Емейл-маркетинг допомагає бізнесу постійно залишатися на зв'язку з клієнтами: доставляти інформацію про акції та оновленні асортименту, інформувати про статус замовлення, повертати користувачів на сайт.
Одне з головних переваг email-маркетингу - можливість автоматизації всіх типових взаємодій користувача і онлайн-бізнесу: реєстрації, кинуті кошики, транзакційні повідомлення, реактивація «заснувших» клієнтів і багато іншого.
Ці рутинні процеси повторюються день у день, тому забирають багато часу і сил, якщо супроводжуються вручну. На щастя, провідні платформи автоматизації маркетингу надають прості і зручні інструменти - драг-енд-дроп конструктори сценаріїв взаємодії з клієнтами.
Все, що вам потрібно - вибрати подію-тригер, налаштувати таймер і створити повідомлення. Через встановлений вами час його отримає клієнт, який здійснив запрограмовану дію.
Редактор сценаріїв eSputnik надає таку можливість:
Деякі системи дозволяють використовувати відразу кілька каналів комунікації - електронні листи, Viber і SMS-повідомлення, мобільні і веб-пуш повідомлення. Це дозволяє істотно збільшити охоплення аудиторії.
Кількість повідомлень, інтервали між ними і канал відправки ви вибираєте самі. Найкраще починати багатоканальні ланцюжки з недорогих каналів - це заощадить ваш маркетинговий бюджет.
У цій статті ми розглянемо 4 простих способи збільшити продажі за допомогою emil-маркетингу і альтернативних каналів комунікації.
1. Кинутий кошик і кинутий перегляд
За результатами різних eCommerce-досліджень, товари в кошику кидають в середньому 70-80% відвідувачів онлайн-магазину. Вони вже проявили свою зацікавленість конкретним товаром, і в цьому ваша перевага. Лист-нагадування - це класична практика ремаркетингу, яка дозволяє «добити» вже теплих клієнтів і завершити угоду.
Щоб автоматично відправляти нагадування клієнтам, які кинули кошик, ви можете налаштувати такий сценарій:
-
через 2 години після події клієнту автоматично відправляється лист з нагадуванням, після чого система чекає добу і перевіряє кошик знову;
-
якщо покупка відбулася, то сценарій зупиняється, якщо ні - користувач отримує веб-пуш нагадування;
-
наступну перевірку кошика система проводить через три доби, і якщо угода покупка не закрита, відправляє Viber-повідомлення зі знижкою на товар в кошику;
Схожим чином працює і тригер по кинутому перегляду, коли клієнт переглядав на вашому сайті певні товари або товарні категорії, але нічого не замовив.
Налаштуйте автоматичний ланцюжок з двох листів: в першому буде блок переглянутих товарів, а в другому - переглянуті і рекомендовані товари.
Персоналізований маркетинг набагато ефективніше, оскільки клієнт отримує інформацію про те, що цікавить його особисто.
2. Товари з wish-списку
Якщо на вашому сайті є можливість відправляти товари в список бажань, то тригером для автоматичної розсилки може стати поява товару зі списку на складі або знижка на нього.
Відразу після обраної події користувачеві відправляється лист, а якщо через добу покупка не відбувається - додаткове пуш-повідомлення.
Так ви проявите турботу про клієнта, повідомивши йому новини про зацікавив його товар, і вашим менеджерам не доведеться ритися в базі даних і сповіщати клієнтів вручну. Результат - підвищення лояльності, додаткові продажи і заощаджені ресурси.
3. Кросс-сейл і апсейл
Всі розглянуті вище тригери були засновані на даних про товарні переваги клієнтів. Цю ж інформацію можна використовувати для крос-сейла і апсейла.
Крос-сейл - це маркетингова техніка збільшення суми чека за рахунок продажу супутніх товарів. Наприклад, якщо клієнт цікавиться взуттям, йому пропонують купити засоби по догляду за нею.
Апсейл - продаж більш дорогого аналога товару. Скажімо. Якщо клієнт цікавиться бюджетними моделями смартфонів, йому рекламують елітні.
Щоб використовувати ці техніки в емейл-маркетингу, використовуйте в листах блоки з товарними рекомендаціями. Тим більше що вони можуть підставлятися автоматично.
4. Реактивація
Результати досліджень показують, що потенційний клієнт купує з ймовірністю 5% -20%, в той час як шанси на повторний успіх з тим, хто купував раніше - 60-70%. Тому так важливо не допускати втрати існуючих клієнтів.
Налаштуйте тригер для користувачів, які протягом довгого часу (зазвичай це 6 місяців) не відкривали ваших листів і нічого не купували у вас. У ньому повинен міститися стимул, мотивуючий відновити взаємодію з брендом. Наприклад, знижкові промокоди або інші спеціальні пропозиції.
Тих, хто не реактивівувалися, краще відписати від розсилки, щоб не витрачати гроші на листи, які все одно не читають.
Наостанок
Всі розглянуті в даній статті сценарії налаштовуються за лічені хвилини, після чого постійно працюють на ваш бізнес, допомагаючи просувати користувачів по воронці продажів. У будь-який момент ви можете оптимізувати комунікацію, наприклад - додавши новий канал, або змінивши контент самого повідомлення. Крім того, ви напевно придумаєте додаткові тригери, які автоматизують характерні саме для вашого бізнесу взаємодії з клієнтом. Але щоб гарантовано збільшити продажі, почніть з цих best practices емейл-маркетингу.