Кешування сторінок: оптимізація завантаження

Чому це важливо

Кешування даних - це процес збереження часто запитуваних даних на комп'ютері користувача або локальному проксі-сервері, завдяки чому значно прискорюється завантаження сторінок. Після налаштування кешування браузер або проксі-сервер звертається до локально збереженої копії документа (сторінки), замість того, щоб завантажувати його знову і знову при наступних відвідуваннях. Таким чином, кешування дозволяє уникнути повторного формування сторінок, показаних при обробці попередніх запитів. В результаті зменшується час прийому-передачі, виключаються численні HTTP запити і знижується навантаження на сервер (до 80%).

Вплив швидкості завантаження на поведінку користувачів

Швидкість роботи веб-сайтів належить до групи вагомих факторів, які впливають не тільки на ранжирування ресурсів в пошуковій видачі, але і на поведінку користувачів. Оскільки зараз серед безлічі сайтів різних тематик спостерігається досить висока конкуренція, можна відзначити, що неспішно й обережно цю гонку виграти не вийде. Крім того, затримки при завантаженні сторінок сайту відображаються на фінансових показниках. Наприклад, затримка всього в 100 мс для ресурсу amazon.com привела до зменшення доходів на 1%. Наступний приклад: коли скоротили час завантаження сторінки Google Maps, а її розмір знизили зі 100Кб до 70-80КБ, - трафік виріс на 10% в перший тиждень, і ще на 25% - протягом наступних трьох тижнів.

47% користувачів розраховують на те, що сторінка буде грузиться близько 2-х секунд. Разом з тим, всього лише одна додаткова секунда при завантаженні сторінки веде до зниження кількості переглянутих сторінок на 11% та зменшення задоволеності відвідувачів на 16%.

ris.1

Мал. 1 Поведінка користувачів залежно від швидкості завантаження сайту

На мал.2 представлені графіки залежності показника відмов і середнього числа переглядів сторінок від часу завантаження. Наведені дані є досить значущими аргументами для пошукових систем. Вони так само, як і користувачі, не люблять повільні сайти, віддаючи перевагу більш швидкісним ресурсам.

ris.2

Мал. 2 - Залежність "Показника відмов" (а) і "Сер.числа переглядів" (b) від часу завантаження

Моніторинг швидкості завантаження

Для перевірки швидкості завантаження сторінок сайту існує багато інструментів, наприклад Google Analytics (див. мал. 2а). Для отримання цих даних необхідно в акаунті Google Analytics, до якого підключений сайт, пройти по ланцюжку: «Стандартні звіти» - «Зміст» - «Швидкість завантаження сайту». Інший сервіс - Google PageSpeed ​​Insights (див. мал. 2б), який, до того ж, формує відповідні рекомендації по оптимізації сайту. YSlow - зручний інструмент, який вбудовується в браузер (див. мал. 2в). Є ще ряд подібних сервісів, що надають корисну інформацію про завантаження різних елементів сайту, але цілком можна обмежитися і перерахованими.

ris.3

Мал. 2 - а (Google Analytics); b (PageSpeed); c (YSlow)

Технічні аспекти кешування

Більшість веб-сторінок містять елементи, які рідко змінюються, такі як: файли CSS, JavaScript, графічні елементи, PDF документи і т.д. Всі вони вимагають часу для завантаження. Тому їх бажано поміщати в проміжний буфер (кеш) браузера або проксі-сервера. Тепер можна позначити, що існує 2 типу кешу: кешуючий проксі-сервер, розташований між відвідувачами і сервером, на якому знаходиться сайт, і кеш оглядача (браузера), який розташовується безпосередньо на комп'ютері користувача. Щоб задати директиви для кешування необхідних об'єктів, використовуються мета-теги в заголовку документа, які перевіряються браузером, або HTTP заголовки, які управляють проксі-серверами. Таким чином, оптимальна налаштування сервера для роботи з кешем увазі одночасне використання кілька механізмів управління. Мета-теги Expires і Pragma (див. детальніше)

Висновки

Кешування сторінок дозволяє прискорити завантаження сайту. Цей показник має вирішальне значення з точки зору подальшої прибутковості бізнесу або популярності ресурсу. Технічна сторона даного завдання має безліч варіантів реалізації, залежно від типу сайту, сервера і т.д. З розширеною інформацією і готовими рішеннями можна ознайомитися на сторінках книги Миколи Мацієвського «Реактивні веб-сайти».

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу