Обираємо движок сайту: на що звернути увагу

Чому це важливо

Одним із перших етапів розробки нового ресурсу є етап вибору системи управління сайтом (CMS), на якій він буде побудований. Також нерідкими є випадки, коли успішний розвиток уже існуючого ресурсу на поточному движку викликає труднощі, і після відповідної рекомендації інтернет-маркетолога власник ухвалює рішення про його перенос на іншу систему управління.

Якщо провести просту паралель, то вибір CMS для сайту можна порівняти з вибором операційної системи для комп’ютера: якщо вибрати в якості ОС Windows 95, то він буде працювати, але про запуск будь-яких серйозних програм можна забути. Але, на жаль, далеко не всі власники ресусрсів усвідомлюють всю важливість вибору, який стоїть перед ними. Адже, якщо опреційну систему можна досить легко оновити або замінити, то зміна движка сайту – це завжди дуже трудомісткий і дорогий процес.

Актуальність із погляду SEO

Якщо розглядати зазначену проблему в контексті пошукової оптимізації, то можна виділити ряд ключових моментів, про які слід пам’ятати, обираючи CMS-систему для сайту.

  • SEO завжди (!) пов’язана з внесенням змін на сайт. Це необов’язково будуть якісь глобальні правки, але при цьому сам процес є неперервним. Це продиктовано гнучкістю пошукових алгоритмів, які, постійно змінюючись, потребують відповідних реакцій з боку SEO-фахівця. Частина з них обов’язково буде пов’язана з програмними доопрацюваннями на сайті.
  •  SEO нерозривно пов’язана з аналітикою. Без неї ефективність роботи маркетолога, який веде проект, буде досить низькою. При цьому всі системи аналітики певною мірою вбудовуються в сайт. Чим складнішим і більшим є проект, чим глибша аналітика для нього потрібна – тим масштабнішими будуть програмні доопрацювання. Вони необхідні для коректного інтегрування сайту в загальну схему відстеження кожного з маркетингових каналів.
  • SEO ненапряму залежить від того, наскільки проект зручний для користувача. Ґрунтуючись на аналізі поведінки користувачів на сайті, інтернет-маркетолог дає рекомендації з  оптимізації юзабіліті. Всі ці правки реалізуються програмно, оскільки безпосередньо відображаються в інтерфейсі і функціоналі сайту.

Таким чином, якщо обраний движок стане перепоною на шляху реалізації певних рекомендацій з боку SEO-фахівця, то про високу ефективність SEO для такого сайту можна забути

Проблеми, з якими можна зіткнутися

Якщо розглянути розвиток топових e-commerce або інформаційних ресурсів у ретроспективі, то можна виділити ряд проблем, з якими теж існує вірогідність зіткнення:

  • Закритість коду. Ряд платних «коробкових» рішень не надають вільного доступу до коду движка. Такий підхід вигідний для компанії-розробника, але ставить у дуже невигідне становище замовника. З більшою вірогідністю можна сказати, що реалізація будь-якого нестандартного функціоналу , в якому врахована специфіка вашого проекту, буде коштувати дуже дорого. Водночас, звернення до сторонніх фахівців може просто не принести бажаного результату через закритість коду і неможливість внесення структурних змін на рівні ядра.
  • Відсутність гнучкості та масштабованості. Типовою можна назвати ситуацію, коли проект із часом «виростає» вище меж власного движка. Наприклад, система, розрахована на 10000 товарів, починає давати збій, коли успішний малий бізнес переходить у ранг великого, і кількість товарів в артикулах долає цю межу.
  • Відсутність можливості вбудування. Сюди належить неможливість інтеграції з CRM-системою, сторонніми сервісами, системою аналітики тощо. Як правило, якщо ваша система управління не має готових рішень щодо інтеграції, їх самостійна розробка буде нерентабельною через дуже високу ціну.

 Це основні проблеми, але є ще ряд менших, але актуальних речей, продиктованих специфікою конкретного проекту. Часто саме з таких дрібниць і складається глобальна проблема, яка може затьмарити за важливістю всі вищерозглянуті.

Алгоритм вибору і чек-лист хорошого движка

Для того, щоб частково убезпечити себе від неприємностей, виникнення яких імовірне у випадку безвідповідального підходу до вибору CMS для сайту, пропонуємо такий алгоритм:

1. Планування. Саме складання докладного плану реалізації проекту із закладенням перспективи розвитку на декілька років вперед убереже вас від вибору рішення, яке неможливо масштабувати.

2. Аналіз ринку CMS-рішень. Для того, щоб більш помірковано підійти до процесу вибору, необхідно хоча б частково розбиратися в цьому питанні. Навіть просте спілкування з представниками різних компаній, які пропонують готові рішення, прояснить вам ряд значущих моментів.

3. Допомога фахівця. Консультація інтернет-маркетолога – це та інвестиція в проект, яка пізніше окупиться в 100-кратному розмірі. Чим ширший профіль спеціалізації він буде мати, тим більш зваженим буде кінцеве рішення щодо вибору движка для сайту. А значить, тим більше коштів буде зекономлено в перспективі. 

Крім того, ви можете скористатися міні чек-листом, відповідність якому буде частково свідчити на користь вибору певної CMS-системи:

  • Доступність. Движок повинен бути написаний простою і доступною для широкого кола фахівців мовою. Це допоможе вам зберегти частину бюджету, не прив’язуючись до одного розробника.
  • Гнучкість. Ідеальним варіантом можна вважати системи, які можна кастомно змінювати на всіх рівнях, включаючи ядро. Це дасть вам можливість реалізувати практично будь-який функціонал, не виуористовуючи програмні «милиці».
  • Безпека. Відсутність критичних вразливих точок – це важлива умова для будь-якого комерційного проекту. Злам сайту може призвести до дуже серйозних фінансових та репутаційних втрат.
  • Масштабованість. Повинна бути передбачена можливість програмного доопрацювання складнішого функціоналу, значного збільшення кількості сторінок, контенту тощо. Водночас це не повинно позначатися на працездатності сайту. Зазвичай можливість масштабованості доясгається за рахунок гнучкості самого движка.

Висновки

Вибір движка для сайту – це складний і відповідальний процес, який повинен враховувати як специфіку окремого проекту, так і те, які заходи з його розвитку будуть вжиті в майбутньому. І, хоча готового рецепту з вибору універсальної CMS-системи не існує, є ряд важливих моментів, на які слід звернути увагу в процесі аналізу пропозицій розробників. 

Експертну оцінку в цьому питанні може дати сторонній фахівець або бізнес-консультант. Однак, навіть керуючись простим алгоритмом покрокового планування, можна знизити ймовірність помилки в рази.

Простий чек-лист на відповідність CMS може зекономити значну частину бюджету в майбутньому за рахунок того, що на етапі розробки буде закладена можливість подальшого розвитку проекту.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу