5 ознак, що вашому інтернет-магазину потрібен редизайн

 

 

Сайт - один з ключових інструментів продажів і популяризації бренду, який вимагає регулярних доробок. Якщо він в якийсь момент перестав приносити дохід, це може статися в результаті безлічі причин, в залежності від його стану. У більшості випадків, достатньо точкових змін, щоб поліпшити ключові показники інтернет-магазину.

Багато в чому якість роботи сайту залежить від його дизайну. За даними компанії Adobe, 38% людей перестануть взаємодіяти з сайтом, якщо його зміст і зовнішній вигляд будуть непривабливі. Далі ми розповімо про 5 ознак, коли вашому інтернет-магазину треба робити редизайн.

1. Некоректно працює мобільна версія

Проблема: невелике число транзакцій з мобільних пристроїв, великий відсоток відмов.

Число користувачів мобільних пристроїв щорічно зростає і як правило становить значну частку від загального трафіку сайту. За даними STATISTA, частка мобільного трафіку в світі досягла 52,2% в 2018 році.

Згідно з дослідженням ecommerce-ринку, проведеним Promodo, дохід, згенерований мобільними користувачами, виріс на 45%. Некоректна ж робота мобільної версії сайту неминуче веде до втрати щорічно зростаючої аудиторії мобільних пристроїв.

Як відстежити?

Для того щоб переконатися в коректності роботи мобільної версії, вам необхідно самостійно перевірити сайт за наступними пунктами:

  • Кросбраузерність. Протестуйте ваш сайт на різних пристроях і в різних браузерах. Мобільна версія повинна коректно відображатися незалежно від пристрою або браузера;
  • Продуктивність. Самостійно пройдіть від головної сторінки до покупки товару. На кожному етапі, весь функціонал і відображення елементів повинно працювати коректно, без збоїв і тимчасових лагів.

Також для тестування ви можете скористатися наступними сервісами:

2. Зростає відсоток виходів з ключових сторінок

Проблема: пользователи закрывают сайт не дойдя до следующего этапа заказа.

Процент выходов — это доля посетителей, которая прекращает взаимодействие с вашим сайтом на рассматриваемой странице. Чем дальше пользователь двигается по воронке от страницы каталога до оформления заказа, тем процент выходов должен быть ниже. В противном случае, это свидетельствует о том, что пользователя не удовлетворяет рассматриваемая страница и он покидает сайт. Рекомендуем отслеживать процент выходов следующих страниц:

Проблема: користувачі закривають сайт не дійшовши до наступного етапу замовлення.

Відсоток виходів - це частка відвідувачів, яка припиняє взаємодія з вашим сайтом на розглянутій сторінці. Чим далі користувач рухається по воронці від сторінки каталогу до оформлення замовлення, тим відсоток виходів повинен бути нижче. В іншому випадку, це свідчить про те, що користувача не задовольняє розглянута сторінка і він залишає сайт. Рекомендуємо відстежувати відсоток виходів наступних сторінок:

  • каталог товарів;
  • сторінка товару;
  • оформлення замовлення/Кошик.

Як відстежити?

Перевірити даний показник можна за допомогою Google Analytics. Для цього вам необхідно перейти в розділ Поведінка - Контент сайту - Всі сторінки:

Далі, в стовпці «Відсоток виходів», ви можете проаналізувати даний показник для кожної ключової сторінки

Для зручності ви можете включити відображення назви сторінок, клацнувши по відповідній вкладці

3. Скорочується конверсія переходів між сторінками

Ця метрика, альтернативна показнику виходу з ключових сторінок вашого сайту. Перевіривши конверсію переходів між ними, ви можете виявити, які сторінки є проблемними. Спад конферсіі означає, що користувачі з якоїсь причини не можуть або не хочуть переходити на наступний етап. На підставі цього у вас буде розуміння над якою сторінкою варто працювати в першу чергу.

Відстежувати коефіцієнт переходів слід між такими ж сторінками, як і при оцінці відсотка виходів. Отримати ці дані ви можете самостійно в Google Analytics, або за допомогою послуг веб-аналітика.

Як відстежити?  

Чтобы самостоятельно узнать процент конверсии между этапами, вам необходимо узнать количество пользователей или сеансов, посещавших страницы. Вы можете их получить в разделе “Все пользователи” либо включив функцию сегментации.

После получения количества пользователей или сеансов для каждой из страниц воронки вы можете расписать процент конверсии для каждой страницы. Для этого возьмите данные для анализируемой страницы, разделите на данные с предыдущей с и умножьте получившееся число на 100%.

Щоб самостійно дізнатися відсоток конверсії між етапами, вам необхідно дізнатися кількість користувачів або сеансів, які відвідували сторінки. Ви можете їх отримати в розділі "Всі користувачі" або за допомогою вбудованої функції сегментації.

Після отримання кількості користувачів або сеансів для кожної зі сторінок воронки ви можете розписати відсоток конверсії для кожної сторінки. Для цього візьміть дані для сторінки, яку аналізуєте, розділіть на дані з попередньої  і помножте число, яке отримали, на 100%.

Приклад: на сторінці каталогу товарів 1500 сеансів за день, а на сторінці окремого товару - 30.

30 / 1500 * 100 = 2%

Отже конверсія сторінки цього товару дорівнює 2%.

Як визначити норму?

Оскільки кожна ніша унікальна, як і товари, то можна зробити наступне

  • визначити середній показник конверсії для всіх категорій товарів в цілому;
  • пошукати бенчмарки у відкритому доступі, наприклад, подивитися середній показник кинутих кошиків по нішах можна в дослідженні Statista.
  • визначити найменший і найвищий відсоток конверсії категорій товарів на сайті.

На підставі отриманих даних можна дивитися окремо взяті товари за категоріями і розуміти, чи добре вони конвертять чи ні.

4. Зростає відсоток кинутих кошиків

Проблема: користувачі закривають веб-сайт не оформивши замовлення, хоча товар вже додано до кошика.

Кинутими вважаються кошики, в які користувачі додавали товари, але так і не оформили замовлення.

Причини, через які люди не завершують замовлення, можуть бути будь-які:

  • обов'язкова реєстрація;
  • довгий і складний процес заповнення полів і верифікації;
  • відсутність такої додаткової інформації про замовлення, як доставка або підсумкова вартість.

Як відстежити?

Для того щоб отримати цей показник, необхідно подивитися співвідношення покупців до користувачів, які відвідали сторінку кошика і оформили замовлення. В середньому, 30% кинутих кошиків, вважаються хорошим показником. Значення близько 50% прийнятно, а ближче до 70% сигнал про те, що щось не так.

5. Користувачі не досягають своїх цілей

Проблема: пользователи проводят время на сайте, но не могут решить свои задачи.

Изучить поведение пользователей на сайте – непростой процесс, и для решения этой задачи существует много инструментов – начиная от Google Analytics и заканчивая тепловыми картами. Последние позволяют получить полное представление о поведении пользователей на сайте: куда кликал пользователь, на чем он задержал внимание, до какого момента доскролил. При помощи таких инструментов, вы можете получить полное представление о том, с какими сложностями пользователи сталкиваются на сайте и как на самом деле его используют. В большинстве случаев, пользователям необходимо сделать следующее:

Проблема: користувачі проводять час на сайті, але не можуть вирішити свої завдання.

Вивчити поведінку користувачів на сайті - непростий процес, і для вирішення цього завдання існує багато інструментів - починаючи від Google Analytics і закінчуючи тепловими картами. Останні дозволяють отримати повне уявлення про поведінку користувачів на сайті: куди клікав користувач, на чому він затримав увагу, до якого моменту доскроліл. За допомогою таких інструментів, ви можете отримати повне уявлення про те, з якими труднощами користувачі стикаються на сайті і як насправді його використовують. У більшості випадків, користувачам необхідно зробити наступне:

  • знайти необхідний товар або послугу;
  • отримати інформацію про доставку та оплату;
  • знайти інформацію про компанію та контакти;
  • отримати консультацію;
  • порівняти товари.

Як відстежити?

Очевидні проблеми ви можете виявити самостійно, пройшовши весь шлях користувача і протестувавши основні завдання, але для більш детального аналізу вам потрібен UX-фахівець.

Існують сервіси, що дозволяють вивчити поведінку користувачів, на кшталт Hotjar, UXCam.

Must-have причини: 4 кита редизайну

Також існують і інші, не пов'язані з користувачами, фактори, які об'єктивно впливають на необхідність редизайну вашого інтернет-магазину.

1. Ваш сайт виріс, став великим і складним

По мірі розвитку компанії, сайти також розвиваються. Додаються нові розділи, послуги, допрацьовується новий функціонал. Згодом, навігація по сайту ускладнюється. Користувачам стає все складніше виконувати свої завдання. У таких ситуаціях втрачається пріоритетна інформація і функції для користувачів. Для детальної оцінки свого проекту, вам не обійтися без UX-фахівця.

Але ви можете самостійно протестувати свій сайт спираючись на "правило трьох кліків". Суть якого полягає в тому, щоб користувач міг в три кліка дістатися до потрібної сторінки не більше ніж за три кліка. Це не шукана догма, але якщо цей показник на вашому сайті значно вище, це явний знак, що пора щось змінювати.

2. Стилістика сайту більше не відповідає вашому бренду

Припустимо, ви оновили дизайн свого логотипу, освіжили брендбук, змінили фірмову стилістику сайту. Навіть якщо ви просто додали новий фірмовий шрифт, ваш сайт почне відрізнятися від своєї попередньої версії і буде менше асоціюватися з вашою компанією. Всі точки контакту клієнтів з вашим брендом, повинні бути витримані в одному стилі. Якщо ваш сайт буде стилістично відрізняється від вашої стилістики, це буде вводити в оману ваших клієнтів, що негативно позначиться на іміджі вашої компанії.

3. Сайт не відповідає технічним і візуальним трендам

Оновлення часто бувають обумовлені тим, що з технічної точки зору, багато старих технологій перестають підтримуватися, і втрачають свою актуальність. Сайти використовують старі версії форматів, cms-систем, і платформ з часом починають функціонувати належним чином. Особливо актуально це для мобільних пристроїв.

Також стрімко змінюються тренди в дизайні. Користувачі починають інакше поводитися на сайті, і вчорашні новинки стають нормою. І зручність використання сайту є одним з ключових вимог для будь-якого проекту.

Якщо ви не оновлювали ваш сайт більш 3-4х років, це серйозний привід задуматися. Визначити коректність роботи ви можете за допомогою сервісів, описаних в пункті 2. Для оцінки візуальної складової вашого сайту, вам буде потрібен UI-фахівець.

Стежити за трендами в веб-дизайні можна на наступних ресурсах: Behance, Dribbble, Awwwards.

4. Конкуренти регулярно оновлюють сайт

Намагайтеся не відставати від своїх конкурентів по ніші. Звертати увагу: регулярно оновлюється функціонал; публікуються оновлення; оптимізують сайт для зручності користувачів. Ваш сайт також повинен не відставати, інакше ви ризикуєте втратити істотну частку клієнтів. Для того щоб розуміти актуальність вас на тлі конкурентів, регулярно відвідуйте їх сайти і порівнюйте зі своїм. Аналізу повинні піддаватися ключові сторінки сайту, такі як: каталог товарів, сторінка товару, корзина, оформлення замовлення. Вам необхідно звертати увагу на функціонал, елементи сторінок, принцип роботи і реалізацію. При цьому ви повинні розуміти, що дійсно корисно вашим клієнтам, а не сліпо копіювати все. Беріть на замітку і впроваджуйте тільки кращі рішення, щоб залишатися в тренді.

За допомогою перерахованих в цій статті рад ви можете самостійно оцінити потребу вашого сайту в редизайні. Якщо список робіт досить об'ємний, має сенс робити повний редизайн сайту, а не точкові зміни. У разі не істотних доробок, ви можете обійтися локальними поліпшеннями, що позитивно позначиться на зручності використання сайту і метриках його ефективності.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу