SEO для ВЕЛИКОГО ecommerce: на що звернути увагу

Підходи в SEO, які працюють для невеликих інтернет-магазинів, не працюють для великих ecommerce-проектів. У маленьких проектах впроваджувати зміни, необхідні для SEO, досить просто. А ось у великому ecommerce з цим виникає чимало складнощів. Це викликано масштабністю бізнесу і наявністю великої кількості підрозділів, з якими потрібно узгоджувати зміни на сайті.

У цій статті ми хочемо поділитися - як запускати SEO для великого ecommerce, щоб не втрачати зайвий час і гроші. Ми поговоримо про процеси, на які потрібно звернути увагу маркетологу великого ecommerce-проекту при роботах по SEO-просуванню.

Заздалегідь оцініть обсяг робіт

У великому ecommerce майже будь-яка зміна на сайті, пов'язане з SEO, носить глобальний характер. Зміна структури сайту, її розширення, оптимізація посадкових сторінок, додавання нових товарів. І будь-який з цих змін зачіпає безліч підрозділів компанії.

Наприклад, створення декількох десятків нових лендінгів потрібно узгодити з ТОП-менеджментом, залучити product-менеджера, скласти ТЗ для контент-менеджера, зробити верстку.

Людині, який ініціює роботи по SEO, потрібно розуміти весь обсяг робіт, які це може спричинити. І оцінити ресурси, які знадобляться для їх виконання.

Якщо, наприклад, у директора по маркетингу немає повноважень для масштабних змін і ресурсів для їх реалізації - варто почати з невеликої завдання, яке йому «під силу».

Подумайте над ключовими складнощами

Також важливо заздалегідь подумати про ключові складнощі, які можуть виникнути при масштабних SEO-роботах. У кожного проекту вони будуть свої? і з'ясувати їх можна тільки разом з SEO-командою.

Наприклад, такими складнощами можуть стати такі:

  • ограничения функционала сайта, не позволяющие внедрить нужные изменения;
  • отсутствие команды копирайтеров;
  • необходимость длительных согласований с другими отделами компании.
  • обмеження функціоналу сайту, що не дозволяють впровадити потрібні зміни;
  • відсутність команди копірайтерів;
  • необхідність тривалих узгоджень з іншими відділами компанії.

Правильно розставте пріоритети

При SEO-оптимізації великого ecommerce-проекту важливо розставити пріоритети в завданнях. Ми рекомендуємо:

1. Поставте в пріоритет завдання, які є фундаментом для реалізації наступних завдань. Припустимо, створити нову сутність в базі даних.

2. Плануйте заздалегідь, враховуючи сезонність. Якщо чорна п'ятниця через тиждень, а лендінги ще не створені, то вивести їх в топ ви вже не встигнете. Краще зосередитися на підготовці до новорічних свят.

3. Оцінюйте внесок завдання в прибуток. Наприклад, більш зручна навігація, більш складні фільтри, більш повний опис товару - це добре не тільки для SEO, але і допомагає відвідувачеві сайту зручніше купувати. А це позначиться на конверсії і збільшить прибуток сайту.

Не допускайте простоїв

ЕЯкщо вся команда стопориться і 2 тижні чекає реалізації нового фунціонала на сайті, бізнес змушений платити SEO-агентству і внутрішньої команді «за простій». Платити за очікування дуже невигідно. Тому заздалегідь плануйте кілька варіантів розвитку подій.

Припустимо, програмісти кажуть, що реліз буде готовий через місяць. Заплануйте, що ви будете робити цей місяць, і складіть запасний план в разі, якщо реліз затримається на місяць-два.

Позбавтеся від мікроменеджменту

Директор по маркетингу не повинен займатися мікроменеджментом і вникати в дрібні завдання по SEO. Він повинен контролювати завдання по контрольним точкам на своєму рівні відповідальності.

У разі мікроменеджменту SEO-робіт з боку директора по маркетингу стопориться робота агентства. Замість виконання своїх завдань люди починають займатися паперами. Замість пропозиції нових ідей - готуються звіти. Замість пошуку більш ефективних рішень - час йде на красиву подачу вже існуючих.

Вивчайте конкурентів

Вельми корисним може виявитися періодичний аналіз конкурентів по каналу SEO. По-перше, і агентство і клієнт розуміють, що вони працюють не в порожньому оточенні, а серед конкурентів. По-друге, важливо знати, які дії в SEO роблять конкуренти. Можна побачити вдалі рішення, які варто реалізувати у себе. У конкурентів теж працюють люди, які генерують ідеї - і кращі з них треба брати собі на озброєння.

Наприклад, візьмемо два великих ecommerce-проекта. Хтось із них починає отримувати велику кількість якісних посилань. Ми аналізуємо і бачимо, що вони мотивують людей публікувати посилання на інтернет-магазин за допомогою історії про те, як використовувати соковижималку в нестандартних умовах. Вони запустили конкурс - ось вам 5 товарів, придумайте як їх можна нестандартно використовувати. Ми можемо повторити щось подібне.

Процеси на стороні агентства

Важливо, щоб внутрішні процеси агентства могли вбудуватися в процеси бізнесу. Чим більш організован бізнес на стороні клієнта, тим чіткіше агентство повинно надавати потрібну йому інформацію. Якщо ж на боці клієнта хаотична ситуація - відповідати на це хаосом агентство не повинно. Інакше замість роботи по маячкам буде блукання в тумані. У цьому випадку агентство повинно ставити клієнтові ритм - що очікують від клієнта, яку інформацію і як часто буде віддавати агентство.

Також клієнт повинен розуміти, хто на стороні агентства за які процеси відповідає. Хто розробляє стратегію, хто відповідає за постановку завдань і їх виконання, хто формулює KPI, хто відповідає за бухгалтерію. Це скоротить час на вирішення питань, що виникають між бізнесом і агентством.

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу