Як за рік збільшити органічний трафік на 500%
КЛІЄНТ
АРС — мережа будівельних супермаркетів та меблевих салонів на заході України.
ЗАДАЧА
- Зростити знання про бренд в онлайні.
- Забезпечити постійний приріст трафіку на сайт та вивести канал органічного пошуку на рівень прибутковості.
Вхідні дані
До 2021 року у компанії АРС було два інтернет-магазини, розділених за будівельною та меблевою тематикою. Вони отримували в сукупності 12 тисяч сеансів на місяць.
Сайти не були оптимізовані та мали плутанину у мовних версіях: користувач, який переходив з Google за україномовним запитом, потрапляв на сторінку з контентом російською мовою, а з російськомовного — навпаки, на україномовну сторінку. Крім того, сайт не було адаптовано для мобільних пристроїв.
З огляду на ситуацію, команда бренду почала роботу над новим інтернет-магазином з використанням новітніх технологій та звернулася до нас із запитом на SEO-супровід.
Оскільки за задумом новий сайт мав стати більш функціональним, його розробка потребувала часу. На цей період разом з командою клієнта ми створили MVP (мінімально життєздатний продукт), аби якнайшвидше почати отримувати хоча б мінімальні продажі.
Рішення
Для створення MVP і подальшої розробки підготували семантичне ядро та структуру каталогу. Усі технічні завдання розподілили на три етапи:
- обов'язкові до релізу;
- бажані до релізу;
- відкладені після релізу.
До того ж було важливо опрацювати карту редіректів зі старих сайтів. Усі сторінки, що мали органічних відвідувачів, перенаправлялись на схожі за тематикою на новому ресурсі. Також увімкнули процедуру переїзду сайтів з піддоменів у Google Search Console.
Реліз та початок робіт
Реліз MVP відбувся за кілька днів до Нового року. До цього часу команда AРC сформувала власний відділ eCommerce. Вони мали небагато досвіду в онлайн-торгівлі, проте отримали можливість вчитися на практиці.
Найважливішим було — щонайшвидше наповнити інтернет-магазин товарами.
В наявних умовах потрібно було сформувати глобальну SEO-стратегію, яка б забезпечила максимальний результат у найкоротший термін.
По-перше – зробили шаблонні метадані для категорій та товарів – вони найбільше впливають на позиції у пошуковій видачі.
По-друге – реалізували можливість оптимізувати фільтри у каталозі. Тепер можна було опрацьовувати категорії одна за одною, починаючи з найпріоритетніших.
Прописали вручну метадані, відкрили для індексації корисні фільтри та закрили непотрібні, для пошукового просування наповнили контентом пріоритетні сторінки.
Паралельно з розробниками займалися виправленням технічних недоліків.
Результат
За перші три місяці органічний трафік зріс до 21 000 сеансів. У лютому запустили платні канали просування сайту, основним каналом стали кампанії Google Shopping.
Проблеми нового інтернет-магазину
ШВИДКІСТЬ РОБОТИ САЙТУ
До початку робіт сайт ars.ua працював на платформі Magento, основним недоліком якої в рамках нашого проєкту стало те, що ця CMS доволі повільна. Завантаження однієї сторінки займало 8-10 секунд. Така швидкість погіршувала не лише досвід користувачів, а й негативно впливала на позиції сайту у пошуковій видачі.
Цю проблему оперативно вирішили розробники: вони оптимізували запити до баз даних та налаштування серверів, що пришвидшило завантаження сторінки до 5 секунд. Цей результат не був ідеальним, проте був задовільним на той момент.
НИЗЬКИЙ КОЕФІЦІЄНТ КОНВЕРСІЇ
Це була критична проблема, яка викликала логічне запитання у клієнта: «Відвідувачі — це добре, але де продажі?». Коефіцієнт конверсії складав 0,17%, а оптимальним показником для будівельного інтернет-магазину вважається 0,4-1%. Щоб виправити ситуацію, ми проаналізували каталог, сторінки товарів й процедуру замовлення та вирішили змінити певні елементи.
Ці зміни дозволили у короткий проміжок часу збільшити коефіцієнт конверсії до задовільного рівня.
Вплив карантину 2020
Навесні 2020 зачинилися всі офлайн-магазини, придбати більшість товарів можна було тільки онлайн. Ба більше, на початку локдауну українці купували виключно необхідне. Відчуття невпевненості минуло лише за кілька тижнів, й продажі почали потроху зростати. В таких умовах оновлений інтернет-магазин врятував ситуацію клієнта.
Бренд швидко адаптувалися до нових умов та запустив у цільових регіонах інформаційну кампанію, запропонувавши замовляти товари онлайн. Як наслідок, брендовий органічний трафік на сайт виріс у десять разів та тримав високі показники до кінця травня, допоки не відкрилися офлайн-магазини.
Під брендовим трафіком розуміються переходи з каналу Organic на головну сторінку, сторінку контактів та сторінки з адресами магазинів.
Карантин став саме тим поштовхом, який дозволив швидко збільшити знання про бренд АРС в онлайні.
Подальший розвиток проєкту
ПОСИЛАННЯ
Роботу з посиланнями на сайт ми свідомо відкладали, оскільки хотіли спочатку побачити результати релізу сайту. Згодом обрали перспективні сторінки, які могли швидко потрапити до TOП-3 та почали підсилювати їх посиланнями. Результат був майже миттєвим. Наприклад, за високочастотним запитом «шпалери» сайт клієнта вже у травні потрапив у TOП-1.
Зовнішні посилання можуть допомагти потрапити сайту на перші позицій. Однак вони не зможуть перемістити сторінку з 50-ї позиції на першу.
МІКРОРОЗМІТКА ШВИДКИХ ПИТАНЬ FAQ
Мікророзмітка — це один з трендів 2019 року, який допоміг збільшити CTR сайту та покращити позиції завдяки збільшенню текстової релевантності.
РОБОТИ НАД ПОКРАЩЕННЯМ НАЯВНИХ СТОРІНОК
Разом з командою АРС ми регулярно моніторимо позиції сайту та виділяємо сторінки, які мають потенціал до зростання в пошуковій видачі. Ретельно аналізуємо та допрацьовуємо опублікований контент, метадані, розділ зі швидкими запитаннями, посилальний профіль тощо.
Такий ретельний аналіз варто робити вручну лише для обраних сторінок з високим попитом. Для всіх сторінок — це нерентабельно. Адже час спеціаліста може коштувати дорожче, ніж потенційний прибуток зі сторінки.
Результат
За рік органічний трафік на сайт ars.ua виріс у п'ять разів. Канал Organic став рентабельним, прибуток з каналу перевищив витрати на SEO.
- Керівництво АРС: інвестиції в проєкт, без вимог швидкого результату — це розрахунок на перспективу.
- Завзятість та залученість команди клієнта.
- Менша конкуренція в Google запитів українською (майже в 3 рази).
- Кваліфікована команда розробників.
- Контент-менеджери, які швидко адаптувалися до SEO-вимог та відтворили весь асортимент АРС.
- Занурення нашої команди у деталі проєкту.