Регіональне просування: курс на локальний пошук

Чому це важливо

Регіональне просування орієнтоване на сайти компаній, послуги або товари яких представлені в певному регіоні країни. Локальне просування забезпечує високу конкурентоспроможність і доступність сайтів для максимально зацікавленої аудиторії. При цьому відвідувачі більш лояльні до такої компанії, так як вона знаходиться в географічній досяжності і, при необхідності, можливий контакт з її представником.

Ключовий момент для регіонального просування - коректне визначення територіальності сайту. Далі наведена інформація про можливості реалізації даного завдання в пошукових системах (ПС) Google і «Яндекс».

Google: географічний таргетинг

Для вказівки географічної приналежності сайту варто почати з сервісу «Інструменти для веб-майстрів». При цьому, якщо інформація про географічне розташування ресурсів не буде задана, місце розташування компанії визначається на підставі доменної зони сайту (наприклад, .ua, .ru) або за IP-адресою див. докладніше.

ris1

Мал. 1. Налаштування геотаргетинга в сервісі «Інструменти для веб-майстрів» від Google

Обмеження даного інструменту пов'язані з можливістю геоприв'язки тільки до країни. Вужчу територіальну одиницю можна вказати за допомогою сервісу «Google Адреси» див. докладніше.

При підборі ключових слів необхідно приділяти увагу регіональним запитам. Сторінки повинні бути оптимізовані із згадкою топонімів (топонім - назва географічного об'єкта) в семантичному ядрі, контактній інформації, метаданих, текстах і т.д. Разом з тим, при використанні сервісів Google, надається можливість отримувати додатковий цільовий трафік з результатів пошуку на картах. Для цього необхідно зареєструвати компанію в Google Place.

ris.-2

Рис.2. Форма реєстрації в Google Place

Так, наприклад, просування в пошуковій мережі сайту компанії, що займається прибиранням квартир і офісів у Києві, відбуватиметься за запитом «прибирання київ» і подібним йому. Користувач побачить такі результати локального пошуку:

ris-3

Мал. 3. Приклад результатів локального пошуку в ПС Google

Складові для визначення регіону сайту в ПС Google:

  • контактні дані (адреса, поштовий індекс, телефон із зазначенням коду міста) на сторінках;

  • топоніми на сторінках сайту;

  • налаштування геотаргетинга в сервісі «Інструменти для веб-майстрів»;

  • реєстрація ресурсу в сервісі «Google Адреси»;

  • доменна зона сайту;

  • IP-адреса хостингу.

 

«Яндекс»: географічний таргетинг

Для успішного регіонального просування в пошуковій системі «Яндекс» потрібно виконати ряд заходів, які дозволять правильно визначити географічну локалізацію сайту. На початковому етапі оптимізації необхідно переконатися, що ресурсу присвоєно відповідний регіон у сервісі «Яндекс.Вебмастер», а також додати інформацію про сайт в довідник і в каталог. (Налаштування «Яндрекс.Каталога» дозволяють присвоїти сайту до 7 регіонів. У випадку, якщо сайт розрахований на більшу кількість регіонів, його варто просувати як національний). Реєстрація в каталозі проводиться на безоплатній та платній основі. Комерційні сайти, як правило, публікуються на платній основі. Актуальну вартість реєстрації потрібно уточнювати за посиланням. На сьогоднішній день вона становить 12500 руб. Варто враховувати й те, що зареєстрована в «Яндекс.Каталозі» компанія потрапить також в результати пошуку Google.

ris.-4

Мал. 4. Сторінка платної реєстрації в Яндекс

Географічна приналежність ресурсу визначається на підставі фактичного місця розташування організації та зазначеної на сторінках сайту контактної інформації, яку доцільно додатково прописувати за допомогою мікроформатів. Більш докладно про це можна прочитати в довідці «Яндекса».

ris.-5

Мал. 5. Приклад оформлення контактної інформації з урахуванням мікроформатів

У ПС «Яндекс» використання топонімів не настільки критично для просування, як в Google. Це пов'язано з тим, що результати пошуку в «Яндексі» і так мають яскраво виражений регіональний характер. Наприклад, якщо сайт знаходиться на високих позиціях за запитом без топоніма, то за ключовим словом з включенням назви міста він, найвірогідніше, теж буде в TOP10. Важливіше звертати увагу на регіональну приналежність сайтів, які посилаються на ваш сайт. Найбільш відповідний варіант - коли зовнішні посилання встановлюються на ресурсах, які мають однаковий з просувним сайтом регіон. Додаткова інформація щодо геозалежних запитів доступна на сторінці.

Складові для визначення регіону сайту в ПС «Яндекс»:

  • контактні дані (адреса, поштовий індекс, телефон із зазначенням коду міста) на сторінках;

  • установка регіону в «Яндекс.Вебмайстер»;

  • додавання контактної інформації в «Яндекс.Довідник»;

  • установка регіону в «Яндекс.Каталозі»;

  • доменна зона сайту.

З розширеним переліком налаштувань регіональності сайтів можна ознайомитися на сторінці допомоги «Яндекс».

Висновки

Сам факт регіонального просування пом'якшує конкуренцію і надає можливість локальним (за географічною ознакою) сайтам попадання в TOP10. Технічно досягнення високих позицій у регіональній видачі реалізується за допомогою тих самих методів, які застосовуються для просування загальнонаціональних ресурсів. Відмінною особливістю служить інтеграція топонімів при виконанні зовнішньої і внутрішньої оптимізації, а також робота з доступними сервісами пошукових систем для визначення приналежності сайту.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу