SEO-тренди 2018 року

Google постійно оновлює алгоритми ранжирування пошукових результатів. Це призводить фахівців з інтернет-маркетингу до необхідності підлаштовувати свою SEO-стратегію під мінливі правила гри. Тому перед запуском нового продукту або маркетингового рішення важливо спрогнозувати і врахувати майбутні зміни. У цій статті ми спробуємо розібратися в основних трендах пошукової оптимізації, які найбільш характерні для 2018 року.

RankBrain

Google RankBrain - це складна система на основі машинного навчання, яка допомагає Google сортувати результати пошуку. Вона діє досить примітивно: спочатку заміряє, як користувачі взаємодіють з результатами пошуку, і потім ранжирує результати відповідно до їх поведінкою.

Розберемо на прикладі. Введемо в рядок пошуку запит «як розробити додаток»:

Припустимо, другий результат видався вам більш привабливим (не в останню чергу - через зірочки  рейтингу в сніпеті), і ви перейшли на цей сайт. Виявилося, що це хороший сайт і корисна стаття. RankBrain робить відповідну позначку, і результат на другій сходинці збільшує свій рейтинг.

Якщо виявиться, що інформація на цьому сайті вам абсолютно не підходить, RankBrain також зробить позначку, але вже зі зворотним ефектом - знизить рейтинг цього сайту і прибере його з топа видачі

Таким чином, система стежить за двома показниками:

  • тривалість перегляду сторінки;
  • клікабельність (CTR) - відсоток користувачів які перейшли на цю сторінку

CTR сніпетів

Сніппет - це блок інформації, який виводиться під посиланням на сторінку сайту в пошуковій видачі. Він містить короткий опис, який відповідає введеному запиту. При цьому в результатах пошуку сніпети можуть виглядати по-різному. Одні більш привабливі, ніж інші, і користувач, швидше за все, вибере той, який краще виділяється.

RankBrain іноді розташовує сторінки вище, ніж їм «слід» бути. Якщо внаслідок цього у неї виросте середній CTR, то росте і рейтинг сторінки. Якщо ж вона не отримає додаткових кліків, Google може і зовсім прибрати її з перших рядків видачі. Якщо ви хочете підняти CTR ваших оголошень в органічному пошуку, попрацюйте над привабливістю сниппета, в тому числі над його мікророзміткой.

Сніппет за запитом «холодильники» в результатах пошуку може виглядати так:

При цьому на мобільних пристроях він фото може і не відображатися повністю:

Релевантний контент

Іноді для залучення користувачів використовується т.зв. клікбейт - гучний заголовок ролика або статті, що не відповідає її змісту. Google став розумнішим і почав звертати на це увагу. Тепер він аналізує не тільки контент, але і контекст статті.

Вже зараз по комерційним запитам в Google часто ранжуються статті з різних блогів - пошуковик прагне показати користувачеві найбільш релевантний результат. Тому алгоритми Google крім заголовка і ключових слів статті аналізують ще й те, наскільки корисний її вміст. Якщо на сторінці якась тема розкрита добре, то такий контент ранжируєтся краще:

 

контент ранжируется

Як писати так, щоб сподобатися Google?

1. Пишіть багато контенту. Текстом довжиною в більш ніж 2000 слів можна охопити повністю практично будь-яку тему. Лонгріди, докладні пости в блозі, гайди і керівництва ранжуються набагато вище, ніж короткі тексти.

2. Додайте LSI-слова. Це ключові слова, безпосередньо пов'язані з вашою тематикою. Коли пошуковий робот побачить їх на вашому сайті вважатиме, що тема розкрита повністю, і краще проранжує сторінку.

3. Використовуйте пошукові підказки. Це слова, які знаходяться внизу сторінки пошукової видачі, в блоці «разом із запитом часто шукають». Відстежите їх і додайте в текст.

Індекс Mobile First

Його анонсували вже давно, і схоже, що в цьому році він все ж з'явиться. Частка мобільного трафіку в Google становить 60%, і в 2018 буде тільки збільшуватися - про це говорять дані української дирекції Google. Користувачі планшетів і смартфонів проводять в онлайні менше часу, ніж десктопні користувачі. І, що важливіше - вони вважають за краще сайти з перших рядків пошукової видачі. Тому Google вважатиме мобільну версію сайту основнию. Це означає, що весь контент, який відображається в мобільній версії буде проіндексовано в першу чергу.

Як підготуватися до індексації Mobile First:

  • ваш контент повинен відображатися однаково і на мобільному, і на робочому столі;
  • переходите з мобільної версії сайту на адаптивну (т.зв. responsive design);
  • переконайтеся, що ваш сайт оптимізований під популярні мобільні девайси.

Особливо важливо це для ринку ecommerce. Люди все більше купують з мобільних пристроїв, і їх кількість продовжує зростати.


Відеомаркетінг

До 2021 року відео буде покривати до 80% всього інтернет-трафіку. YouTube вже зараз - друга пошукова мережа після Google. Все більше людей шукає інформацію на YouTube, ігноруючи при цьому Google. Якщо ви хочете отримувати більше SEO-трафіку в 2018 році, варто створювати і оптимізувати контент спеціально для YouTube. Якщо ви не створюєте відеоконтент, то це зроблять ваші конкуренти - і обійдуть вас на повороті.

Чому це важливо:

  • коли ви публікуєте SEO-оптимізоване відео на YouTube, ви покращуєте свою видимість в Google в цілому;
  • Google почав додавати посилання на відеохостінги (особливо на YouTube) в мобільну видачу по зображенням.

Голосовий пошук

Популярність голосового пошуку зростає так само швидко, як і популярність мобільного пошуку:

  • 40% дорослих використовують голосовий пошук як мінімум раз в день;
  • голосовим пошуком в Google користуються в 35 разів частіше, ніж 10 років тому;
  • 20% всіх випадків мобільного пошуку - це голосовий.

Багато SEO-фахівці вже почали оптимізувати свої проекти під голосовий пошук. Перш за все, рекомендується зробити наступне:

  • сторінка повинна бути на першій сторінці видачі Google;
  • наявність розширеного сніппета всіляко вітається;
  • розмістіть питання і відповідь на нього на посадковій сторінці.

Лінкбілдінг

Незважаючи на нові тенденції, SEO - це в першу чергу посилання. Без хорошого контенту складно отримати природні посилання, а без беклінків на релевантних ресурсах важко потрапити в ТОП 10 видачі Гугла.А без видачі на першій сторінці думати про RankBrain, голосовому пошуку або Mobile-First індексі і не доводиться. Тому посилання як і раніше важливі на всіх етапах оптимізації. Перший рядок пошукової видачі Google завжди залежить від кількості зворотніх посилань.

обратные ссылки

Наостанок

Отже, пошукова оптимізація в 2018 році наслідує наступні тренди:

1. RankBrain і поведінковий фактор;

2. клікабельність сніпетів;

3. якісний контент;

4. Mobile-First;

5. відеоконтент;

6. голосовий пошук.

Відмінності між комерційними та інформативними запитами поступово стираються. Отримувати конверсії безпосередньо стає все складніше, і куди ефективніше спрацьовує детальний опис тієї чи іншої послуги / товару і «продаж» цього тексту користувачеві. Конкуренція в ecommerce в 2018 році буде тільки зростати, і у виграші зрештою будуть ті інтернет-магазини, які надають найбільш повну та читабельну інформацію на своїх Лендінзі.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу