3 інструменту digital-маркетингу, які окупаються практично відразу

Будь-які інструменти, які ви використовуєте для своїх потреб, мають властивість змінюватися з часом, отримувати нові фічі або навпаки - застарівати. І в цьому плані digital-інструменти не є винятком. Їх популярність безпосередньо залежить від їх ефективності та можливості в найкоротшій перспективі принести трафік і конверсії.

Серед ключових інструментів інтернет-маркетингу можна виділити наступні:

  • пошукове просування (SEO);
  • просування в соціальних мережах (SMM);
  • управління репутацією в мережі (SERM);
  • веб-аналітика;
  • контекстна реклама;
  • email-маркетинг

При цьому з усіх перерахованих веб-аналітика впливає найменше на призначений для користувача трафік, хоча й залишається дуже важливим непрямим драйвером для зростання бізнесу. Один з найефективніших способів привернути на сайт якомого більше органічного (пошукового) трафіку, необхідно оптимізувати свій ресурс під цей пошук. SEO може здатися складним і заплутаним дійством, але його основи досить прості для розуміння.

Як працює контекстна реклама

Припустимо, у вас вже є хороший сайт, який продає кращі послуги в своїй ніші. Але в будь-якому випадку при пошуку в Google або в Яндексі потенційний покупець спочатку побачить рекламні оголошення конкурентів, які використовують платну контекстну рекламу. Чому ж вона так важлива для малого, середнього і великого бізнесу?

75% користувачів Інтернету клікають на рекламні оголошення в результаті пошуку. 35% з них навіть не знають, що вони відкрили саме платне рекламне повідомлення. Тому довіряють цій рекламі так само, як і звичайним результатів пошуку. Крім того, контекстна реклама в пошуку і реклама в контекстно-медійній мережі володіє неоціненними перевагами, про які ми поговоримо нижче.

Контекстна реклама розміщується на сторінках з результатами пошуку в Google, Яндексі та інших пошукових системах за певними ключовими словами, і на сайтах-партнерах, які встановили блоки контекстної реклами на сторінках своїх веб-ресурсів.

Основні переваги контекстної реклами

  • просування через пошукову оптимізацію - це надійно і довговічно, але воно не здатне принести результат (прибуток) так само швидко, як це робить платна контекстна реклама.
  • контекстна реклама дає можливість оперативно продати сезонні товари (наприклад, ялинкові іграшки) або влаштовувати розпродажі на кшталт Чорної п'ятниці, на які є попит тільки 14 днів на рік.
  • контекстна реклама дозволяє швидко повідомити про тимчасові і постійні знижки і розпродати залежані товари. Після того, як акція закінчиться, Ви можете просто відключити рекламну кампанію.

Крім того, велика кількість користувачів, які здійснюють покупки, покращують поведінкові чинники. А це також враховується пошуковими системами в результатах звичайної видачі.

Види контекстної реклами

Рекламу, яку пропонують найпоширеніші пошуковики Google і Яндекс можна розділити на контекстну, Медійну і ремаркетинг.

Контекстна реклама в пошуковій мережі - це реклама, яка виглядає як звичайний пошуковий запит, відображається в пошуку на перших позиціях по певним ключовим словам.

  • Ви можете налаштувати географічний таргетинг і показувати рекламу клієнтам виходячи з їх місця розташування - країна, регіон, область, місто. Аж до вказівки відстані до вашої торгової точки.
  • Широкий функціонал дозволяє вибрати час і дні тижня для трансляції оголошення.
  • Ви платите тільки за кліки. Тобто коли людина натискає на оголошення і переходить на ваш сайт, тобто за посиланням з оголошення. Іншими словами, ви платите тільки за працюючу рекламу.
  • Наявність інструментів по A/B тестуванню і аналітиці дозволяють вибирати для показу найефективніші оголошення, прогнозувати результати і підраховувати прибуток від рекламної кампанії.
  • Рішення про купівлю приймається не тільки дивлячись на оголошення, а також після детального вивчення сайту, на який вона веде. Тому подбайте про зручність сайту, актуальність та привабливість вашої пропозиції.

Що таке медійна реклама

Платна медійна реклама - практика, коли ви платите третій стороні за рекламу, розміщену на її власному рекламному просторі. Це графічні (банерні), текстові, мультимедійні та відео оголошення на сайтах-партнерах пошукових систем, які взаємодіють більше ніж з 90% користувачів у всьому світі. Тільки Google AdWords співпрацює з двома мільйонами сайтів різних тематик, які надають місця для показу рекламних оголошень. Ви можете взаємодіяти з потенційними клієнтами, коли вони дивляться сайти, перевіряють пошту, дивляться відео в YouTube користуються мобільними додатками, спілкуються на форумах.

Приклад такої реклами від найбільшого українського онлайн-рітейлера побутової техніки та електроніки:

У контектсно-медійній мережі ви знаходите відповідну аудиторію на мільйонах веб-сайтів, показуючи рекламу в необхідний вам час і місці. На відміну від пошукової реклами тут ви можете платити як за кліки, так і за покази.

Виходячи з отриманих результатів, робимо висновки, що використання реклами в Медійній мережі збільшує довіру до бренду і підвищує його популярність, а також на 20% збільшує кількість брендових запитів, які мають високу ймовірність конверсії, підвищують довіру і впізнаваність компанії.

Також врахуйте, що в контекстно-медійній мережі допомагає привернути увагу користувача лише на самому ранньому етапі ухвалення рішення про покупку. Тому вам потрібно докласти більше зусиль для того, щоб довести користувача до покупки. Більшість маркетингових каналів починають приносити вам прибуток тільки через якийсь час, але в платній рекламі добре те, що вона здатна дати результат відразу.

Google Ads - це форма платної реклами (PPC), де ви платите кожен раз, коли хтось натискає на вашу рекламу, показану в пошуковій або контекстно-медійній мережі Google. Вона може бути надзвичайно ефективною в залученні клієнтів на ваш сайт або лендінг.

Як працює ремаркетинг

Ремаркетинг дозволяє показувати контекстну рекламу користувачам, які вже відвідували цільовий ресурс і проглядали сторінки товарів. Коли такий користувач заходить на сайт контекстно-медійній мережі Google, він бачить оголошення, клікнувши на яке він може повернутися в інтернет-магазин і завершити покупку. Цей інструмент дозволяє звертатися безпосередньо до зацікавленої аудиторії.

Недоліком такого підходу є його ресурсовитратність - необхідність відтворення візуальної складової рекламних оголошень (креативів).

Таким чином ви можете показувати різні оголошення різним групам людей. Які вже купили - пропонуємо додаткову послугу, які кинули кошик - оголошення з товаром, відвідувачам - нагадувати про послуги компанії або переглянутих товарах:

 

Додатково до основних рекламних кампаній в GDN ви можете підключити динамічний ремаркетинг в сервісах DoubleClick і GoogleAdwords. Він має ряд істотних відмінностей від класичного ремаркетингу, що дозволяють більш гнучко налаштовувати показ рекламних оголошень користувачеві з цільової аудиторії.

kartinka_dlya_antona_2_(1)

Таким чином, при використанні такого виду ремаркетингу зникає необхідність:

  • створення аудиторій ремаркетингу для кожної категорії сайту;
  • створення великої кількості рекламних кампаній;
  • постійних змін в креативу: товари, ціни і ін.

В обох сервісах динамічний ремаркетинг в результаті виявляється вигідніше, ніж звичайні рекламні кампанії. Застосування цієї функції дозволяє здійснювати транзакцію за меншу кількість кроків і знизити показник відмов. Одночасно підвищуються і шанси того, що користувач конвертується в покупця. Такий вид ремаркетингу ідеально підходить для того, щоб залучати на сайт великого ecommerce-проекту найбільш релевантний трафік, поступово скорочуючи обсяг рекламних витрат.

Наскільки ефективні email-розсилки

Email-маркетинг є неймовірно потужним інструментом просування, оскільки є прямим каналом зв'язку між вашим бізнесом і поточними/потенційними клієнтами. Дістати адреси електронної пошти - далеко не єдина складність в email-маркетингу. Як тільки ви зберете базу адрес, вам належить з'ясувати, яким чином слід вибудувати комунікацію з вашими передплатниками, щоб вони не вважали ваші листи спамом.

Є кілька тактик, до яких ви можете вдатися.

1. Лід-магніти. Без email-адрес одержувачів ваших листів у вас нічого не вийде, тому для початку потрібно вирішити цю проблему. Її найпростіше рішення - використовувати лід-магніти. Вони являють собою знижку, спеціальна пропозиція або лімітовану інформацію, отримати яку люди можуть, тільки надавши адресу своєї пошти.

Ось кілька інших прикладів ефективних лід-магнітів:

  • докладний посібник/звіт;
  • безкоштовний тренінг;
  • список безкоштовних ресурсів;
  • код знижки/купон;
  • шпаргалки;
  • відеоролики.

Головне, щоб лід-магніт був цінним і був пов'язаний з тим продуктом, який ви продаєте.

2. Сегментація. Як тільки ви зберете необхідну базу адрес, можете приступити до вирішення двох важливих завдань:

  • підвищити кваліфікацію ліда, довести його до продажу (або до апсейла);
  • поліпшити впізнаваність бренду і його авторитетність.

Щоб домогтися успіху в обох напрямках, вам буде потрібно сегментувати email-базу, щоб мати можливість розсилати більш персоналізовані і таргетовані листи.

3. Спліт-тестування листів. Як тільки ви сегментуєте свою базу адрес, можете приступати до виконання спліт-тестів. Спліт-тестування передбачає, що ви тестуєте різні варіанти одного і того ж конверсійного елемента і з'ясовуєте, на який з варіантів аудиторія реагує краще.

Ви можете піддати тесту наступні елементи електронного листа:

  • тему;
  • зміст;
  • «Гачок» листа (його перше речення або перший абзац);
  • елементи дизайну (колір, макет, довжину листа і т.д.).

4. Автоматизація. Автоматизація email-маркетингу - це останній шматочок пазла, який дозволить вам заощадити купу часу.

В принципі, як тільки лід-магніт допоможе вам зібрати достатню кількість адрес, і ви розподілите всіх передплатників за сегментами, настане час для розробки автоматизованих лід-нуртурінгових кампаній (тобто email-кампаній по вирощуванню лидів): серії листів, які будуть автоматично розсилатися спеціальним програмним забезпеченням.

Як отримати максимальний ефект від digital-інструментів?

Наведений вище список інструментів інтернет-маркетингу є аж ніяк не вичерпним, але він охоплює базові, які користуються попитом сьогодні і не втратять актуальності в найближчому майбутньому. Якщо ви все будете робити правильно, ці техніки обов'язково дадуть свій результат.

В ситуації, коли людина, яка вперше відвідала ваш лендінг або побачила рекламу, тут же покупає ваш продукт, досить рідкісні. Все завжди набагато складніше і заплутаніше. Стратегій багато, і вони різні, але вам важливо об'єднати їх в єдиний план, який і забезпечить рентабельність бізнесу. Це можна зробити за допомогою поступового вибудовування більш складної воронки продажів, яка в своїй верхній частині має справу з людиною з вашої ЦА, яка ще нічого не знає про ваш продукт, і поступово проводить його через всі стадії до статусу покупця.

Типова воронка виглядає так:

Як правило, маркетологи вдаються до допомоги пошукової оптимізації, щоб «затягнути» людей в верхню частину воронки (стадія обізнаності). Потім email-маркетинг, оптимізація конверсії і т.д. конвертують цих людей в лидів (стадії інтересу і бажання). І, нарешті, платна реклама і ретаргетінг доводять цих лидів до здійснення покупки (стадія дії). Але будувати складну, забезпечену відразу всіма digital-інструментами воронку потрібно не завжди. Часом буває досить і просто. І пам'ятайте, незалежно від того, які стратегії/тактики ви використовуєте або ігноруєте, ви завжди повинні вимірювати свій успіх.

Найпоширеніша причина невдач в онлайн-просуванні - це відсутність взаємодії між маркетинговими каналами або відсутність маркетингу як такого. Щоб контекстна реклама приносила очікувані результати, повинна бути правильно інтегровані всі складові воронки продажів - пророблений і обгорнутий в привабливу обгортку продукт, реклама, сайт або посадкова сторінка, система нагадування про компанію (email-маркетинг і ремаркетинг), а також якісна робота відділу продажів.

Друга причина - якість налаштування рекламної кампанії через невисокий професіоналізм або брак досвіду у фахівців. Налаштовувати її самому, замовляти у фахівців, які займаються виключно контекстною рекламою або замовляти комплексне просування бізнесу онлайн.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу