Як уникнути факапов при роботі з SEO-студією

Просування ecommerce-проектів часто зачіпляє бізнес-процеси. Оптимізація лендінгів, зміни в дизайні і структурі сайту, додавання контенту - все це вимагає залучення до процесу фахівців з різних підрозділів компанії. Від керівництва компанії в такій ситуації потрібно не тільки налагодити процеси взаємодії з підрядниками, а й координувати виконувані ними роботи.

Нижче ми проаналізуємо найбільш характерні «біль», з якими стикаються маркетинг-директора при співпраці з SEO-компаніями, і розберемо способи їх усунення.

Довіряйте своєму лікареві

Кожне агентство інтернет-маркетингу зацікавлено в успіху свого клієнта і в тому, щоб його проект окупився. Не в останню чергу це залежить і від того, наскільки добросовісні методи просування використовуються. Пошукові алгоритми завжди дуже чуйно реагують на зміни у вашій SEO-кармі. Тому варто прислухатися до рекомендацій фахівців і не використовувати без їх відома «сірі» практики щодо оптимізації трафіку.

Наприклад, в очікуванні потужного припливу клієнтів перед великими розпродажами деякі онлайн-супермаркети відключають SEO-модулі на своїх сайтах. На кілька днів ресурс позбавляється всіх своїх налаштувань, включаючи мета-теги. З одного боку, це дійсно дозволяє знизити навантаження на сервер і уникнути збоїв в роботі сайту через великий потік відвідувачів.

Але при цьому сайт сильно ризикує втратити позиції в пошуковій видачі або зовсім «вилетіти» з індексу. Всі зусилля по його просуванню підуть прахом. Щоб уникнути цього, завчасно погоджуйте зміни, що вносяться на сайт з усіма командами, залученими в роботу над ним. Контролюйте їх взаємодію між собою і синхронізуйте процеси.

Для великого ecommerce-проекту основні складнощі будуть пов'язані з масштабами бізнес-процесів. Більш докладно про це можна прочитати в нашій статті по роботі з великими проектами.

Не скупіться

Як вже було сказано, іноді інтернет-проект настільки розростається, що ресурсів хостингу може бути недостатньо. У такому випадку найбільш оптимальним рішенням може стати перенесення ресурсу на виділений сервер (VDS). Це дозволяє не тільки справлятися з великим клієнтським трафіком, а й убезпечити сайт від прямого блокування.

За таким принципом працює, наприклад, найбільший український інтернет-Супермаркет Rozetka.ua - в 2012 році частина його серверів була перенесена на німецький хостинг Team Internet. При цьому доменне ім'я сайту було змінено на Rozetka.com.ua.

Переїзд сайту на новий майданчик давно перестав бути довгим і болючим процесом. Сучасний рівень технологій дозволяє за кілька годин перенести навіть досить великий ecommerce-проект на новий домен, хостинг або дата-центр.

Тому приділіть належно часу плануванню своїх бюджетів. З аздалегідь розрахуйте свої витрати на оплату хостинг-провайдеру. Якщо ви зупините роботу над вашим проекту через 3-4 місяці після старту, то вже через півроку доведеться починати роботу практично з нуля. І приготуйтеся до того, що в цей раз просування по потрібним вам пошуковим запитам буде коштувати дорожче - вони теж схильні до ринкової кон'юктури.

Agile працює і в SEO  

Agile - це метод гнучкої розробки програм, яка ведеться короткими етапами (спринт). При цьому на кожному з них в проект вносяться зміни, і на виході замовник має оновлену версію продукту.

Як і розробка додатків, просування сайту - це гра в довгу. Вона передбачає не просто виведення у топ пошукової видачі нових посадочних сторінок, але і утримання вже відвойованих позицій. Щоб залишатися на плаву, вам необхідно відстежувати ринкові тренди і будувати гнучку систему, що дозволяє швидко вносити зміни в окремі завдання по просуванню сайту.

Розрізненість команди вашого проекту в цьому буде обумовлена ​​особливостями процесів в SEO. Наприклад, розробники можуть невірно коштувати, поставлене перед ними технічне завдання або занадто довго впроваджувати поновлення на сайт. Переіндексація в пошукових системах займає, як правило, 1-2 дня, тому кожна їхня помилка неминуче призведе до розтягування процесу і зриву дедлайнів. Якщо ж вам необхідно «викотити» оновлення сайту в вихідний день, варто заздалегідь попередити SEO-фахівців і разом знайти оптимальне рішення, щоб сайт залишився в індексі.

Оптимальних рішень такої проблеми існує декілька:

  • виразне і грамотно складене ТЗ з боку SEO-компанії;
  • система таск-менеджменту, що дозволяє моніторити процес в реальному часі;
  • налагоджена комунікація між менеджером проекту, командами програмістів і SEO-фахівців;
  • впровадження системи спринтів, що дозволяє вносити зміни на сайт паралельно з його просуванням.

В основі цього процесу лежить постійна аналітика. Після закінчення кожного етапу необхідно провести оцінку отриманих результатів, скласти список проблем і запланувати роботи по їх усуненню. Наприклад, змінити добірку ключових слів, підібрати групу нових запитів, підключити нові інструменти. Вчіться на виявлені помилки і простежте, щоб команда проекту уникала їх в подальшому.

Не відкушуйте більше, ніж зможете проковтнути

Спроба просунутися по всіх позиціях відразу призведе лише до того, що SEO-фахівці почнуть овертаймі, намагаючись досягти потрібних KPI. Набагато ефективніше в даному випадку буде зосередитися на завданнях, пріоритетних для вашого бізнесу прямо зараз.

Якщо ж в кінці кожного етапу робіт по просуванню сайту регулярно залишається незавершена робота, і поставлених цілей неможливо досягти в рамках запланованого періоду - це привід задуматися над оновленням всієї стратегії просування вашого ecommerce-проекту. У той час як гнучкий підхід до інтернет-маркетингу і можливість вносити зміни в окремі завдання допомагають SEO-фахівцям не витрачати час на виконання дій, які стають неактуальними.

Власник бізнесу в цьому випадку виграє за рахунок прозорості процесів. Огляд робіт, виконаних на кожному етапі, дозволить побачити конкретні результати просування вашого ecommerce-проекту і зрозуміти, що відбувається з ним в цілому.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу