Як створити блог і навіщо це потрібно IT-компанії

Раніше ми ділилися кейсом, як SEO для сайту IT-компанії дозволило за півроку збільшити трафік на 30%. Одним із важливих етапів роботи стала оптимізація блогу. Сьогодні розповімо про те, чому ведення блогу важливе не лише для залучення органіки на сайт, та як використовувати експертний контент для лідогенерації у сфері IT.

Навіщо сайту IT-компанії потрібний блог

Створення блогу на комерційному сайті допомагає вирішити відразу кілька завдань – як загальної маркетингової стратегії, так і конкретних цілей щодо просування проєкту:

     1. Збільшення кількості посадкових сторінок для залучення органічного трафіку.
     2. Збагачення семантичного ядра з інформаційних запитів.
     3. Підвищення лояльності користувачів до бренду та покращення ранжування сайту в пошукових системах за рахунок експертного контенту.
     4. Створення єдиного джерела контенту для посіву в різних каналах комунікації бренду з аудиторією.
     5. Розширення воронки для лідогенерації на різних етапах шляху користувача.

Оптимізація структури сайту

Що таке сайт IT-компанії? Найчастіше структура складається з головної сторінки, каталогу з послугами, кількох службових сторінок з інформацією про бренд та контактами. Для кожної мовної версії сайту таких сторінок може бути лише кілька десятків. А у випадках з унікальним технологічним продуктом – і того менше.

Якщо кількість послуг не змінюється або бізнес базується на просуванні одного продукту, структура залишається статичною тривалий час. Це призводить до обмежень кількості ключових фраз, за ​​якими планується просування сайту в пошукових системах. При цьому зберігається висока конкурентність комерційних ключів у ніші інформаційних технологій, і новачкам складно пробитися на високі позиції в пошуковій видачі за високочастотними, але конкурентними фразами.

Як можна обійти конкурентів та залучити більше трафіку на сайт? Варто оптимізувати структуру та збільшити кількість посадкових сторінок. Як це зробити з обмеженим набором інструментів? Створити розділ блогу на сайті або інформаційне медіа на окремому піддомені та наповнити статтями з корисною для користувача інформацією. Для реалізації можна обрати:

     1) підпапку – якщо CMS дозволить впровадити всі необхідні елементи оптимізації контенту з урахуванням актуальних вимог UI/UX та SEO;
     2) піддомен – якщо движок сайту має обмеження щодо технічних та візуальних впроваджень або є інші обмеження щодо інтеграції, включаючи безпеку системи.

Розширення семантичного ядра

Який контент підійде для створення нових посадкових сторінок? Блог допоможе збагатити обмежене ядро ​​комерційних запитів ширшим набором ключів інформаційної ніші. Це можуть бути високочастотні запити, пов'язані з описом конкретних послуг, поширені питання користувачів у певній ніші, хайпові теми щодо тенденцій у галузі. Або низькочастотні запити longtail, що уточнюють тонкі деталі технологічних процесів, розкривають складні нюанси вузькопрофільних завдань.

 

11

Розширення семантичного ядра сайту

Таким чином ми збільшуємо кількість посадкових сторінок за рахунок створення статей і залучаємо більше трафіку на сайт. Згідно з дослідженням BrightEdge 2019 року, 53% усього відстежуваного трафіку веб-сайтів припадає на органічний пошук. Крім того, B2B компанії генерують вдвічі більше доходу з органіки, ніж з інших каналів.

Грамотно організована технічна on-page оптимізація, внутрішня перелінковка, збір СЯ та написання оптимізованих текстів дозволить сайту ранжуватися в пошукових системах за більшою кількістю запитів у тематиці та залучити більше потенційних клієнтів на сайт, обійшовши конкурентів, які не використовують блог як додатковий інструмент залучення .

Як видно з прикладу сайтів IT-компаній з органічним трафіком з різних регіонів – інформаційні статті входять до ТОП-3 сторінок всього сайту (за даними Ahrefs):

12

Типи сторінок у ТОП-3 для сайтів у ніші IT на різних ринках


Підтвердження експертності бренду

Все більшу вагу при ранжируванні контенту в пошукових системах набирає підтверджена експертність. Тому при створенні блогу потрібно приділити увагу не просто написанню статей за частотними запитами, а й підтвердженню експертності інформації.

Залучення до написання статей та коментарів співробітників компанії та зовнішніх експертів у ніші позитивно вплине на ранжування створеного контенту та підніме його на видачі. Крім того, позитивний сигнал отримають не лише пошукові роботи, але й відвідувачі сайту. А це, у свою чергу, допоможе завоювати довіру користувачів і підвищити лояльність клієнтів.

Посів контенту

Варто відзначити, що IT-блог – це не лише про SEO для залучення органіки. Це важлива ланка в ланцюжку асоційованих конверсій. Одна стаття у блозі стає основою для репоста в інші канали комунікації бренду: соцмережі, месенджери, розсилки, зовнішні майданчики. При цьому знижуються витрати на генерацію ідей і створення одиниці контенту, а кількість каналів залучення трафіку збільшується.

13

Інструменти комунікації з ЦА через блог

 

Роль блогу в лідогенерації для бізнесу

І кінцеве завдання, яке має вирішувати IT-блог – це залучення лідів. На яких етапах воронки його можна використовувати? Давайте розглянемо докладніше роль блогу на шляху користувача від читача до клієнта:

     1. Неусвідомлена потреба. За рахунок інформаційних запитів у ніші можна розширити воронку на етапі поінформованості про бренд: давати рекомендації спеціалістам різного рівня – від основ для новачків до лайфхаків та how to у вузьких сферах. Можна робити добірки робочих інструментів, публікувати актуальні новини, тренди, висвітлювати профільні заходи. Створювати образ бренду як експерта в ніші, щоб викликати в читача інтерес та довіру, навіть якщо він ще не усвідомив потреби в послузі.

     2. Активний пошук. На цьому етапі користувач усвідомлено шукає способи вирішення конкретного завдання бізнесу. Тут потрібно докладно розповісти про інструменти, які компанія може запропонувати для вирішення проблеми. Якщо продукт складний, потрібні докладні інструкції та приклади. Слід підтвердити експертизу кейсами та точно донести ідею УТП.

     3. Конверсія. Після того, як читач отримає відповідь на своє запитання в інформаційній статті, важливо не відпустити його на пошуки варіантів рішення Google, а органічно направити на сторінку відповідної комерційної послуги.

 

14

Роль блогу в Consumer Decision Journey

Для включення блогу в ланцюжок лідогенерації в кожній статті обов'язково повинні бути присутні конверсійні елементи – кнопка швидкого зв'язку з менеджером, форма підписки на розсилку новин, віджети перелінкування зі сторінками послуг та інші пуш-повідомлення, що органічно доповнюють смислове посилання публікації.

Як побудувати ефективну контент-стратегію бренду за допомогою блогу

Важливо розуміти, що блог – це не «річ у собі». Це один із інструментів контент-маркетингу, який необхідно інтегрувати у спільну бізнес-стратегію бренду. Далі наведемо алгоритм дій, як це зробити грамотно.

Підготовка до старту проєкту

Перш ніж створювати блог, необхідно чітко розуміти, для чого ми це робимо, які очікування ставимо, як вимірюватимемо успіх, чи є ресурси всередині команди, чи потрібна зовнішня редакція та технічні фахівці, чи готові «грати вдовгу» або наразі проєкту потрібні швидкі рішення.

За нашими спостереженнями на запуск блогу різного рівня складності потрібно 1-3 місяці. Перші результати для аналізу та коригування початкової контент-стратегії можна очікувати ще через 3 місяці. А отримати суттєвий приріст трафіку та оцінити реальну ефективність вдасться ближче до кінця першого року роботи над проєктом.

 

15

Етапи створення та розвитку блогу протягом 1 року


Технічні впровадження

Коли рішення про запуск блогу прийнято, переходимо до підготовки майданчика для розміщення контенту. На цьому етапі важлива злагоджена робота команд кількох напрямків:

     - редакція;

     - розробка;

     - SEO;

     - UI/UX.

При створенні інформаційного розділу на сайті або блогу на окремому піддомені потрібно врахувати побажання редакції щодо технічних можливостей адмін-панелі для розміщення та редактури тексту, щоб можна було оперативно вносити необхідні зміни до різних структурних елементів тексту.

Дизайн сторінок блогу повинен відповідати брендбуку компанії та сучасним тенденціям візуального відображення контенту на веб-сторінках. Технічна реалізація має враховувати актуальні вимоги пошукових систем, перелік яких передає розробникам SEO-фахівець.

Підготовлений таким чином майданчик для розміщення текстів забезпечить ефективність блогу у всіх аспектах: найкраще ранжування у пошуку, залучення органічного трафіку, поведінкові фактори на сторінці, зручне перепакування контенту для дистрибуції у різні канали комунікації з аудиторією, збір даних для аналізу KPI проекту.

Як видно на прикладі сайтів IT компаній з однаковим відсотком трафіку з одного регіону, ефективність статей із залученням органічного трафіку не залежить безпосередньо від кількості статей – має значення оптимізація і стратегія просування контенту. Так, сайт із кількістю статей х10 залучає всього х6 органічного трафіку на блог (за даними Ahrefs):

16

Органічний трафік на статті в IT-блозі


Створення контенту

Створенням контенту можна займатися паралельно з технічними впровадженнями, щоб відразу за готовністю майданчика розмістити великий обсяг підготовлених статей. Або ж приступити до створення та публікації контенту після завершення етапу розробки. Вибір залежить від можливостей команди, що працює на проєкті.

Завдання редакції по роботі з контентом включають:

     1. Аналіз конкурентів.
     2. Вибір актуальних тем на основі трендів, частотності та конкурентності запитів.
     3. Упорядкування контент-плану.
     4. Збір СЯ кожної теми.
     5. Складання докладного ТЗ копірайтерам (структура статті, ключі та LSI-фрази, метадані, перелінкування, візуальні та конверсійні елементи, референси).
     6. Перевірка, редактура та розміщення статей у блозі.
     7. Рекомендації щодо подальшого посіву контенту.

 

17

Етапи реалізації контент-стратегії

Необхідно, щоб команда, що працює над створенням контенту, включаючи редактора та авторів, добре зналася на темі вашого продукту. Якісні статті в IT-блозі не повинні нагадувати реферати студентів. Інформація має бути підтверджена досвідченими експертами із внутрішньої команди, також можна отримати коментарі зовнішніх спеціалістів.

Важливо правильно зібрати СЯ та скласти ТЗ копірайтеру. Редактор повинен професійно курирувати автора, правильно формулюючи завдання. Це не просто збір інформації на тему з ключами, а створення корисної для читача розповіді з call to action. Вона має підвести читача до думки, що компанія вирішить його бізнес-проблему якнайкраще за допомогою відповідних технологічних інструментів, а персонал має достатню для цього кваліфікацію.


Дистрибуція контенту

Після розміщення контенту на сайті необхідно грамотно транслювати його цільовій аудиторії в інших каналах, щоб залучати додатковий трафік крім органіки. При цьому важливо врахувати особливості представлення інформації в кожному каналі для грамотного перепакування. Тобто не просто скинути посилання на статтю в месенджері, а додати цікаву підводку. Для соцмереж – створити відповідне візуальне оформлення та короткий текст. Для емейл розсилки – зібрати добірку корисних тематичних статей.

 

18

Посів контенту


Аналіз ефективності

З моменту старту публікацій необхідно регулярно відслідковувати результати роботи та коригувати стратегію. Потрібно розуміти не тільки динаміку трафіку з різних каналів, а й ефективність контенту різного типу – аналізувати показник відмов, дочитаність статей, глибину переходів, час на сайті. Важливо налаштувати відстеження конверсійності статей, взаємодію користувачів із формою підписки, блоками перелінкування із комерційними сторінками.

Детальний аналіз даних допоможе вивчити інтереси користувачів та скоригувати контент-план. Дізнатися, які статті краще заходять ЦА у різних каналах. Визначити відповідний формат, обсяг та частоту публікацій. Зрозуміти, які структурні та візуальні елементи на сторінці потребують оптимізації.

Запускаємо IT-блог: що в результаті

Так, робота з IT-блогом – це не просто додати розділ «Статті» на сайті та заповнити його текстами з ключами. Такий підхід навряд чи виправдає очікування та інвестиції в створення контенту. Неоптимізовані статті без вказівки авторства з недбалою версткою не додадуть бренду експертності ні в очах користувачів, ні з погляду пошукових роботів.

Ефективний IT-блог має бути оптимізований технічно та візуально, а контент має відповідати на такі питання: чому ми – тому що у нас досвід та експерти у команді. Ось кейси на підтвердження. Чогось не знаєте – допоможемо дізнатися та розібратися. Ми в курсі того, що відбувається на ринку та у світових тенденціях Hi-Tech – ми в тренді, нам можна довіряти. Ще не вирішили, що вам підходить – підпишіться на розсилку та отримайте більше корисної інформації. Бажаєте розпочати співпрацю – ось кнопка замовлення послуги, зв'яжіться з нами!

Тому, якщо ви вирішили використати IT-блог як додатковий інструмент лідогенерації, рекомендуємо на старті закласти сильну технічну основу та зосередитись на створенні справді корисного експертного контенту та його планомірної дистрибуції вашій ЦА.

Така стратегія призведе до зростання відразу кількох бізнес-показників:

     - ТОП-позицій сайту у пошукових системах за ключовими запитами у ніші;

     - трафіку із різних каналів;

     - ресурсу та лояльності до бренду;

     - охоплення ЦА;

     - доходу.

Дотримуючись наших рекомендацій, ви зможете проаналізувати поточну ситуацію на проєкті та вирішити питання про доцільність підключення блогу для вашої IT-компанії. Ви можете почати вести блог самостійно, проконсультуватися з нашими фахівцями або повністю передати інформаційний ресурс до команди зовнішньої редакції. Будемо раді допомогти у розвитку вашого бізнесу за допомогою продуманої контент-стратегії.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу