Інтернет-маркетинг для мобільних додатків

Отже, ви вирішили зробити мобільний додаток, важливе і потрібне. Перед безпосереднім релізом ви ставите питанням: як розповісти про нього потенційним покупцям?

У даній статті ми розглянемо основні стратегії просування різних типів додатків, які слід опрацьовувати ще до релізу додатки в магазині. Підхід до реклами додатка залежить від того, який спосіб його монетизації ви вибрали.

Додаток з платним встановленням

Ви зробили якісне додаток з унікальним функціоналом, і воно платне. Тепер важливо, щоб про нього дізналися і оцінили по достоїнству. Для цього є кілька інструментів, які найкраще працюють в зв'язці.

1. Огляди додатків. Почати ми рекомендуємо з сайтів, які займаються оглядами додатків. Можна зв'язатися з редакцією та авторами оглядів - розповісти їм про себе.

2. Система шейрінга. Другий важливий момент - продумана система шейрінга додатку. Це може бути знижка на додаток для друзів або бонуси за розміщення посилання в соцмережах.

3. Старт з безкоштовного додатку. Ще один варіант поширення платного додатка - на старті зробити його безкоштовним і попередити, що через певний час воно буде платним. Так можна зібрати базу користувачів, частина з яких в результаті купить додаток, частина з яких - розповість про нього.

4. Платне просування. Тут у вас є широкий вибір інструментів: Google AdWords, Яндекс.Директ, Facebook, Instagram, MyTarget і інші рекламні мережі. Крім того, не варто забувати про PR - можна опублікувати статтю про програму в ЗМІ або запустити відеоролик на YouTube.

5. Створення спільнот. Створіть співтовариство додатку в соцмережах. Це допоможе зробити його більш відомим і зібрати зворотний зв'язок від поточних користувачів програми.

Безкоштовний додаток з обмеженим функціоналом

Безкоштовний додаток часто монетизуються за рахунок покупки додаткового функціоналу. В такому випадку методи просувань будуть принципово іншими.

У рекламі потрібно демонструвати використання всіх можливостей програми, не тільки безкоштовних. Коли користувача зацікавить повний функціонал додатка, він його завантажить. Пізніше, зіткнувшись з обмеженнями безкоштовної версії - він або продовжить користуватися безкоштовною версією, або піде або купить додаток. Платні рекламні інструменти, перераховані вище, теж підійдуть.

Безкоштовний додаток з рекламою всередині

Для безкоштовних додатків, які монетизуються за рахунок показів оголошень, так як це нерентабельно. 

1. Працюйте над органічним трафіком. Для таких додатків основний інструмент просування - підвищення позицій у видачі Google Play і AppStore. Чим краще позиції - тим більше установок.

2. Додатковий варіант просування - інші додатки одного і того ж розробника. Якщо у вас вже є один популярний додаток, це добре вплине на наступний. І магазин прийме його «тепліше» і ви зможете поширювати новий додаток серед користувачів старого. Назва розробника впливає на ранжування. Це можна використовувати як стратегію - ми «розгойдуємо» один додаток і це полегшує просування іншого.

App Store Optimisation

Комплекс робіт, спрямований на підвищення позицій додатки, називається App Store Optimization (ASO). На те, наскільки прихильно магазин буде ставитися до вашого додатка, впливає внутрішня оптимізація (назва, опис, ключові слова), кількість установок та відгуки користувачів.

Попередній етап ASO полягає в аналізі конкурентів: в яких категоріях розміщені їх застосування, які тексти вони використовують в назвах і описах, на які пошукові запити орієнтуються. Необхідно проаналізувати, скільки ви отримаєте трафіку, якщо станете використовувати такі ж ключові слова.

ASO умовно ділиться на дві частини - технічну і візуальну.

Технічне ASO представляє свого роду аналог пошукової оптимізації додатки в app store. У нього входить кілька факторів:

  • заголовок;
  • опис;
  • ключові слова;
  • кількість завантажень;
  • відгуки / рейтинг.

Візуальне ASO - це робота з назвою програми, його іконкою, скриншотами і відео. Всі вони впливають на рішення користувача установити програму, тому найбільш вдалі варіанти підбираються за допомогою А / В-тестування.

Для проведення тестування розробляється декількох варіантів назви, опису та візуальних елементів. Саме тестування можна проводити на лендінзі, що імітує сторінку магазину додатків - залучаючи туди трафік через рекламу. В результаті вибираються варіанти, які показують найвищий коефіцієнт конверсії з перегляду сторінки в установку програми.

ASO потрібно проводити на постійній основі. Так можна врахувати різні зміни ринку - поява конкурентів, зміна попиту на додатки, тренди і т.д.

Ефективність ASO вимірюється позиціями додатка в категорії і загальному топі, позиціями за ключовими словами і кількістю органічних установок.

Поради

Щоб уникнути частих помилок при просуванні додатків, досить слідувати декільком перевіреним практикам.

1. Уважно працюйте з іконкою і назвою. Один з найвагоміших чинників прийняття рішення про встановлення додатка - його назва і іконка. Тому вони повинні просто доносити суть програми та його користь.

2. Заздалегідь прорахуйте медіаплан. До того, як приступати до просування додатку, потрібно прорахувати бюджет на рекламу. Для цього дайте собі відповідь на декілька питань:

  • яку кількість установок ви хочете отримати (або інших цільових дій, наприклад покупок в додатку);
  • терміни досягнення цілей;
  • вартість однієї установки (CPI - cost per install) або цільові дії (CPA - cost per action).

Щоб спрогнозувати вартість установки, ми можемо подивитися на конкурентів - скільки вони платять або платили раніше за установку в CPI-мережах. Для цього ми дивимося оффер конкурентів в таких мережах. Інший варіант - дані за вартістю залучення користувачів з відкритих джерел / кейсів і досліджень в розрізі країн і типів додатків.

3. Складіть список KPI. Зазвичай при аналізі ефективності додатків вважають такі показники:

  • CPI (cost per install) - вартість установки;
  • ARPU (Average Revenue Per User), LTV (Lifetime Value) - прибуток, який приносить 1 користувач;
  • Retention Rate - рівень повернення користувачів в додаток;
  • CHURN Rate - показник відтоку клієнтів;
  • DAU, WAU, MAU - середня кількість унікальних активних користувачів, які заходили в додаток в розрізі дня / тижня / місяця;
  • Conversion Rate - відсоток користувачів, які вчинили в додатку цільову дію;
  • Session Length - кількість часу, проведеного в додатку.

4. Міняйте креативи. У секторі mobile оголошення «вигорають» набагато швидше. Боріться за увагу свого потенційного користувача, будуйте гіпотези і перевіряйте їх на практиці.

5. Використовуйте різні канали. Не слід витрачати весь рекламний бюджет на один інструмент. Спробуйте кілька різних варіантів реклами, протестуйте - знайдіть найкраще рішення.

6. Налаштуйте аналітику. Не пошкодуйте часу і налаштуйте якісну аналітику. Важливо враховувати не тільки ефективність рекламних кампаній але і поведінку користувачів, яких вони привели.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу