Як потрапити до ТОПу видачі на Чорну п'ятницю

Чорна п'ятниця – найбільший розпродаж року, який відкриває сезон святкових покупок по всьому світу. Запуск акції до Black Friday – можливість для будь-якого інтернет-магазину збільшити прибуток і знайти нових клієнтів, особливо в цьому році.

Міф про те, що Чорна п'ятниця – виключно американська історія, давно розвіяний і забутий.

Якщо у США зростання продажів в день Х становить + 150% до звичайного рівня, то деякі європейські країни вже переступили позначку в + 400%. Україна в цьому переліку займає золоту середину і показує динаміку зростання з року в рік.

 

Черная пятница_рост продаж_Украина и мир

 

Дослідження Promodo: дивіться, як український eCommerce спрацював у Чорну п'ятницю 2019, і які digital-канали краще конвертували.

  

Як зайняти топ видачі на Чорну п'ятницю

Розпродаж триває обмежений період часу, але користувачі починають досліджувати ринок у пошуках інформації набагато раніше. Дуже важливо зайняти топ видачі в цей момент, випередивши конкурентів, і головне – утримати позиції до моменту акції.

 

У 2019 лінійне зростання трафіку по сторінках, створених під Чорну п'ятницю (пр. «холодильники чорна п'ятниця»), почався за 12 днів до старту розпродажу. Але помітне збільшення середньої кількості сеансів на користувача (+ 10-15% від минулого року) стало помітно тільки в тиждень акції.

 

Практично всі великі рітейлери починають готуватися до Black Friday в один і той же час – з останніх тижнів вересня. Чому настільки заздалегідь? Тому що є безліч факторів, які впливають на розподіл робіт і бюджетів. 

Найчастіше основна проблема пошукового просування – зпівставлення кількості ресурсів і очікуваного результату. У листопаді за позиції в топі бореться велика кількість конкурентів, тому великим гравцям важливо не знижувати бюджет навіть тоді, коли вони досягають бажаних позицій. І своєчасно нарощувати його, якщо конкуренти починають збільшувати витрати на рекламу на своєму боці (відстежувати кількість медійної і контекстної реклами, додавання нових лендингу).

2020 став безпрецедентним і непередбачуваним. Але ми все ще можемо бути впевнені у деяких речах. Із наближенням сезону розпродажів кількість покупок в інтернет-магазинах буде продовжувати рости, можливо, навіть швидше, ніж в торішні пікові періоди. Така тенденція сформувалася за рахунок накопиченого попиту після хвилі локдаунів і через короткий горизонт планування. У період невизначеності багато покупців вибирають покупки «тут і зараз».

Порада № 1. Починайте готуватися за 2 місяці

Щоб охопити максимальну кількість частотних пошукових запитів, пов'язаних з інфоприводами, наша SEO-команда рекомендує збирати семантику на основі торішнього попиту і підбирати найбільш конверсійні категорії товарів. Після створювати окремий розділ з посадочними сторінками під обрані товарні категорії. 

 

Важливо налагодити комунікацію з командою клієнта, щоб обидві сторони мали можливість оперативно ділитися рекомендаціями і обговорювати процес впровадження. Якщо на боці клієнта невелика команда розробки, є складнощі з CMS, багатоетапний процес узгодження – починайте роботи якомога раніше.

 

black_friday_seo-рекомендации promodo

Приклад окремого розділу до Чорної п'ятниці

 

Крім того, рекомендуємо проводити склеювання посадочних сторінок під Чорну п'ятницю, щорічно їх оновлюючи. Це збільшить трастовість вашого Лендінзі в очах Google і позначиться на позиції в органічній видачі. 

Порада №2. Відстежуйте формат пошукових запитів

Наприклад, в 2018 основний формат запитів під Чорну п'ятницю виглядав як «чорна п'ятниця» або «знижки чорна п'ятниця». В 2019 – користувачі вводили запити з найменуванням товару і назвою інтернет-майданчика.

 

black_friday_формат поисковых запросов

 

У період Чорної п'ятниці гіганти ринку інвестують великі бюджети, збільшуючи обсяг робіт, які спрямовані на просування певного пулу запитів. Для інтернет-магазинів, у яких немає ресурсу для боротьби за топ домашньої сторінки в пошуку, доцільно створювати більше тематичних посадочних сторінок – і отримувати свою частку трафіку.

Категорії і товари, оптимізовані під низько- і середньочастотні запити Чорної п'ятниці, здатні залучити до 30% трафіку від топ-2 видачі за основним високочастотним запитом.

Порада №3. Експерементуйте, впроваджуйте нестандартні рішення

В 2019 ми вирішили перенести досвід використання мікророзмітки FAQ, яку раніше впроваджували тільки на сайтах з послугами. Напередодні Чорної п'ятниці додали її для великого ритейлера в ніші eCommerce. Як результат – отримали розширений сніппет з відповідями на найпоширеніші питання по Чорної п'ятниці і відчутно збільшили CTR.

 

chyernaya_pyatnica_2020_расширенный сниппет в выдаче

Приклад розширеного сніпета до Чорної п'ятниці

 

В цьому році робити ставку на розширені сніпети не рекомендуємо. У липні 2020 на Google відбулися зміни в розширених результатах пошуку з часто вживаними питаннями: пошукова система стала значно рідше відображати їх, а в деяких випадках взагалі перестала виводити.

Шукайте альтернативні методи поліпшення CTR, які допоможуть підтримувати рівень трафіку в 2020. Наш досвід доводить – нестандартні рішення працюють.

Ключові висновки

Щоб зайняти топ пошукової видачі перед будь-якими глобальними інформаційними приводами (підготовка до презентації нових моделей iPhone, Samsung; різдвяні розпродажі, 14 лютого), потрібно починати готуватися заздалегідь. Великі українські рітейлери стартують за півтора-два місяці. Так, сама акція триває всього кілька днів, але пошукові запити починають з'являтися значно раніше. Важливо потрапити в топ, випередивши конкурентів, і головне – утримати позиції до моменту розпродажу, увійшовши у вікно продажів.

Заявка принята! Мы отправим вам отчет по Черной пятнице 2020 в первые недели декабря

Хочу получить отчет Black Friday 2020

получть отчет BF 2020

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу