ЮЗАБІЛІТІ АУДИТ

Юзабіліті-аудит дозволяє вивявити проблеми архітектури, функціоналу, інтерфейсу і контенту сайту, які призводять до зниження конверсії. Іншими словами, це виявлення проблем на сайті, які заважають відвідувачам стати вашими клієнтами.

Серед завдань юзабіліті аудиту – підвищення конверсії сайту, зниження вартості залучення клієнта, збільшення середнього чеку, збільшення числа покупок від одного клієнта. Серед розповсюджених помилок у зручності користування сайтом – заплутана і нелогічна навігація, текст, який важко читати, труднощі в оформленні замовлення.

Результатом аудиту є список рекомендацій щодо покращення інтерфейсу вашого сайту. Існує хибна думка, що після проведення юзабіліті-аудиту треба буде розробляти повністю новий сайт. Однак у більшості випадків достатньо допрацювати найбільш «болючі» місця, через які сайт втрачає клієнтів.

У процесі аудиту аналізується велика кількість різноманітних чинників:

  • Час завантаження сторінок, наявність помилок (верстка, кросбраузерність, «биті» посилання тощо)
  • Робота стандартних елементів інтерфейсу за звичними для користувача сценаріями
  • Зручність здійснення наступного кроку на шляху до конверсії
  • Зручність і «стабільність» структури сайту
  • Загальна якість дизайну і «зчитуваність» його елементів
  • Наявність відволікаючих елементів, які уводять від конверсії зручність пошуку на сайті

Процес проведення юзабіліті-аудиту

  • Крок №1. Аналіз цільової аудиторії. Вивчення ваших потенційних клієнтів дає розуміння, що їм заважає завершити цільову дію на сайті. Наприклад, відсутність необхідної для прийняття рішення інформації.
  • Крок №2. Аналіз шляхів користувачів по сайту. Вивчення конверсійних шляхів з точки входу на сайт до здійснення цільової дії – за допомогою теплових карт, веб-візора, аналізу шляхів переходу користувачів за воронкою продажів.
  • Крок №3. Виявлення перешкод. Пошук перешкод, що знижують конверсію за допомогою аналізу поведінки користувачів на сайті.
  • Крок №4. Відстройка від конкурентів. Аналіз бізнесу і його специфіки, врахування позиціонування і особливостей конкурентів дозволяє підкреслити вашу унікальність в дизайні.
  • Крок №5. Створення рекомендацій. Формування чітких, детальних і обґрунтованих рекомендацій щодо покращення архітектури, функціоналу і дизайну сайту.

Визначальну роль у комерційній ефективності сайту відіграє не лише рівень його SEO оптимізації, не лише позиції, які він займає у видачі пошукових систем за цільовими ключовими запитами, не лише коректність налаштування рекламних каналів, але і його здатність ефективно конвертувати отриманий трафік. Тобто те, наскільки сайт зроблений коректно з погляду Usability, а значить, надає користувачам, які були залучені за допомогою інструментів просування, комфортний та зручний інтерфейс для пошуку необхідної інформації та здійснення цільової дії.

Навіщо потрібна оптимізація юзабіліті?

Важливість питання «зручності користування» яскраво видно на простому прикладі: якщо у процесі просування на сайт-магазин було залучено 1000 користувачів, з яких 100 обрали товар та додали його до кошика – це відмінний результат і стає особливо образливо, якщо до стадії оплати з цих 100 «теплих» лідів дійшли всього 5. Така ситуація свідчить про те, що трафік, залучений на сайт – цільовий і готовий до купівлі, але через внутрішні проблеми, які виникли на стадії оформлення замовлення, 95 відсотків продажів було безповоротно втрачено.

Якщо подібна ситуація продовжується досить довго, стає відчутною й інша проблема, яку можна назвати «випалюванням» ніші. Тобто користувач, який одного разу мав негативний досвід роботи з сайтом з 90%- ою вірогідністю не перейде на нього вдруге, не кажучи вже про те, щоб повторно намагатися здійснити цільову дію. Системно напрацьовуючи негативний досвід у користувачів, у певний момент власник сайту зіткнеться з тим, що цільова аудиторія звузилася до 5% від можливої, через слабке юзабіліті.

Незважаючи на те, що це лише приклад, така ситуація цілком реальна, а проблема актуальна для переважної більшості сайтів більшою чи меншою мірою. Для своєчасного виявлення та усунення подібних ситуацій, які критично впливають на комерційну ефективність, існує послуга юзабіліті аудиту, що надається в рамках реалізації комплексного інтернет-маркетингу фахівцями Promodo.

Суть аналізу юзабіліті

Основним завданням аналізу та подальшої оптимізації юзабіліті є пошук проблемних зон на сайті, в яких у користувачів виникають проблеми під час взаємодії з інтерфейсом і доступним функціоналом. Таким чином вирішується питання про підвищення конверсивності за рахунок внутрішніх засобів, коли відвідувачам ресурсу надається можливість зручної навігації, забезпечується доступність необхідної інформації  для прийняття рішення, налагоджується функціонал.

Якщо врахувати, що роботи з юзабіліті спрямовані перш за все на те, щоб аудиторія сайту з більшою ймовірністю досягала цільової дії, важливо відштовхуватися від специфіки бізнесу і тих дій, які саме для нього є цільовими в рамках аналізованого сайту.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу