Як ecommerce застосовує Big Data

Чим більшою кількістю інформації володіє власник бізнесу, тим швидше він прийме правильне рішення. Особливо це стосується інформації про цільову аудиторію. Тому використання Big Data (великих даних) знаходиться в трендах найбільш обговорюваних інформаційних технологій ось уже 5 років, лише в останні роки поступаючи темі штучного інтелекту і машинного навчання.

Що таке Big Data

Існує кілька визначень цього поняття - в залежності від авторитетності джерела. Найбільш поширений підхід 3V:

  • volume (об`єм);

  • variety (різноманітність);

  • velocity (швидкість).

Іншими словами, Big Data - це великий обсяг різноманітної інформації, яка генерується дуже швидко. Як правило, він досить великий, щоб не поміщатися в стандартні таблиці Excel, і для обробки таких масивів даних потрібні додаткові обчислювальні потужності.

Підхід Big Data має на увазі, що ви накопичуєте відомості з різних джерел: браузера, смартфона, зовнішніх ресурсів та ін. Це можуть бути дані про поведінку на сайті, історія відвідувань, частота покупок або переваги покупця. Потім ці показники зводяться разом, обробляються, і на їх основі продумуються алгоритми прогнозування подальшої поведінки.

Інтернет сам по собі складається з великих обсягів даних: кожен день проводиться до 2,5 млрд гігабайт нової інформації. Фактично, якщо ви проводите дослідження ринку, збираєте дані з соцмереж або відстежуєте тенденції пошукових запитів в своїй ніші - ви вже використовуєте Big Data на майже постійній основі.

Нижче ми розглянемо кілька способів робити це ефективніше.

1. Включайтеся в Інтернет речей

Думка The Internet of Things (IoT) полягає в тому, що ми робимо повсякденні речі «розумніші», підключаючи їх до Інтернету. Нехай ваш смарт-годинник оснащен менш потужним процесором, ніж комп'ютер або смартфон, але його можливості виходять далеко за межі звичайних наручних годинників. При цьому вони використовуються для збору даних про фізичний стан і звички власника (включаючи купівельні).

Хоча IoT надає найширші можливості для аналізу цільової аудиторії, розвиток онлайн-бізнесу в цьому напрямку неминуче стикається з проблемою. Чим більше пристроїв підключають користувачі до Інтернету, тим швидше ростуть обсяги даних, якими змушений оперувати маркетолог. Тому розуміння Big Data - необхідна умова розвитку ecommerce. Інтернет речей став серед розробників додатків головною нішею для аналізу даних в 2016 році.

 

Дотримуючись звіту IDC, 31,4% компаній вже впровадили принцип IoT в свої бізнес-рішення, і ще 43% - планують впровадити найближчим часом. Без адекватної технології збору та аналізу даних, що надходять з різних гаджетів, онлайн-бізнес втрачає можливість взаємодіяти зі своми клієнтами нарощувати продажі.

2. Відстежуйте тренди

Google Trends - дуже простий, а головне - безкоштовний сервіс для старту роботи з великими даними. Він збирає інформацію про пошукові запити користувачів з усього світу і представляє її у вигляді графіків.

Це хороший інструмент для відстеження того, що шукає ваша цільова аудиторія і які теми її хвилюють. Можливість оцінювати популярність певних пошукових запитів може дати загальне уявлення про попит та пропозицію в вашій бізнес-ніші.

3. Аналізуйте користувача

Раніше персоналізувати інтернет-магазин під певного користувача було непросто, для цього найчастіше використовувалася інформація, зазначена в особистому кабінеті безпосередньо клієнтом. Скрипт підлаштовував товарам, які в наявності, ціну і вартість доставки під потрібний регіон. Big Data же відкриває широкі можливості для мікротаргетінга. Чим більшим обсягом даних опотенціальних клієнтів ви володієте, тим ретельніше ви налаштуєте товарну видачу під кожного з них.

Не намагайтеся продати відразу всім. Сьогодні бізнесу набагато вигідніше утримати старого покупця, ніж знайти нового. Згідно з дослідженнями ринку ecommerce, повторні покупки забезпечують до 70% продажів інтернет-магазину.

Big Data може виявити інформацію, яку ви і не подумали б відслідковувати: від стилю одягу до дати зміни літніх шин на зимові. Причому кожен з таких, на перший погляд незначних фактів може багато розповісти про вашу цільову аудиторію і спрогнозувати, що ще її зацікавить. Так, наприклад, Amazon пропонує товари, грунтуючись на історії переглядів і зроблених покупок. І майже завжди потрапляє в ціль.

 

4. Розвивайте мобайл

Мобільні пристрої та соціальні мережі щодня генерують величезну кількість даних, і темпи цього зростання тільки збільшуються. Згідно з даними GlobalWebIndex, вже в 2016 користувачі підключалися до Інтернету в середньому з 3 різних пристроїв, причому більшість з них були мобільними (планшети, смартфони). Тому підхід mobile-first поступово стає пріоритетним - аналітика великих ecommerce-проектів говорить про значне зростання конверсій серед покупок, зроблених через мобільні пристрої.

 

Інтернет-магазини зазвичай використовують трекери - спеціальний код, що відслідковує дії в мобільних додатках. Вони дозволяють швидко накопичувати і аналізувати інформацію про поведінку користувача, підтягуючи його дані з соцмереж (якщо користувач залогінився через відповідний аккаунт).

Такі трекери можуть бути реалізовані у вигляді утиліт з відкритим вихідним кодом, що дозволяє налаштовувати їх під цілі вашого бізнесу. Їх можна знайти, наприклад, на платформі Datameer.

 

Крім усього іншого, трекери надають розгорнутий аналіз джерел трафіку і конверсій. Володіючи такими відомостями, ви зможете розуміти переваги свого покупця, передбачати його поведінку і вести на сторінку товарів, які його напевно зацікавлять.

 

5. Використовуйте готові рішення

Більшість великих інтернет-магазинів збирають і аналізують дані про своїх покупців. Відповідно, для обробки великих обсягів інформації про відвідувачів сайту існують готові рішення у вигляді програмованих інтерфейсів і BI-платформ, таких як OWOX. Ця система дозволяє працювати з Big Data і аналізувати всю інформацію про вашу компанію і ключових конкурентів.

 

Такі системи аналітики поставляються вже в зібраному вигляд і налаштовуються розробниками під певний тип бізнесу, що дозволяє помітно заощадити бюджет. Великі ecommerce-проекти часто розробляють свої платформи, але це довгий і досить витратний процес.

Висновок

Big Data забезпечує якісний ривок для бренду, який першим навчиться працювати з ним. Тенденція полягає не в самому факті використання великих даних, а в посиленні їх ролі для ефективного ведення бізнесу.

Big Data повинна стати ключовим фактором вашої маркетингової стратегії. Якщо ви навчитеся правильно збирати і використовувати цю інформацію, то не просто підвищите показники конверсії та середнього чека, але і швидко знайдете з вашим клієнтом спільну мову, перетворюючи його з разового покупця в адвоката бренду.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу