Нестандартні SEO-рішення для великого інтернет-магазину

Пошукова оптимізація (SEO) часто є основним каналом продажів ecommerce-проектів, генеруючи органічний трафік на сайт. Детальніше див. В дослідженні Ecommerce Report 2017.

Кожен бізнес хоче взяти з цього джерела максимум трафіку. У даній статті ми розглянемо список нестандартних SEO-рішень для ecommerce, що дозволяють більш ефективно використовувати цей канал.

Стандартне SEO

Стандартне SEO має на увазі наявність таких ознак:

  • опрацьовано семантичне ядро;
  • ключові запити оптимально розподілені між сторінками;
  • оптимізований каталог товарів;
  • оптимізовані картки товарів;
  • оптимізовані основні комбінації фільтрів товарів.

Оптимізовані сторінки повинні містити якісні заголовки, метатеги, мікророзмітки і тексти. Якщо ці роботи були проведені і дають потрібний результат - ваше SEO в порядку.

Однак перед бізнесом часто стоять більш амбітні виклики: трафіку ніколи не буває багато, а позиції в пошуковій видачі можна поліпшити. Розберемо кілька неочевидних підходів, які можуть привести додатковий трафік вашому ecommerce-проекту.

Підхід 1. Неочевидні фільтри

Деякі товари можна об'єднати не за їх технічними характеристиками, а за потребами кінцевих користувачів. У кожній категорії користувачі шукають товари з «народними» назвами, наприклад, бабушкафон або планшет для школяра.

Такі товари є на сайті, але вони не групуються за такими критеріями. І користувач змушений пробиратися через велику кількість фільтрів, щоб знайти потрібні товари. Більш того, не існує лендінгу, який би дозволив просувати цю групу товарів саме за таким, «народним» запитом. У той час, як вони складають 5-10% трафіку всієї категорії.

Завдання SEO-фахівця полягає в тому, щоб відфільтрувати для користувача ці товари і зробити для них окремий лендінг. Для пошуку таких нестандартних запитів необхідно постійно аналізувати існуючі пошукові запити в своїй категорії.

Підхід 2. Глибоке опрацювання каталогу

Подивіться, чи всі фільтри включені в ваше семантичне ядро. Можливо, у деяких товарів з'явився новий параметр. Або з'явився якийсь новий показник попиту - наприклад, смартфони для селфі або телевізори з led.

Якщо подібні фільтри не включені в поточне просування, це призводить до втрати існуючого попиту. Під ці запити також необхідно створити лендінги і оптимізувати їх.

Підхід 3. Робота з індексацією

У ecommerce нерідкі випадки, коли при опрацюванні низькочастотних запитів або нового попиту створюється велика кількість нових лендінгів. При цьому пошукові системи досить повільно додають їх в індекс, або навіть гірше - старі сторінки випадають з індексу, поступаючись місцем новим. Також бувають ситуації, коли потрібно видалити з індексу застарілі сторінки - з неактуальними або відсутніми товарами і замінити їх більш новими. У всіх цих випадках потрібно активно управляти індексацією, щоб не втрачати продажі.

Для цього потрібно мати два списки сторінок:

  • оптимізовані для пошукової видачі;
  • проіндексовані пошуковою системою.

Порівнявши ці списки, ви побачите, на індексацію яких сторінок потрібно вплинути. Зробити це можна за рахунок внутрішньої перелінковки, роботи з xml- і html-картами, розміщенням зовнішніх посилань на потрібні сторінки.

Підхід 4. Контент-маркетинг для ecommerce

Зазвичай під контент-маркетингом для ecommerce розуміють SEO-тексти, які пишуться під інформаційні запити. Тобто, разом із запитом купити телевізор потрібно потрапити в видачу ще і за вимогою як вибрати телевізор.

Більш ефективним підходом до контент-маркетингу є створення контенту, який відповідає реальним інтересам користувача і допомагає вирішити реальну проблему.

Розберемо приклад. Перед інтернет-магазином побутової техніки стоїть завдання продавати якомога більше холодильників. Відповідно, завдання перед SEO - охоплювати попит усіма можливими способами.

Можна написати кілька десятків оптимізованих статей з ключовими словами як вибрати холодильник, або кращий холодильник для офісу. Але є дві проблеми: по-перше, так роблять всі, по-друге, ці статті не приносять користі для споживачів.

Тому краще написати статті, які будуть дійсно корисні людям, які потребують новий холодильник. Це категорія споживачів, які стикаються з проблемою вибору, наприклад, при переїзді, покупці квартири, розширенні сім'ї, зміни в харчовому раціоні. Такий контент буде добре ранжируватися і підвищить лояльність відвідувачів до магазину.

Порада. Проаналізуйте покупців, які прочитали статті на вашому сайті. Швидше за все, рівень конверсії у таких покупців буде вище, ніж у інших.

Підхід 5. Нативная реклама

Якісні зовнішні посилання на ваш ресурс дуже важливі для просування. При цьому купувати їх невигідно ні магазину, ні самому майданчику. Набагато ефективніше створювати цікавий контент, який інші майданчики будуть публікувати самостійно.

Це можуть бути корисні статті про товари або сервіс, наприклад, калькулятор калорій, логічно пов'язаний з вашим топовим холодильником. Особливо ефективний метод - проведення соціальних акцій, наприклад акція по міському озеленення Посади Дерево від компанії Rozetka.ua.

Все це допоможе вам отримати якісні посилання і підвищити впізнаваність бренду.

Підхід 6. Портальні сторінки за інтересами

Товари можна групувати по різним життєвим ситуаціям клієнтів. Наприклад, розділ товарів для молодих батьків або тих, хто переїжджає в новий будинок. Можна створити портальну сторінку і розмістити там товари, які знадобляться цим людям. Там же створити міні-блог, де підказати, що краще за все підходить в цих ситуаціях, що стане в нагоді в першу чергу, і про що важливо не забути.

Ще один варіант - груповання товарів за інтересами. Наприклад, в інтернет-магазині створюється розділ сайту для фанатів Marvel, оформлений у відповідному стилі і містить тільки відповідні товари. Одного разу потрапивши в цей розділ, фан Marvel ще не раз повернеться до вас за покупкою і розповість про це в своїй спільноті.


На закінчення скажемо, що в сфері ecommerce є багато можливостей збільшити кількість органічного трафіку. Найпростіший і ефективний спосіб зробити це - використовувати нестандартні ходи, які не роблять конкуренти.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу