Якість посилань і засоби для їх аналізу

Чому це важливо

Якщо витратити хоч трохи часу на вивчення SEO, то обов'язково зустрінеться фраза: «створюйте якісне посилальне оточення». Але, що являє собою гарне посилання? І як визначити його значимість з точки зору пошукової оптимізації? У даній статті викладені деякі аспекти оцінки якості посилань і наведено перелік необхідного інструментарію. Отже, що ж потрібно знати, щоб підвищити успішність проекту в Інтернеті і «увірватися» в TOP10. Перейдемо до формального боку питання.

Авторитетність посилань

Авторитетність - наступний, один з найбільш значущих параметрів якості посилання. Так, на ресурс-реципієнт (реципієнт - сайт, на який ведуть зовнішні посилання зі сторонніх ресурсів) можуть посилатися різні авторитетні тематичні сторінки, популярні блоги, розважальні портали тощо. Відповідно, передавана цими посиланнями «вага» також буде відрізнятися. І тут цілком обґрунтовано може виникнути запитання: "Чим траст відрізняється від авторитетності?".

Для ясності використовуємо аналогію з життя. Припустимо, є якась велика організація. Якщо половина співробітників проголосувала за Іванова як за керівника філії компанії, це значить, що він володіє авторитетом (вагою). Однак, якщо половина ради директорів вважає, що Іванов міг би стати хорошим керівником філії, то це означає "заслужити довіру" (траст).

Якщо рада директорів каже, що Іванов міг би стати хорошим керівником, але жоден із співробітників компанії за нього не проголосував, це дасть йому трастовості без ваги, що є поганою комбінацією. Якщо більшість співробітників проголосували за Іванова, але жоден з членів ради директорів не вірить у його кваліфікацію, це дасть Іванову вагу без трасту, що також є не найвдалішим поєднанням.

Ідеальна мета - досягти балансу між трастом і вагою. Це може істотно підвищити шанси зайняти хороші позиції в конкурентних тематиках.

Вік посилань

Чи справді нові посилання значать менше, ніж старі? Відповідь: так. Чим довше посилання існує, тим вища ймовірність того, що пошуковий механізм "повірить" в її природне походження. Деякі сайти зникають, тимчасово чи назавжди, отримані посилання стають неробочими, відбувається «миготіння» у посилальному профілі сайту. Все це - негативні сигнали для пошукових систем. Краще рішення для вас - отримати посилання, які матимуть довге життя.

Анкори посилань

Анкор - видима частина гіперпосилання, таку, на яку можна клікнути, що містить текст або зображення. Даний елемент посилання дає пошуковим системам уявлення про вашу сторінку. Якщо більшість посилань мають однаковий текст анкора, це може призвести до негативних результатів і пессимізації (зниження позиції сайту у видачі пошукової системи) ресурсу. Формуйте природні анкори, щоб це не виглядало спамом і спробою маніпуляції.

Інструментальні засоби

Для оцінки якості посилань і аналізу ефективності зовнішньої оптимізації можна використовувати існуючі спеціалізовані сервіси. До найбільш «потужних» з них можна віднести наступні: MajesticSEO (див. Мал. 1A); Solomono (див. Мал. 1B); Open Site Explorer (див. Мал. 1С); Ahrefs (див. Мал. 2).

ris1

Мал. 1 - Скріншоти аналітичних сервісів (a - MajesticSEO; b - Solomono; c - Open Site Explorer)

ris2

Мал. 2 - Скріншот аналітичного сервісу Ahrefs

Перераховані інструменти володіють широким функціоналом, про можливості якого можна дізнатися, перейшовши за відповідними посиланнями, наведеними вище. Далі представлена ​​додаткова інформація та рекомендації з формування якісного посилального профілю.

Ще кілька факторів, на які варто звернути увагу:

  • Окрім необхідності урізноманітнити тексти анкорів, також варто використовувати різні цільові URL-адреси сторінок. Звичайно, для деяких сторінок цілком природно мати більше посилань, ніж для інших. Однак небажано мати занадто багато посилань тільки на одну сторінку. У такому випадку пошукові системи можуть «запідозрити», що це зроблено штучно. У результаті алгоритми будуть працювати проти вас. Рекомендація: врівноважується ваші URL-адреси і в міру можливості рівномірно розподіляйте контрольну вагу в структурі сайту.
  • Добре, коли на ваш ресурс посилаються сайти із суміжною тематикою. Це говорить пошуковим системам про предметно-смислові складові вашого сайту. Але якщо більша частина посилань не відноситиметься до тематики вашого сайту, то це викличе підозру у пошукових систем. Рекомендація: формуйте природний посилальний профіль. До тих пір, поки він містить ті й інші посилання, все буде в порядку.
  • Посилання з головних сторінок володіють великою вагою, ніж посилання з внутрішніх сторінок. Але нерідко вони переміщаються глибше по структурі стороннього ресурсу. Це абсолютно нормальна ситуація. До тих пір поки сайт має впорядковану структуру, і роботи пошукових систем можуть посилання знайти, хвилюватися нема про що. Рекомендація: не намагайтеся отримувати посилання тільки з головних сторінок. Це може стати сигналом того, що сайт просувається штучно.
  • Місце, де знаходиться посилання на сторінці, також має значення. Як правило, посилання, які зустрічаються в тексті, несуть більшу вагу. Рекомендація: разом з посиланнями, які розташовані в різних блоках сайту, використовуйте посилання з тексту.

Висновки

На закінчення відзначимо, що в рамках даної статті розглянуто лише короткий перелік параметрів, які необхідно відстежувати. Але наведені базові інструменти аналітики в поєднанні з відомостями про критерії якості посилань можуть виявитися корисними при формуванні та оцінці посилального профілю. Використовуючи ці прості рекомендації, завжди можна побіжно проаналізувати рівень оптимізації власних або сторонніх ресурсів і внести необхідні корективи.

 

 

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу