Як продавати ефективніше за допомогою дашборда

У кожній ніші онлайн-ринку існує багато інструментів, які допомагають ecommerce оцінювати ефективність свого просування в мережі. Це можуть бути як самостійні платформи, так і додаткові сервіси. Так, наприклад, Facebook пропонує онлайн-бізнесу можливість зв'язати онлайн- і офлайн-просування свого ecommerce-проекту в розділі In-Store. Цей інструмент дозволяє впорядкувати ваші рекламні Facebook-акаунти і інтегрувати їх з внутрішніми бізнес-процесами.

Facebook In-Store

Ви можете істотно збільшити онлайн-продажі через ефективне планування рекламних бюджетів, якщо заздалегідь визначитеся з ключовими показниками. Facebook дуже відповідально підходить до аналітики, надаючи в розділі звітів детальну інформацію про цільову аудиторію, ефективності і рентабельність реклами.

Сьогодні наявність системи аналітики на сайті стало обов'язковим. Без неї неможлива розробка і подальше обслуговування веб-ресурсу. Для деяких компаній - це простий лічильник, який дозволяє дізнатися кількість відвідувачів веб-сайту за певний період часу, а для інших - повноцінний комплекс інструментів, здатний відстежити ефективність кожної вкладеної гривні в різні види реклами і просування.

З точки зору успішного розвитку бізнесу, другий варіант роботи системи аналітики є найбільш об'єктивним і правильним, так як «відрізання» нераціональних каналів залучення відвідувачів на веб-ресурс і концентрацію фінансових коштів на ефективних каналах - основа стабільного зростання доходів і, відповідно, примноження прибутку.

У цій статті ми проведемо розбір двох популярних систем комплексної аналітики: Google Data Studio і Microsoft Power BI. У чому відмінності між системами, і яку з них краще вибрати для вашого бізнесу, Ви зможете дізнатися при подальшому ознайомленні з викладеним матеріалом.

Що таке дашборди

Дашборда - це будь-який призначений для користувача інтерфейс, який використовується для компактної візуалізації даних. По суті, ви використовуєте дашборд кожен раз, коли дивитеся на розумний годинник, екранчик бігової доріжки або спідометр вашої машини. По суті, такі аналітичні панелі виникли як синтез потужних математичних засобів аналітики і наочного графічного представлення результатів.

Керівництво компаній отримує можливість бачити ключові показники ефективності, тренди, залежності та інші метрики в зрозумілому компактному вигляді, а також інтерактивно змінювати різні параметри. Крім наочної візуалізації даних, основні цілі, що досягаються за допомогою дашборда, пов'язані з порівнянням того чи іншого показника в часі або оцінкою щодо інших показників.

Які завдання вирішують дашборди

Дашборди - «розумні» панелі управління, що відображають дані в реальному часі. У цьому полягає їх принципова відмінність від звітів і таблиць. Участь людини зведено до мінімуму, так як всі дані оновлюються постійно в режимі реального часу. З цього ми можемо вивести принципову і вигідну відміну дашборда від звітів - вони істотно економлять час. Більше не потрібно знову і знову складати звіти, які застарівають щодня - просто налаштуйте дашборд і повертайтеся до нього в будь-який зручний для вас час. Дані завжди будуть актуальними.

Комплексна аналітика, яка будується за допомогою дашборда, являє собою сукупність спеціальних інструментів і різних способів вимірювання ефективності веб-ресурсу, що дозволяє побачити повний ланцюжок подій, починаючи від переходу на джерело з будь-якого каналу залучення потенційних клієнтів і закінчуючи здійсненням цільового дії, наприклад, замовлення. Комплексна аналітика дозволяє визначити ефективність рекламних кампаній і будь-яких інших способів залучення цільового трафіку, а також виявити найбільш оптимальний і раціональний спосіб просування веб-сайту з точки зору економічної ефективності, яка характеризується прибутком, якмй одержите.

Побудова наскрізної аналітики можна графічно представити таким чином:

пример сквозной аналитики

Потрапляючи на сайт, відвідувачі здійснюють різні види комунікацій з ним, які можуть виражатися в заповненні форм зворотного зв'язку, оформленні замовлення, спілкуванні з менеджером компанії через онлайн-чат, а також звичайний телефонний дзвінок. Всі способи взаємодії фіксуються засобами встановленої і налаштованої спеціальним чином аналітикою для подальшої побудови наскрізної звітності.

Наскрізна аналітика має наступні кроки.

1. Збір даних з:

  • систем аналітики
  • рекламних систем
  • інших сервісів
  • ERP / CRM
  • баз даних
  • документів, заповнених вручну

2. Зіставлення отриманих вивантажень

3. Візуалізація підсумкових таблиць

  • Google Spreadsheets
  • Google Data Studio
  • Microsoft Power BI

Кожен джерело трафіку аналізується окремо, що дає можливість виявлення найбільш ефективного, а також відмови від тих каналів, витрати на які не відповідають встановленим нормам. 

Навіщо потрібна наскрізна аналітика

Всім видам бізнесу, які ведуть діяльність в інтернеті, необхідно прийняти Як тільки запускається будь-який канал реклами або підключається цілий ряд різних майданчиків, які служать джерелом трафіку для сайту, без детального аналізу ефективності, прийняти рішення про якість просування неможливо.

Проведення наскрізної аналітики дозволяє вирішити ряд бізнес-задач:

  • переконатися, що дані збираються правильно і за цим хтось стежить
  • враховувати в єдиній системі всі дані з веб-аналітики
  • заощадити час на складання звітів
  • проводити більш глибокий аналіз даних
  • об'єктивно оцінити ефективність інструментів інтернет-маркетингу

В першу чергу, звернути увагу на наскрізну аналітику варто інтернет-магазинах, як малим, так і великим, що використовують більше двох каналів для залучення клієнтів. Організаціям, що здійснюють діяльність в сфері надання послуг, в тому числі інфобізнес, проведення семінарів, коучінгів і тренінгів, також буде корисно провести настроювання аналітичних засобів, інтегрованих з сайтом.

Менш корисною наскрізна аналітика буде для веб-ресурсів, які використовують один канал для свого просування, а також для тих бізнесів, де переважає офлайн-реклама.

Якщо відбувається тривалий цикл угоди, що складається мінімум з 3-4 кроків, для отримання найбільш достовірної інформації буде потрібно провести інтеграцію і з CRM-системою, в якій будуть відображені всі відбуваються взаємодії з клієнтом.

Для побудови наскрізної аналітики можна використовувати популярні безкоштовні інструменти, такі як «Яндекс Метрика» і «Google Analytics». Однак на даний момент аналітичні послуги не дозволяють дати фіксацію персональних даних відвідувачів веб-сайтів, що обмежує «наскрізну» наочність. Щоб отримати більш об'єктивну і достовірну картину, потрібно одночасно агрегувати (об'єднати) дані з цілого ряду різних систем, в тому числі і майданчиків, на яких виробляється розміщення реклами.

Саме для цих цілей і були розроблені спеціальні сервіси: «Google Data Studio» і «Microsoft Power BI», кожну з яких ми розглянемо в подальшому більш детально.

Завдяки наскрізній аналітиці бізнес вирішує ряд проблем:

1. Облік витрат на інтернет-маркетинг. Сюди входить аналіз рекламних бюджетів, ефективності маркетингових інструментів, нарахування оплати за пул робіт/послуг тощо.

2. Облік статусу замовлень.

  • оформлений
  • змінений
  • відмова
  • доставка
  • оплачений
  • повернення

3. Оцінка рентабельності каналів залучення трафіку - перерозподіл коштів в залежності від ефективності каналу/рекламної кампанії

Огляд Google Data Studio і Microsoft Power BI

Обидва з сервісів є прямими конкурентами, що володіють своїми перевагами і недоліками.

Google Data Studio збирає і візуалізує дані з таких джерел, як сервіс аналітики Google Analytics, майданчик Adwords (для розміщення реклами на пошуку, а також на сайтах-партнерах), табличні дані Sheets, відео-аналітика YouTube Analytics, інструмент для аналізу ефективностей рекламних кампаній Attribution 360, сервіс обробки великих масивів даних BigQuery.

Схему роботи системи можна представити таким чином:

схема работы Google Data Studio

1. Вивантаження даних з інших інтегрованих систем, їх попереднє структурування та приведення до базового для сервісу виду.

2. Візуалізація. На основі вивантажених з різних джерел даних статистика зображується у вигляді схем, діаграм, графіків і таблиць. С точки зору наскрізної аналітики, можна побачити весь шлях прямування клієнта, наприклад, починаючи з введення будь-якого запиту в пошуковій системі і переходу по рекламі, до безпосередній угоди, в тому числі, навіть якщо відвідувач пішов з сайту і повернувся, через якийсь період часу назад на веб-ресурс за рахунок роботи ремаркетингу. Завдяки персоналізації даних, можна визначити і наступні повторні продажі, поширити дію аналітики на більш тривалий період часу. За рахунок предвстановленої інтеграції з інструментом Google Sheets, візуалізовані аналітичні дані можна відразу оформити у вигляді презентації.

Поширення - скомпонований звіт можна надіслати іншим користувачам шляхом розшарювання. В ході ознайомленні зі звітом можна перебудувати графіки на свій розсуд, накласти одні дані на інші. Даного функціоналу явно не вистачає в Google Analytics.

Головна перевага Google Data Studio - безкоштовність. Щоб скористатися сервісом, досить перейти по посиланню і слідувати поетапній інструкції.

Microsoft Power BI - платформа, що дозволяє здійснювати комплекс робіт по агрегуванню різних типів даних, одержуваних зі сторонніх джерел. Існує два варіанти використання цього сервісу: онлайн-сервіс і десктопна версія. Один виконує функцію по відстеженню, збору та оновлення даних, другий в якості конструктора, що дозволяє створити звіт під певні потреби бізнесу.

Порівняння сервісів Google Data Studio і Microsoft Power BI

При реалізації обох засобів для агрегування аналітичних даних, відразу відчувається, що були застосовані зарубіжний підхід і стандарти, як в реалізації програмного забезпечення, так і при легкості використання, інтерфейсу. Явно виражене, що обидва сервісу спочатку схильні до роботи з інструментами своїх «батьків».

Заздалегідь підготовлені коннектори в Google Data Studio роблять його незамінним для інтеграції з AdWords і системами аналітики Google. Однак, з точки зору можливості підключення до різних баз даних і CRM-систем, продукт явно поступається своєму аналогу від Microsoft, який має розширені технічні можливості, в тому числі і по інтеграції з різними хмарними рішеннями. Інтеграція з однієї тільки групою Azure - вже великий прогрес для великих комерційних компаній. Ще одним додатковим його перевагою буде більша гнучкість налаштувань, можливість на одному об'єкті візуалізації (таблиці, діаграми, графіку) відобразити даних з двох і більше незалежних один від одного джерел. Хоч з недавнього часу, рішення від Google також дозволяє здійснити цей процес, але трудовитрати значно перевершують конкурента.

З точки зору швидкості робіт, простоти і можливості швидкої інтеграції продукт Google явно виграє в порівнянні з аналогами. Необхідність створення власного коннектора в Microsoft Power BI можна віднести до недоліків, так як вам додатково доведеться залучити фахівця з веб-аналітики.

З точки зору комплексної аналітики, ефективність систем буде сильно залежати від попереднього налаштування даних електронної комерції і метричних величин, правильності установок цілей, об'єктів відстеження, а також здатності з максимальною точністю визначити яку-небудь задану характеристику, наприклад, конверсію.

Для більшої зручності, в таблиці нижче представлений порівняльний огляд між двома розглянутими сервісами:

сравнительный обзор

Як можна бачити, для малого і середнього ecommerce найкраще підходить продукт від Google Data Studio, для великого - Microsoft Power BI, великі технічні можливості агрегування даних якого перевершують аналог від Google.

Незалежно від того, який з сервісів ви виберете, об'єктивність викладеної інформації і її достовірність буде, головним чином, залежати від якості налаштування інструментів аналітики, правильній обробці масивів даних і тільки в малій частині від самого сервісу.

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу