SMM як новий інструмент «масового ураження»

Дональд Трамп витратив на роботи в напрямку Digital близько $ 50 млн, у той час як Хілларі Клінтон - лише близько $ 15 млн. І хто президент США сьогодні? Недостатньо переконливо? Чи згодні, адже на уми пересічних американців нападав дуже щільний потік політичного популізму з усіх доступних медіа-каналів. Але ось вам другий простий, більш наближений до «наших реалій» привід для роздумів: згідно зі звітами аналітиків «TNS Russia», близько 30% проведеного часу в інтернеті, користувачі витрачають в соцмережах. Незважаючи на те, що ці дані є актуальними для населення РФ, їх можна сміливо екстраполювати і на казахстанську аудиторію.

Давайте розберемо, як ефективно використовувати майже третину всього «інтернет-часу» цільової аудиторії на благо свого бізнесу.

Суть SMM як інструменту маркетингу

Facebook, Instagram, «ВКонтакте», «Однокласники» - це всього лише майданчики, частини бренд-платформи, яку потрібно будувати для бізнесу. І саме по собі наявність профілю в соцмережі - ніколи не принесе скільки-небудь значимого ефекту. Чому? Тому що, як і в роботі з будь-яким іншим digital-продуктом, основа успіху - це стратегія, реалізована за допомогою набору інструментів, які можна застосувати для досягнення конкретної мети бізнесу. Як би аморфно і пишномовно це не звучало, більш точного визначення дати неможливо, так як робочий інструментарій вибирається відповідно до завданням, яке має вирішувати SMM.

У той же час з завданнями, якраз справа значно простіше, тому що SMM має цілком чіткі і зрозумілі KPI, що перекривають основні потреби онлайн / офлайн-бізнесу.

  • Зростання числа передплатників / учасників - фактичне збільшення потенційних лідів, на яких можна зорієнтувати певний рекламний або інформаційний посил.
  • Зростання охоплення - збільшення кількості користувачів, які побачили публікації бренду. Відстеження цього KPI буде корисно для розуміння того, наскільки охватной є РК, спрямована на ЦА.
    Зростання відвідуваності як соцплатформи, так і сайту - трафік, як класична метрика для більшості інструментів digital, дозволяє оцінювати не просто кількість користувачів, які бачили вашу РК, але і взаємодіяли з нею.
  • Досягнення конверсій / транзакцій - проста і зрозуміла метрика, що дозволяє оцінювати пряму рентабельність інвестицій в канал, грунтуючись на отриманих продажах / дзвінках / лідах тощо.
    Зростання кількості фанів (активних учасників), загальної активності. Ядро ЦА - це люди, що проявляють найбільшу лояльність до активності бренду. Саме їх приріст говорить про успішний розвиток компанії на ринку, посилення позицій на тлі конкурентів.
  • Зростання впізнаваності - класичний брендинг, який ефективно досягається завдяки найбільш охватной інструменту digital, з доступних на сьогоднішній момент.
  • Зростання кількості «User-generated контенту» - контент, як основа будь-якої стратегії ранжирування (як в SEO, так і в SMM), створений безпосередньо користувачами - найбільш цінний з точки зору впливу на довіру і лояльність нових користувачів, які залучаються в рамках РК.

Досягнення певного набору KPI - і є процес, що дозволяє бізнесу просуватися до наміченої мети. У кожному конкретному випадку вибір стратегії і методів її реалізації, буде різним, так як вона повинна спиратися не тільки на технічні можливості по просуванню (саме тому ми не прагнемо показати в статті конкретні інструменти), а й на специфіку продукту. Тільки в такому випадку можлива відчутна ефективність, адже чарівної кнопки «$$$» тут немає так само, як і в SEO або PPC.

SMM: Як потрапити в тренд?

Хто приходить із Заходу тренд на репозиціонування брендів, включення в їх потужну емоційну надбудову, що апелює до почуттів і «болів» користувачів, невід'ємно пов'язаний з інструментами digital і зокрема з SMM. Чому? Тому що, спілкуючись за допомогою соціальних платформ, користувачі найбільш відкриті до контакту з тими компаніями, які «показують своє обличчя», тобто стають публічними і «людяними». І якщо подивитися на e-commerce - одну з найбільш швидко розвиваються бізнес-ніш в онлайні - вже третину від загального числа цільових взаємодій, відбувається за допомогою соцплощадкі, як асоційованого каналу, який став частиною ланцюжка.

Що це означає? Лише те, що через якихось пару років бізнеси, які ігнорують SMM як інструмент маркетингу через невисокого кількості прямих продажів, поступляться місцем на ринку компаніям, які вже зараз реалізують стратегії роботи з користувачами за допомогою соціальних медіа.

Чи не пізно ще «вскочити в від'їжджаючий поїзд»? Ні, але лише тому, що онлайн-ринок в Казахстані негнучкий і довго адаптується до умов, що змінюються. Сам же рецепт успіху - простий: правильно поставлена ​​мета + правильно вибрані KPI + коректна реалізація за допомогою «інхауси»-спеціалістів або підрядника у вигляді агентства.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу