Ecommerce-проекти є ключовими клієнтами для агентств інтернет-маркетингу. Їхнє просування онлайн включає в себе постійний пошук нових інструментів для підвищення продажів з сайту, збільшення числа конверсій і формуванням лояльної цільової аудиторії. Це має на увазі уважне відстеження останніх трендів інтернет-маркетингу і глибоку аналітику. Для цього фахівцям необхідно не просто плисти за течією, а повністю занурюватися в тему.
Що таке контент-маркетинг?
Контент-маркетинг має на увазі створення компанією унікального вмісту (контенту) для свого сайту, а іноді - і для публікації на зовнішніх джерелах. Мистецтво в даному випадку полягає в умінні балансувати на межі і надавати цільовій аудиторії цінні, інформативний матеріал без прямого заклику до дії і нав'язування покупки.
Такий вид маркетингу дозволяє відійти від консервативних методів реклами на інтернет-майданчиках і просуватися куди більш ефективно. Згідно з доповіддю платформи Eloqua, контент-маркетинг дозволяє залучати приблизно в 3,5 рази більше відвідувачів сайту, ніж його пошукове просування.
Канали просування контенту можуть бути різними:
-
тематичний блог;
-
інфографіка;
-
вебінари і конференції;
-
подкасти;
-
відеоблог;
-
whitepapers ( «білі книги») і т.п.
Незалежно від його типу, контент завжди переслідує чіткі цілі: позиціонування себе на ринку і комунікація з кінцевим споживачем.
Як зрозуміти, що вам потрібен контент-маркетинг?
1. Падає конверсія. Зменшення коефіцієнта конверсії - одна з ознак того, що ваші інструменти використовуються неефективно, незалежно від того, яких розмірів досягає ваш рекламний бюджет.
Образно кажучи, не потрібно забивати цвяхи мікроскопом - ефективність процесу буде куди вище при використанні молотка. Точно так само і грамотний додаток контент-маркетингу до вашого проекту допоможе домогтися високого коефіцієнта конверсії. Не варто бездумно наповнювати сайт нескінченними простирадлами текстів, наповнених ключовими словами.
2. Сайт просідає у видачі. Одним з ключових чинників пошукового ранжирування є якісний контент. Google застосовує досить суворі фільтри для ресурсів з неунікальним і марним змістом, який дублює тексти на інших сайтах. Регулярно публікуючи якісний і популярний контент, ви даєте хороший сигнал пошуковим системам. Вони починають розглядати ваш сайт як авторитетне джерело і тим самим піднімають його вище в результатах пошуку.
Після обмеження сервісів Яндекса в Україні, актуальність цієї проблеми тільки зросла, оскільки тепер Google є монополістом серед інтернет-пошукачів.
3. Недостатнє залучення. Інтернет-маркетинг вашого ecommerce-проекту повинен враховувати весь цикл взаємодії потенційного покупця з брендом. Це включає в себе підписку на корпоративний блог, email-розсилки, читання статей, прес релізів і постів у соціальних мережах.
Якісний, ретельно прописаний контент привертає увагу цільової аудиторії і вибудовує діалог між нею і брендом. Цікавий і близький користувачеві текст завжди отримує гарне поширення. Якщо ви все робите правильно, то клієнт якимось чином буде або ділитися контентом з друзями, або вибудовувати відношення до бренду, яке в кінцевому підсумку конвертується в продаж. Таким чином, з огляду на інтереси цільових читачів, ви можете перетворити їх з простих споживачів в адвокатів бренду.
З чого почати?
Основна проблема при роботі з контентом полягає не стільки навіть у його якості або кількості, скільки у відсутності чіткого розуміння, чому він необхідний. Тому, перш ніж починати роботу зі створення та просування текстів, фото і відео, слід вибудувати цілісне бачення контент-маркетингу. Це допоможе вам вибрати потрібний підхід, налагодити і спрогнозувати внутрішні бізнес-процеси.
При створенні стратегії контент-маркетингу, необхідно враховувати наступне:
-
Мета. Заздалегідь визначте KPI, яких ви хочете досягти. Ефективність вашої контент-стратегії повинна оцінюватися так само, як і генерація лідів, брендинг, прямі продажі.
-
Інструменти. Виберіть програми, які вам знадобляться для реалізації своєї стратегії. Мова йде не тільки про стандартні редактори зображень і тексту, а й про канали, через які контент буде просуватися серед цільової аудиторії. Сюди також можна віднести редакційний календар для планування контенту, різні таск-менеджери і системи веб-аналітики для оцінювання результатів.
-
Виконавець. Визначте, хто буде займатися контент-маркетингом. Компанії, які не бажають самостійно занурюватися в його безодні і вири або не мають власних ресурсів, як правило, звертаються до фахівців з digital-агентств. Маючи великий досвід і кейси, вони стають справжніми «сталкерами» ринку ecommerce.
- Унікальність. Простежте, щоб ви або ваш підрядник дотримувалися мережеву етику. Використання чужих текстів може призвести до потрапляння ресурсу під фільтри пошукових систем, не кажучи вже про можливі проблеми з дотриманням авторських прав.
Відповівши на ці питання, ви можете визначитися, якими ресурсами ви вже володієте і як ви можете їх задіяти в реалізації своєї стратегії. Наприклад, хорошим бонусом при старті можуть стати готові рекламні матеріали, прес-релізи або наявні результати проведених вами досліджень ринку.
Також істотну фору ви можете отримати при наявності корпоративного блогу або YouTube каналу. Дослідження 2017 року говорить про те, що візуальний контент і блогінг стають все більш популярними серед аудиторії соцмереж.
Цільова аудиторія завжди буде вдячна за корисний контент, який не тільки унікальний, але і підтримує читацький інтерес. Не соромтеся пропонувати їй своє бачення, нові ідеї, розповідати захоплюючі історії. В першу чергу, це дозволить вам продати свій бренд, в більш широкому сенсі - достукатися до «свого» споживача і виховати ринок таким, яким його хочете бачити ви.