Вірусний маркетинг

Реклама в Інтернеті, яка використовує стандартні інструменти (пошукова оптимізація, контекстна реклама, таргетована реклама), зазвичай емоційно не залучає користувача. Грубо кажучи, це просто інформування цільової аудиторії про продукт вашої компанії.

Існує другий підхід – вірусна реклама. Основна її особливість – залучення цільової аудиторії в розповсюдження вашого рекламного повідомлення. Тобто активність аудиторії стає частиною реклами. Таким чином можна сказати, що сутність вірусного маркетингу як послуги складається з ряду послідовних кроків, спрямована на вирішення класичних завдань рекламних комунікацій, але з використанням емоційної надбудови, яка дозволяє запустити механізми природного розповсюдження інформації в мережі за безпосередньої участі представників цільової аудиторії.

Донесення рекламного повідомлення. Основна ціль комунікації – донесення повідомлення цільовій аудиторії. Це може бути унікальна торгівельна пропозиція, функціональні чи емоційні переваги вашого продукту. Вірусний маркетинг чудово вирішує це завдання – повідомлення міститься безпосередньо в розповсюджуваному контенті.

Велике охоплення цільової аудиторії. Ваше повідомлення буде донесене до вашої цільової аудиторії, і більша частина контактів буде отримана «природним» шляхом. Користувачі самостійно будуть розповсюджувати брендований контент серед свого оточення, беруть участь у дискусіях навколо продукту, послуги і компанії. За рахунок цього знижується вартість контакту з цільовою аудиторією – порівняно з класичними інструментами інтернет-маркетингу.

Переваги вірусного маркетингу

Велике органічне охоплення. Вірусна рекламна кампанія зазвичай отримує значно більше охоплення, ніж звичайна реклама з оплатою за кліки чи покази. Це досягається за рахунок органічного розповсюдження рекламної інформації.

Низька вартість контакту. Велика частина витрат маркетингового бюджету відбувається на етапі запуску рекламної кампанії.

Подальші витрати пов’язані лише з підтримкою і точковим стимулюванням активності користувачів. В підсумку вартість одного контакту і ліду виходить в рази меншою, ніж у стандартних інструментів просування.

Швидкість результату. Вірусна реклама розповсюджується серед цільової аудиторії дуже швидко. Відповідно, виконання таких завдань, як отримання необхідної кількості контактів, ріст впізнаваності бренду, кількості здійснених транзакцій тощо – досягаються за мінімальний період часу.

Гнучкість. Реалізація вірусної рекламної кампанії не прив’язана до якогось одного інструменту. Роззповсюдження інформації може бути проведене за допомогою будь-якого каналу інтернет-маркетингу, що дає можливість фактично під будь-які стартові умови і обмеження.

Етапи робіт

Аналіз ринку. Вірусний маркетинг потребує детального вивчення ринку, продукту і споживачів. Лише в рамках такого всебічного аналізу можна виявити ті «больові точки», завдяки яким  інтерес до вашої реклами зростає настільки, що користувачі захочуть ділитися нею зі своїм оточенням. На цьому етапі розробляється стратегія рекламної кампанії та визначається операційний рівень – пропрацьовуються цілі, рекламні канали і метрики ефективності.

Аналіз аудиторії. Вивчення цільової аудиторії, виявлення її потреб, «болів», інсайтів дозволяє виявити ті точки активації, які дадуть можливість запустити лавиноподібний процес розповсюдження інформації. Своєрідні  фіксатори уваги, як дозволяють виділити рекламне повідомлення з потоку інформації, визначаються саме на цьому етапі. Оскільки вони індивідуальні в рамках будь-якого продукту чи бренду, детальність їхнього пропрацювання – це основа успіху всієї кампанії.

Розробка креативу. Креативний блок необхідний для того, щоб транслювати повідомлення та емоцію, закладені в рекламу, простою, лаконічною та зрозумілою для цільової аудиторії мовою.

Контент-план. Робота на операційному рівні, де визначається список заходів із генерування інфо-приводів, медійної підтримки, первинного «посіву» реклами на новинних сайтах, соціальних мережах, форумах, блогах, відео-хостингах тощо. Тут же проводиться налаштування інструментів аналітиків.

Запуск і аналітика. Етап запуску рекламної кампанії – «посів» реклами, стимуляція активності користувачів, привернення уваги ЗМІ та лідерів думок. Поточний моніторинг результатів кампанії, що дозволяє підвищувати її ефективність із урахуванням ключових показників ефективності.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу