «переїзду».

Deka.dn.ua

Цей приклад показує негативний досвід при зміні структури URL-адрес. Невірно обрані терміни внесення змін в програмний код, а так само помилки в програмній реалізації призвели до тривалого негативного результату. В результаті трафік проекту повернувся на колишній рівень, продовжується зростання.

Стартова ситуація зміни URL-адрес сайту Deka.dn.ua - лідер ринку, видимість в ТОП 10 по ядру ключових запитів 95%

Зміна URL-адрес вересень - початок жовтня 2013.
Основні завдання:

Прибирати доп. вкладеність / catalog /

Привести адреси до єдиного вигляду, використовуючи "-" в URL, попередня реалізація з "-", і "_"

Прибрати цифри в закінченнях URL-адрес (зміни не торкнулися URL-адрес товарів)

Результат програмної реалізації завдання

Падіння позицій за запитами, пов'язаними з бренд-назвами виробників товару з 78% до 0,48%. Після — поступове зростання до 10% протягом 3 місяців.

На графіку порівняння відвідуваності початку сезону (серпень) з піком сезону продажів (переддень НГ грудня 2013р.) Зниження відвідуваності на 30%.

Порівняння такого ж періоду серпень і грудень у 2012р.
Зростання на 38%

Подальші дії:

Вжито заходів щодо поліпшення посилального профілю сайту

Повний контроль процесу переіндексації сайту пошуковими системами і передачі посилального ранжирування зі старих URL-адрес на нові

Активності по швидкому індексуванню нових сторінок сайту.

Результат

Зростання позицій за запитами, пов'язаними з бренд-назвами виробників товару до 86% на 03.01.2014

Зростання загального пошукового трафіку сайту на 14%

Основні вимоги

Основними вимогами при зміні URL є:

Чітке дотримання рекомендацій та термінів впровадження

Надання повної інформації про стан та історію сайту

Надання чіткої інформації про сезонність інформаційного та споживчого попиту

При виконанні всіх рекомендацій з дотриманням строків, ймовірність успішного переходу на нові URL порядку 85%




Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Контакти

contact@promodo.com

 

Київ, Україна
+380 44 333-69-73
пн–пт. 1000–1900
04070, м. Київ,
вул. Ігоревська, 1/8,
офіс 16

Харків, Україна
+380 57 759-84-19
пн–пт. 1000–1900
61072, м. Харків,
вул. 23 Серпня,
31Б, офіс 305

Лінкольн, Англія
+44 0203 137-66-81
пн–пт. 1200–2000
The Terrace AT5,
Grantham Street,
Lincoln, LN2 1BD

Алмати, Казахстан
+7 727 346-92-21
пн–пт. 1000–1900
050004, м. Алмати,
вул. Кунаєва 43,
офіс 207