Поведінкові фактори ранжування: вплив на результати просування сайту

Чому це важливо

Пошукові системи постійно оновлюють свої алгоритми ранжирування, і сьогодні, крім іншого, вони відслідковують поведінку користувачів на сайті і враховують ці дані при формуванні результатів видачі. Під терміном «поведінкові чинники» розуміється сукупність показників, що акумулюють інформацію про поведінку і взаємодію користувачів з результатами пошуку ПС і окремими сторінками сайту. Таким чином, поведінкові фактори можна розділити на дві категорії - поведінка користувачів на сторінках з результатами пошуку і безпосередньо на сайті.

Складові компоненти поведінкових факторів:

  • CTR (клікабельність) - відношення числа кліків по посиланню в пошуковій видачі до загальної кількості показів;
  • показник відмов - величина, що відображає кількість користувачів (у відсотках), що відвідали не більше однієї сторінки за сеанс;
  • тривалість відвідування сайту;
  • кількість переглянутих сторінок за відвідування;
  • джерела трафіку.

Є три основних способи для отримання пошуковими системами цих даних. Насамперед, це системи аналітики, встановлені на сайтах - Google Analytics і Яндекс.Метрика. Потім - браузер, встановлений на комп'ютері користувача (так Chrome передає дані Google, Internet Explorer - Bing, а яндекс.браузер, відповідно - Яндексу). Завдяки браузерам, пошукові системи отримують інформацію з тих сайтів, на яких не встановлені системи аналітики (або встановлені системи конкурентів). І третій спосіб - надбудови і плагіни для браузерів, наприклад, Яндекс.Бар, який може бути встановлений на будь-який браузер, скажімо, Chrome, але буде збирати дані для Яндекса.

Практичні рекомендації

Оскільки зазначені вище фактори оцінки якості сайту набувають зростаючу практичну значимість, наведемо варіанти ефективної роботи з ними. У першу чергу необхідно звернути увагу на заголовок (тег title) і опис (тег description) сторінки, так як саме ці описи (або їх окремі частини) пошукова система показує в результатах пошуку (це називається сніпет). Разом з тим бажано використовувати і додаткові засоби, що надаються пошуковими системами.

pov.f._ris

Мал.1 Приклад пошукової видачі з використанням сніпетів

Коректно складені мета-описи (title, description) + мікроформати повинні спонукати користувача до переходу на сайт і тим самим формувати добрі показники CTR.

Показник відмов вимірює ефективність структури і дизайну сторінки приземлення, а також здатність її вмісту переконати користувача затриматися на сайті і виконати цільову дію на конкретній сторінці. Аналізуючи цей показник, можна виявити проблеми в процесах, які відбуваються на сайті. Для перегляду даних показника відмов у GA перейдіть у вкладку «Звіти» - «Піведінка» - «Контент сайту» - «Аналіз відвідуваності сторінок».

ris2

Мал. 2 Шлях до звіту «Аналіз відвідуваності сторінок»

Кілька рішень для зниження показника відмов.

Зміст цільової сторінки має відповідати пошуковим запитам, які задають користувачі. (Тобто, пошуковий запит «samsung galaxy 4» повинен вести на сторінку саме цієї моделі телефону, тоді як запит «телефон samsung» - на розділ з телефонами цієї марки). Якщо за допомогою засобів аналітики виявиться, що з конкретним ключовим словом пов'язаний високий показник відмов, то необхідно під даний запит створити окрему цільову сторінку. Ось як це видно у статистиці:

ris.2

Мал.3. Показник відмов за окремими ключовими словами

Ви можете бачити, що з уточненням пошукового запиту і з правильною посадковою сторінкою KPI: час, проведений відвідувачем на сайті, показник відмов, кількість переглянутих сторінок - досить високі в порівнянні з іншими сторінками.

Навігація на сайті повинна бути чіткою і інтуїтивно зрозумілою. Часто перше враження від сайту допомагає користувачеві вирішити, чи варто залишатися на сторінці чи ні. А ясна і проста структура допомагає йому швидко знайти необхідні товари.

Швидкість завантаження сторінки не повинна перевищувати 4 секунди.

ris.1

Мал. 4. Поведінка користувачів залежно від швидкості завантаження сайту

Посилання, що ведуть на зовнішні ресурси, варто розміщувати ближче до низу сторінки, так як вони можуть послужити точкою виходу для відвідувача. Зовнішні посилання повинні відкриватися у нових вкладках, щоб полегшити користувачеві процес повернення на початковий сайт.

Окрему увагу потрібно приділити значенню показника відмов. Якщо даний показник вище (умовно) 50%, варто провести детальний аналіз цільових сторінок і при необхідності внести корективи в дизайн, тексти або загальний вигляд сторінки, не нехтуючи запропонованими вище рішеннями. Але при аналізі цього показника варто враховувати специфіку сторінки. Наприклад, лендінги можуть мати показник відмов рівний 100%, але це не говоритиме про їх неефективность. Це означає лише те, що користувач отримав необхідну йому інформацію з цієї сторінки (наприклад, номер телефону або e-mail компанії), тому не перейшов на іншу сторінку.

Тривалість відвідування сайту. Час, проведений відвідувачем на конкретній сторінці, і сумарний час перебування на сайті служать додатковим індикатором того, наскільки він здатний приковувати увагу своїм контентом. Чим довше відвідувач затримується на сайті, тим вище ступінь його залучення. Для сайтів ЗМІ цей показник є одним з найвагоміших. Разом з тим, високий показник виходів і тривалий період перебування на сторінці означають, що вміст сторінки не достатньо зрозумілий для користувача (наприклад, в інтернет-магазині можуть бути нечітко описані умови доставки або ж умови оплати). У такому випадку необхідно переглянути наповнення, загальний вигляд сторінки і проаналізувати умови сервісів, які ви надаєте відвідувачу. (мал.2 a.)

Кількість переглянутих сторінок за відвідування. Пошукові системи позитивно оцінюють високу активність користувача на сайті. Для сайтів з рекламною моделлю заробітку (здебільшого - це ЗМІ) кількість переглянутих сторінок користувачем прямо пропорційна кількості реклами, яку вони можуть продати. Велику цінність також представляє прямий трафік. Дане джерело говорить про лояльність відвідувачів і хорошу впізнаваність ресурсу в онлайні. Звичайно, пошуковим системам доступна інформація про джерела трафіку для конкретного ресурсу, і вона частково може бути використана для оцінки якості сайту. Коли відвідувачі приходять з різних джерел, це виглядає природно. Щоб дізнатися, з яких джерел переходять на сайт, потрібно в Google Analytics на сторінці «Звіти» перейти в розділ «Джерела трафіку», «Весь трафік» і вибрати вкладку «Канали».

ris.-4

Мал.4. Звіт за джерелами трафіку

Пошукові системи прагнуть до найбільш органічній видачі, тому необхідно розвивати свій ресурс, масштабувати його, забезпечуючи приплив трафіку з різних джерел, вони це оцінять.

Висновки

Поступове поліпшення поведінкових факторів дає стабільний накопичувальний результат. Однак, якщо єдиною метою цієї тактики буде, наприклад, зниження показника відмов, ви можете втратити з виду те, що дійсно необхідно реальному відвідувачу. Тому до оптимізації поведінкових факторів варто підходити комплексно, орієнтуючись в першу чергу на потреби користувачів і на комерційні показники сайту (зв'язок показників з продажами, з прибутком, ROI та ін.).

Так що ж можна зробити? Переконатися, що користувачі затримуються на сайті і переглядають, принаймні, більше, ніж одну сторінку! Правильно спроектований інтерфейс, хороший дизайн, зрозуміла структура, зручна навігація і привабливий контент - запорука лояльного ставлення відвідувачів сайту і пошукових систем. Не варто забувати, що штучне «накручування» поведінкових факторів безперспективно і рано чи пізно призведе до втрати репутації сайту, а також до зниження позицій (читати коментарі пошукової системи Яндекс). Такий шлях дає короткострокові вигоди і довгострокові складності.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу