SEO для великого інтернет-магазину: інхауси або агентство?

Пошукова оптимізація великого інтернет-магазину - масштабна робота. Вона під силу тільки команді фахівців. Як краще вчинити - побудувати команду всередині компанії або найняти агентство? Давайте розбиратися.

Інхаус-команда

Для директора з маркетингу інтернет-магазину наявність своєї SEO-команди було б незаперечним плюсом. Ці люди сидять з вами в одному офісі, ви знаєте чим вони займаються і як з ними ефективно взаємодіяти. Які ще переваги у створення власної SEO-команди?

Переваги

Занурення в один проект. Співробітники займаються тільки вашим проектом, вони присвячують йому весь робочий час і розуміють тонкощі вашого бізнесу. Наприклад, вони розуміють, на які товари робити акцент в першу чергу, на які зміни в товарній лінійці варто очікувати найближчим часом, які нюанси у пошукового просування проектів в цій ніші.

Взаємодія з іншими. Ваші фахівці можуть прийти в інші відділи компанії і отримати у них необхідні дані. Наприклад, які акції будуть проводитися, коли будуть нові поставки товарів, як зміниться попит на святах. Володіючи цією інформацією, можна заздалегідь підготуватися - створити нові kендінги, отримати потрібні посилання, підготувати тексти.

Вдалі рішення залишаються. Якщо ви придумаєте якесь ефективне рішення в SEO - воно залишиться всередині компанії. Ваші знахідки не «зіллються» ринку - і можна вичавити з них максимум.

Недоліки

У кожного рішення є свої недоліки. Які складнощі можуть виникнути при побудові inhouse-команди?

Час і гроші. Будувати професійну команду довго і дорого, знайти потрібних фахівців - непросто, а організувати ефективну роботу команди - ще складніше. Не всі компанії мають у своєму розпорядженні час і засоби на це.

Підтримка мотивації. 

Якщо у вас буде внутрішня команда - вам потрібно буде постійно підтримувати належний рівень мотивації. Адже іноді ключовий співробітник може піти і порушити на кілька місяців роботу всього відділу.

Інхауси-команда - одне з найкращих рішень для ecommerce. Якщо у вас є час і гроші на пошук хороших кадрів і побудову сильної команди.

Історія про експерта-одинака

Іноді для інтернет-магазину досить одного сильного фахівця, який віддає частину робіт на аутсорс. Розглянемо докладніше цей варіант.

Якщо ця людина здатна і готова одна штурмувати SEO для вашого магазину - йому буде достатньо просто періодичних вливань нових знань з конференцій, приватних консультацій і т.д. А якщо у нього ще й є навички менеджера - він може грамотно організувати штаб копірайтерів, організувати роботу з пошуку майданчиків, по розміщенню матеріалів і всьому, що необхідно для просування інтернет-магазину. А з часом він зможе віддавати на аутсорс і різні завдання по SEO - наприклад, підбір семантики.

Такий фахівець завжди залишатиметься на плаву в SEO і буде жити вашим проектом. Звучить непогано? Але ми пам'ятаємо, що є і недоліки у такого рішення.

Стеля в експертизі. 

Спеціаліст може досягти хороших результатів, вкласти всі свої знання в ваш проект. Потім вивчити щось нове і реалізувати на проекті. Але наступного якісного стрибка в знаннях може вже не бути. Вашому співробітнику може не вистачити мотивації, знань, розуміння трендів на ринку. І він зупиниться, а разом з ним зупиниться і розвиток вашого проекту.

Проблема мотивації. 

Професіонали часто вигорають, коли довго займаються одним і тим же проектом. Тому вам доведеться багато ресурсів витрачати на персональну мотивацію. А якщо ваш працівник не буде мотивувати - він буде створювати видимість роботи. Зазвичай ніхто глибоко не вникає, що ж конкретно робить SEO специалист. А хороший SEO спеціаліст завжди може знайти захист своєї роботи. В результаті буде багато роботи і позиції будуть рости. Але бізнес не буде розвиватися так, як міг би. Чи не буде використовуватися весь потенціал SEO для вашого інтернет-магазину.

Історія про експерта-фрілансера

Іноді в ecommerce залучається експерт-фрілансер - для вирішення конкретних завдань, свіжого погляду на проект або вирішення завдань, для яких вам не вистачає експертизи. Це хороший спосіб, якщо у вас є достатньо часу для того, щоб спілкуватися з цією людиною і постійно обмінюватися інформацією. Бути зануреним у процес - розуміти, що робиться в кожен момент часу.

Ще одна перевага зовнішнього консультанта - він може роздати завдання вашій інхаус-команді. Він може дати хороше рішення, а внутрішні співробітники з меншим досвідом і навичками можуть ці рішення розбити на більш прості завдання і реалізувати.

Агентство

Ну що ж, добралися і до агентств. Розглянемо плюси такої співпраці.

Переваги

Відповідальність за результат. Агентство бере відповідальність за кінцевий результат своєї роботи - йому важлива репутація.

Сформована команда. Купуючи послуги агентства, ви купуєте спрацьовану команду. Крім того, якщо хтось із фахівців зіткнеться з важким завданням - він піде до своїх колег і з великою ймовірністю знайде відповідь.

Прозорість робіт. В агентстві вам покажуть всі витрати і виконані роботи. Плюс в агентстві фахівцям складно схитрувати або обдурити - наприклад купувати копірайтинг по $ 5, а вам продавати по $ 10.

Налагоджені процеси. В агентстві, як правило, налагоджені важливі для ефективної роботи процеси - оплата, виконання послуги, надання звітів, взаємодія з командою клієнта.

Експертиза. Співробітники в агентстві працюють з багатьма проектами та постійно вивчають досвід інших агентств. Експертиза завжди up-to-date - інакше агентству не вижити на ринку.

Як ми бачимо, у співпраці з агентством досить багато переваг. А які недоліки?

Недоліки

«Недозанурення». Інхауси-команда глибше розуміють продукт, бізнес, цільову. У агентства немає достатньої кількості часу, щоб так глибоко зануритися в ваш бізнес. Це призводить до того, що фахівці агентства можуть розробити ідеальне рішення, без врахування обмежень бізнесу, особливостей ринку. Втілити його буде або складно, або недоцільно.

А інхауси-команда бачить бізнес-обмеження відразу, бачить реакцію власника, директора з маркетингу, менеджерів з продажу. І вони чітко розуміють, що можна зробити, що допустимо, а що точно не можна. В результаті буде розроблено рішення, яке буде давати максимальний результат, але в рамках існуючих обмежень.

Вартість послуг.  Гарне агентство коштує дорожче внутрішніх фахівців, це правда.

Інхаус + агентство

Іноді при наявності інхауси-команди все одно користуються послугами агентства. Навіщо так робити? Давайте розберемося з плюсами такого рішення.

Переваги

Доступ до експертизи. Команда агентства привнесе у вашу інхаус-команду свої знання і досвід в SEO. По суті це дуже хороший варіант навчання ваших співробітників.

Штучна конкуренція. Взаємний контроль двох команд - можна ставити схожі цілі обом командам і дивитися яка з них справляється краще. В ідеалі це буде призводити до більш ефективних рішень з обох сторін.

Поділ стратегії і реалізації. Агентство можна використовувати для розробки стратегії, а операційну діяльність віддати своїй команді. Або навпаки - взяти агентство для реалізації стратегії, розробленої вашими співробітниками.

Мінуси, зрозуміло, теж є.

Недоліки

Конфлікт інтересів. 

Інхаус-команда і команда агентства можуть вступити в конфлікт - замість співпраці. Агентство буде думати, що через внутрішню команду від них відмовляться. Інхауси будуть думати, що їх звільнять, а залишиться тільки агентство. Ось така боротьба виходить.

Висновки

Існує чимало варіантів побудови команди, яка зможе ефективно просувати ваш інтернет-магазин. Який саме з розглянутих варіантів найкраще підійде вам - залежить від особливостей проекту, завдань, вільних ресурсів, експертизи та стилю керівництва.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу