Чи працює SMM для ecommerce

Класичні канали продажів, яким приділяється основна увага в великому ecommerce, - це пошукова оптимізація та контекстна реклама. Вони приносять онлайн-рітейлерам 70% відвідувань і 60% прибутку (за даними дослідження Ecommerce Report 2017).

Однак існує ще один широко використовуваний в digital-маркетингу канал - маркетинг в соціальних мережах (SMM). Наскільки ж він може бути застосований для ecommerce?

SMM: можливості використання для середнього та великого бізнесу

Говорячи про користь SMM для ecommerce, в першу чергу потрібно розділяти середній і великий бізнес.

Для середнього бізнесу SMM може бути джерелом суттєвої частки продажів. Наприклад, невеликий інтернет-магазин нижньої білизни може продавати свої товари в Instagram. І це може бути для нього основним каналом продажів (докладніше в кейсі Продажі в Instagram: 8 історій інтернет-магазинів). Для продажу можуть використовуватися і інші соціальні мережі, наприклад, Facebook дозволяє створити повноцінний інтернет-магазин з кошиком покупок.

З великим ecommerce інша історія. Для такого бізнесу прямі продажі з соцмереж незначні - зазвичай їх частка не перевищує 5%. Основною цінністю SMM як каналу стає можливість побудови сильного бренду.

Соціальні мережі використовуються в ecommerce для донесення позиціонування, підвищення лояльності аудиторії, комунікації зі споживачами, роботи з фідбек. Таке використання SMM в кінцевому підсумку приносить великому бізнесу набагато більше прибутку.

Які цілі можна ставити перед SMM

Спочатку розмежуємо між собою цілі і завдання.

Цілі визначають стратегію. Метою перед SMM може бути потрапляння в топ-3 за охопленням в соцмережах у вашій ніші, висновок нового товару на ринок, репозиціонування і т.д. Ще одна з поширених цілей - отримання бази лояльних користувачів, які цікавляться вашим продуктом. Мета - це завжди гра в довгу, вона формується мінімум на рік.

Завдання визначають конкретні цифри. Наприклад, до кінця року набрати 20 000 передплатників в групу Facebook, отримати 10 000 переходів на сайт з соцмереж, збільшити в 2 рази коефіцієнт конверсії і т.д.

З точки зору цілей і завдань в соцмережах, кожен ecommerce-проект унікальний. Хоч набір SMM-цілей і кінцевий (охоплення, отримання лідов, переходи на сайт) в кожному випадку це буде унікальний мікс.

На вибір цілей, завдань і KPI впливають фактори:

  • ніша бізнесу;
  • цикл споживання товару;
  • особливості цільової аудиторії.

Як приклад розглянемо онлайн-продажі ламінату. Його купують в середньому раз в 10 років. Стратегічні метою для такого бізнесу буде охоплення серед цільової аудиторії, а не отримання лідов. Відповідно, контент-стратегію в соціальних мережах потрібно будувати не від самого продукту, а від суміжної теми. Щоб клієнт залишався з вами ці 10 років до наступної покупки, потрібно писати не тільки про ламінат.

Яку соціальну мережу використовувати

Вибір конкретної соціальної мережі залежить від цілей, які ставить бізнес перед SMM. А також від особливостей цільової аудиторії - в яких соцмережах вона існує і з якою метою туди заходить.

Нижче таблиця з приблизними «коефіцієнтом застосованості» різних соцмереж для різних ніш рітейлу.

 

 

 

FB

Instagram

Youtube

Twitter

Pinterest

Snapchat

Viber

Електроніка

100

100

100

20

5

5

80

Fashion

100

100

100

20

10

5

80

Beauty

100

100

100

5

10

5

80

Туризм

100

100

100

15

5

5

100

Продукти харчування

100

100

100

5

5

5

20

Товари для дому

100

100

100

5

5

5

30

Медтовари

100

20

80

5

0

0

50

Професійні інструменти

100

50

100

5

0

0

20

Товари для тварин

100

100

100

10

5

0

20

HoReCa

100

100

100

60

10

0

80

Automotive

100

100

100

60

5

5

50

Підсумуємо

Соціальні мережі можуть внести вагомий внесок у розвиток вашого ecommerce-проекту. Середньому бізнесу вони можуть принести значну частку прямих продажів, крупному - виділитися серед конкурентів, побудувати сильний бренд. 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу