Як за 2 місяці втричі покращити позиції сайту COMFY у ТОП-3 за додатковими категоріями

banner-ua-comfy-seo-case-study

 

Клієнт

 

COMFY — найуспішніший омніканальний ритейлер побутової техніки та електроніки в Україні.

 


 

Завдання

 

    • За два місяці підвищити позиції сайту на 30% за категоріями дрібної побутової техніки: Роботи-пилососи, Кавомашини, Ріжкові кавоварки, Ручні пилососи.

 

Якщо бажаєте, можна завантажити та подивитися кейс у форматі pdf-файлу.

 


 

Вхідні дані

 

Команду COMFY та Promodo пов'язують роки успішної співпраці. Штатні роботи з оптимізації сайту та покращення його показників ми проводимо згідно з річним планом, але у жовтні 2020 до нас надійшло позапланове завдання.

У роботі над проєктом брали участь інхаус-команда COMFY та SEO-команда Promodo.

 

«Ми отримали завдання від комерційного департаменту. Зважаючи на дані нашої внутрішньої аналітики, показники попиту та рентабельності, ми обрали 4 перспективні категорії товарів і поставили позапланове завдання з їхнього окремого SEO-просування. Ми очікували не менше 25% приросту позицій сайту за цими категоріями у видачі пошукових систем у ТОП-10 і, звичайно, збільшення показників продажів».

Єгор Огійченко
Спеціаліст з аналізу, пошуку та просування сайту COMFY

 

«Основним завданням у рамках проєкту для нас стало в максимально стислий термін збільшити видимість ключових слів, згенерованих під кожну з категорій, і вивести їх у ТОП-10 з подальшим покращенням позицій до ТОП-5 та ТОП-3».

Рустам Боров
Team Lead SEO, Promodo

 


 

Обмеження проєкту

 

Стислі терміни для досягнення мети – два місяці. Розробку стратегії для SEO-просування виділених категорій дрібної побутової техніки необхідно було налаштувати паралельно з основним планом робіт щодо оптимізації сайту comfy.ua та не нашкодити основним цілям клієнта.

 


 

Рішення

 

Успіх просування сайту завжди залежить від внутрішніх та зовнішніх факторів оптимізації. В рамках цього проєкту опрацьовувалися обидва напрямки.

 


 

Робота над зовнішніми факторами оптимізації

 

Аналіз конкурентів та їх посилального профілю

Оскільки при просуванні сайту бюджет витрачається переважно на процес нарощування посилального профілю, в цьому кейсі нам було вкрай важливо правильно розподілити його в цілому і для кожної категорії окремо.

 

Ми пішли шляхом оцінки кількості та якості посилального профілю.

 

Основними критеріями показників якості посилального профілю, на які орієнтувалися команди, стали:

    • рейтинг домену (далі DR), визначений за допомогою сервісу Ahrefs;
    • природність приросту посилального профілю;
    • показники органічного трафіку донора;
    • ключові слова на сайтах-донорах у Google;
    • кількість вихідних посилань із сайтів донорів.

 

Для аналізу кількості посилань конкурентів обрали ті сайти, де кількість ключових слів за аналогічними категоріями у ТОП-3 була більшою, ніж у клієнта. Нам було важливо виявити, чого саме не вистачало сайту comfy.ua з огляду на всі важливі параметри ранжування та можливі точки зростання.

З урахуванням цих даних ми визначили необхідну кількість та вартість посилань для кожного сегменту.

 

Приклад таблиці з оцінкою посилального профілю

koef-dr-comfy-seo-case-study

 


 

Нарощування посилального профілю

 

Практика показує, що деякі сайти використовують «агресивну модель» нарощування посилального профілю: за короткий проміжок часу закуповують великий обсяг посилань на сайтах-донорах – тоді відбувається посилальний «вибух». Кількість позицій у пошуковій видачі зростає на 3-4 тижні, але потім показники падають. До того ж це може призвести до накладення санкцій на сайт або потрапляння під фільтри.

Розглянемо результати такої моделі на прикладі одного з конкурентів COMFY.

Однією зі складностей при нарощуванні посилального профілю є проблеми з індексацією. З різних причин пошукові системи можуть місяцями не індексувати сторінки.

Нижче на графіку видно, що природна динаміка нарощування профілю була порушена, коли посилання були закуплені, але проіндексовані лише через деякий час, після чого і почалося стрімке зростання.

 

ahresyvna-model-profil-comfy-seo-case-study

 Приклад агресивної моделі нарощування посилального профілю

 

Ми обрали метод, який йшов у розріз із просуванням подібного плану, і плавно нарощували посилальний профіль протягом двох місяців для отримання кращих результатів.

 

dynamika-pryrostu-profilyu-comfy-seo-case-study

Динаміка приросту посилального профілю за 4-ма категоріями

 


 

Робота над внутрішніми факторами оптимізації

 

Складання таймлайну робіт

Планування — один із найважливіших етапів реалізації проєкту. Йому команди виділили три дні, після чого вже мали повне розуміння ситуації та бачення робіт.

 timeline-comfy-seo-case-study

 

Аналіз релевантності контенту на наявних сторінках

Ми проаналізували 132 сторінки сайту щодо якості контенту, його релевантності для пошукових систем та кількості доменів, що посилаються на ці сторінки. За підсумками аналізу визначили 102 сторінки, які потребували доопрацювання та додавання нових текстів.

 

analiz-comfy-seo-case-study

 

Приклади сторінок, які потребували оптимізації

 storinky-optymisaciya-comfy-seo-case-study

 

Використання аналітики дозволило командам відстежувати зміни, оперативно реагувати та своєчасно коригувати стратегію оптимізації. Тож вже за 3 тижні ми зафіксували зростання позицій ключових слів у пошуковій видачі до перших позицій у ТОП-3.

 

«Опрацювання структури сайту дозволило виявити відсутність необхідних посадкових сторінок. Для вирішення цього завдання команда Promodo формувала нам ТЗ щодо доопрацювання сторінок для кожної категорії. Зазначу, що не всі ідеї можна було реалізувати, але ми знаходили альтернативні варіанти. Наприклад, додавати фільтр «Автоматичні» у категорії Кавомашини було недоцільно. Це могло тільки заплутати клієнта, оскільки вони всі автоматичні. Альтернативним рішенням стало винести цей фільтр до Тегів».

Олексій Авраменко
SEO-фахівець, COMFY

 

Формування семантичного ядра та підготовка контенту

Робота у стислих термінах вимагає враховувати доцільність кожного процесу. У зв'язку з цим розробка семантичного ядра була орієнтована лише на ті сторінки, які містили три і більше продуктів, оскільки вони краще ранжуються. У даному кейсі це дозволило виділити URLs сторінок, які потребували оптимізації.

 

pryklad-storinky-dlya-optymizacii-comfy-case

Приклад сторінки, яку можна найшвидше оптимізувати для зростання позицій у видачі

 

Для всіх сторінок, які потребували доопрацювання, було розроблено детальні технічні завдання, які ми розділили між 5-ма копірайтерами. Вже за 7 днів роботи ми успішно узгодили весь новий контент.

 

«Багато процесів ми робили паралельно. Наприклад, одночасно з опрацюванням структури додавали тексти та метадані. Значну роль в успіху проєкту відіграло те, що команди своєчасно опрацьовували всі сторінки: доки розроблялися нові, ми активно працювали над наявними, а коли нові були готові – всі зусилля направили вже на них. Ми не марнували часу.»

Олексій Авраменко
SEO-фахівець, COMFY

 

Як зросли позиції ключових слів у пошуковій видачі за 2,5 місяці на прикладі категорії Кавоварки еспресо

 rist-pozyciy-comfy-seo-case-study

  

Робота з метаданими

За час роботи з COMFY ми розробили 2 оптимальних шаблони метаданих, але в рамках цього проєкту вирішили протестувати 3 додаткові шаблони для категорій Роботи-пилососи та Кавомашини. Таким чином протягом трьох тижнів на проєкті працювали одразу 5 шаблонів метаданих. Цей формат дозволив визначити 2 найефективніших та поширити їх на всі сторінки категорій.

 

metadani-new-comfy-seo-case-study

 

shablon-metadani-comfy-seo-case-study

Приклад ефективного шаблону метаданих

 

Проміжні результати

Системний аналіз позицій та динаміки зміни показників протягом трьох тижнів після розміщення нового контенту дозволив командам своєчасно реагувати та змінювати стратегію для покращення позицій у пошуковій видачі.

 

prom-resultaty-comfy-seo-case-study

 

У деяких випадках для покращення ранжування ми оптимізували роботу з текстом, в інших – з посилальним профілем.

 

Як наслідок, за два місяці ті сторінки, які не показували приросту позицій у пошуковій видачі, зросли до бажаних результатів. Значний вплив на позиції сomfy.ua в цілому зробив Google Core Update.

 


 

Робота з індексацією

 

Для досягнення мети в стислий термін було важливо, щоб Google якомога швидше обробляв усі зміни на сайті. Для цього ми використовували скрипти Google API, за допомогою яких відправляли сторінки на переіндексацію одразу після внесення змін. Денний ліміт на переіндексацію складає 200 сторінок, що було достатньо для наших робіт за категоріями, але ми використовували Google API без ліміту.

 

 robota-s-indeksacieyu-comfy-seo-case-study

Робота з індексацією

 


 

Результати

 

Ми зробили фінальний зріз щойно всі сторінки були проіндексовані пошуковими системами. Категорії дрібної побутової техніки, з якими команди працювали протягом 2-х місяців, зросли за позиціями у ТОП-3:

 result-comfy-seo-case-study

 

Усі інші категорії сайту comfy.ua, за якими відбувались планові роботи з оптимізації, завдяки апдейту показали приріст у результатах пошукової видачі у ТОП-3 лише на 10-13%.

 

 roboty-pylososy1-comfy-seo-case-study

 

 

kavomashyny-1-comfy-seo-case-study

 

 

ruchni-pylososy-1-comfy-seo-case-study

 

 

kavovarky-1-comfy-seo-case-study

 

 

«Бізнес вимірював результат за часткою ринку в цих категоріях, а також за кількістю проданих SKU за період тесту, відносно до середньої кількості продажів у цій категорії. Важливо відзначити, що завдання було комплексним, і крім органіки у ньому брали активну участь інші канали. Мета була досягнута, результат виправдав очікування».

Єгор Огійченко
Спеціаліст з аналізу, пошуку та просування сайту COMFY

 


 

Бонус

 

Автоматизація генерації метаданих

Для швидкого створення метаданих ми використовували інструменти, створені на основі Excel, які допомогли обробляти в три рази більше URL. Так було згенеровано 145 нових комплектів метаданих (title, description, h1) і перегенеровано близько 40 для підвищення ефективності.

 

Автоматизація аналітики посилання профілю

Щоб оптимізувати час на цей тип завдань, ми розробили інструмент на основі Google Sheets та Google Scripts. Для аналізу використовували URL сайтів конкурентів та comfy.ua. Як результат отримували списки донорів для сторінки, яку аналізували та відповідних сторінок у конкурентів.

Далі за допомогою формул ми зводили дані за кожним URL, що просувається в таблицю для аналізу різниці кількості та якості посилального профілю. Це допомогло визначити стратегію нарощування профілю посилань.

 

avtomatizaciya-analityky-comfy-seo-case-study_(1)

Автоматизація аналітики посилального профілю

 

Обговорити власний проєкт

 


 

Команда проєкту

 

COMFY

Єгор Огійченко, спеціаліст з аналізу, пошуку та просування сайту COMFY

Олексій Авраменко, SEO-фахівець


PROMODO

Рустам Боров, SEO TeamLead

Наталія Савенко,SEO-фахівець

Артем Єлісєєв, SEO-фахівець

Олександр Житинський, SEO-фахівець

Максим Кіщенко, SEO-фахівець

Микита Мартинов, Customer Success Manager

 

Ми знаємо, який зараз непростий час для бізнесу, тож пропонуємо познайомитися особисто. Ви розкажете про свої нові виклики, а наша команда допоможе їх подолати.

ЗВʼЯЗОК З НАМИ

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу