Як за 2 місяці втричі покращити позиції сайту COMFY у ТОП-3
КЛІЄНТ
COMFY — найуспішніший омніканальний ритейлер побутової техніки та електроніки в Україні.
ЗАДАЧА
За два місяці підвищити позиції сайту на 30% за категоріями дрібної побутової техніки: Роботи-пилососи, Кавомашини, Ріжкові кавоварки, Ручні пилососи.
Вхідні дані
Команду COMFY та Promodo пов'язують роки успішної співпраці. Штатні роботи з оптимізації сайту та покращення його показників ми проводимо згідно з річним планом, але у жовтні 2020 до нас надійшло позапланове завдання.
У роботі над проєктом брали участь інхаус-команда COMFY та SEO-команда Promodo.
Обмеження проєкту
Стислі терміни для досягнення мети — два місяці. Розробку стратегії для SEO-просування виділених категорій дрібної побутової техніки необхідно було налаштувати паралельно з основним планом робіт щодо оптимізації сайту comfy.ua та не нашкодити основним цілям клієнта.
Ми отримали завдання від комерційного департаменту. Зважаючи на дані нашої внутрішньої аналітики, показники попиту та рентабельності, ми обрали чотрири перспективні категорії товарів і поставили позапланове завдання з їхнього окремого SEO-просування. Ми очікували не менше 25% приросту позицій сайту за цими категоріями у видачі пошукових систем у ТОП-10 і, звичайно, збільшення показників продажів.
Основним завданням у рамках проєкту для нас стало в максимально стислий термін збільшити видимість ключових слів, згенерованих під кожну з категорій, і вивести їх у ТОП-10 з подальшим покращенням позицій до ТОП-5 та ТОП-3.
Рішення
Успіх просування сайту завжди залежить від внутрішніх та зовнішніх факторів оптимізації. В рамках цього проєкту було опрацьовано обидва напрямки.
Робота над зовнішніми факторами оптимізації
Аналіз конкурентів та їх посилального профілю
Оскільки при просуванні сайту бюджет витрачається переважно на процес нарощування посилального профілю, в цьому кейсі нам було вкрай важливо правильно розподілити його в цілому і для кожної категорії окремо.
Ми пішли шляхом оцінки кількості та якості посилального профілю.
Основними критеріями показників якості посилального профілю, на які орієнтувалися команди, стали:
- рейтинг домену (далі DR), визначений за допомогою сервісу Ahrefs;
- природність приросту посилального профілю;
- показники органічного трафіку донора;
- ключові слова на сайтах-донорах у Google;
- кількість вихідних посилань із сайтів донорів.
Для аналізу кількості посилань конкурентів обрали ті сайти, де кількість ключових слів за аналогічними категоріями у ТОП-3 була більшою, ніж у клієнта. Нам було важливо виявити, чого саме не вистачало сайту comfy.ua з огляду на всі важливі параметри ранжування та можливі точки зростання.
З урахуванням цих даних ми визначили необхідну кількість та вартість посилань для кожного сегменту.
Нарощування посилального профілю
Практика показує, що деякі сайти використовують «агресивну модель» нарощування посилального профілю: за короткий проміжок часу закуповують великий обсяг посилань на сайтах-донорах — тоді відбувається посилальний «вибух». Кількість позицій у пошуковій видачі зростає на 3-4 тижні, але потім показники падають. До того ж це може призвести до накладення санкцій на сайт або потрапляння під фільтри.
Розглянемо результати такої моделі на прикладі одного з конкурентів COMFY.
Однією зі складностей при нарощуванні посилального профілю є проблеми з індексацією. З різних причин пошукові системи можуть місяцями не індексувати сторінки.
Нижче на графіку видно, що природна динаміка нарощування профілю була порушена, коли посилання закупили, але проіндексовані лише через деякий час, після чого і почалося стрімке зростання.
Ми обрали метод, який йшов у розріз із просуванням подібного плану, і плавно нарощували посилальний профіль протягом двох місяців для отримання кращих результатів.
Робота над внутрішніми факторами оптимізації
Складання таймлайну робіт
Планування — один із найважливіших етапів реалізації проєкту. Йому команди виділили три дні, після чого вже мали повне розуміння ситуації та бачення робіт.
Аналіз релевантності контенту на наявних сторінках
Ми проаналізували 132 сторінки сайту щодо якості контенту, його релевантності для пошукових систем та кількості доменів, що посилаються на ці сторінки. За підсумками аналізу визначили 102 сторінки, які потребували доопрацювання та додавання нових текстів.
Використання аналітики дозволило командам відстежувати зміни, оперативно реагувати та своєчасно коригувати стратегію оптимізації. Тож вже за три тижні ми зафіксували зростання позицій ключових слів у пошуковій видачі до перших позицій у ТОП-3.
Опрацювання структури сайту дозволило виявити відсутність необхідних посадкових сторінок. Для вирішення цього завдання команда Promodo формувала нам ТЗ щодо доопрацювання сторінок для кожної категорії. Зазначу, що не всі ідеї можна було реалізувати, але ми знаходили альтернативні варіанти. Наприклад, додавати фільтр «Автоматичні» у категорії Кавомашини було недоцільно. Це могло тільки заплутати клієнта, оскільки вони всі автоматичні. Альтернативним рішенням стало винесення цього фільтру до тегів.
Формування семантичного ядра та підготовка контенту
Робота у стислих термінах вимагає враховувати доцільність кожного процесу. У зв'язку з цим розробка семантичного ядра була орієнтована лише на ті сторінки, які містили три і більше продуктів, оскільки вони краще ранжуються. У даному кейсі це дозволило виділити URLs сторінок, які потребували оптимізації.
Для всіх сторінок, які потребували доопрацювання, було розроблено детальні технічні завдання, які ми розділили між п'ятьма копірайтерами. Вже за сім днів роботи ми успішно узгодили весь новий контент.
Багато процесів ми робили паралельно. Наприклад, одночасно з опрацюванням структури додавали тексти та метадані. Значну роль в успіху проєкту відіграло те, що команди своєчасно опрацьовували всі сторінки: доки розроблялися нові, ми активно працювали над наявними, а коли нові були готові — всі зусилля направили вже на них. Ми не марнували часу.
Робота з метаданими
За час роботи з COMFY ми розробили два оптимальних шаблони метаданих, але в рамках цього проєкту вирішили протестувати три додаткові шаблони для категорій Роботи-пилососи та Кавомашини. Таким чином протягом трьох тижнів на проєкті працювали одразу п'ять шаблонів метаданих. Цей формат дозволив визначити два найефективніших та поширити їх на всі сторінки категорій.
Проміжні результати
Системний аналіз позицій та динаміки зміни показників протягом трьох тижнів після розміщення нового контенту дозволив командам своєчасно реагувати та змінювати стратегію для покращення позицій у пошуковій видачі.
У деяких випадках для покращення ранжування ми оптимізували роботу з текстом, в інших — з посилальним профілем.
Як наслідок, за два місяці ті сторінки, які не показували приросту позицій у пошуковій видачі, зросли до бажаних результатів. Значний вплив на позиції сomfy.ua в цілому зробив Google Core Update.
Робота з індексацією
Для досягнення мети в стислий термін було важливо, щоб Google якомога швидше обробляв усі зміни на сайті. Для цього ми використовували скрипти Google API, за допомогою яких відправляли сторінки на переіндексацію одразу після внесення змін. Денний ліміт на переіндексацію складає 200 сторінок, що було достатньо для наших робіт за категоріями, але ми використовували Google API без ліміту.
Результати
Ми зробили фінальний зріз щойно всі сторінки були проіндексовані пошуковими системами. Категорії дрібної побутової техніки, з якими команди працювали протягом двох місяців, зросли за позиціями у ТОП-3:
Усі інші категорії сайту comfy.ua, за якими відбувались планові роботи з оптимізації, завдяки апдейту показали приріст у результатах пошукової видачі у ТОП-3 лише на 10-13%.
Бізнес вимірював результат за часткою ринку в цих категоріях, а також за кількістю проданих SKU за період тесту, відносно до середньої кількості продажів у цій категорії. Важливо відзначити, що завдання було комплексним, і крім органіки у ньому брали активну участь інші канали. Мета була досягнута, результат виправдав очікування.
Бонус
Автоматизація генерації метаданих
Для швидкого створення метаданих ми використовували інструменти, створені на основі Excel, які допомогли обробляти в три рази більше URL. Так було згенеровано 145 нових комплектів метаданих (title, description, h1) і перегенеровано близько 40 для підвищення ефективності.
Автоматизація аналітики посилання профілю
Щоб оптимізувати час на цей тип завдань, ми розробили інструмент на основі Google Sheets та Google Scripts. Для аналізу використовували URL сайтів конкурентів та comfy.ua. Як результат отримували списки донорів для сторінки, яку аналізували та відповідних сторінок у конкурентів.
Далі за допомогою формул ми зводили дані за кожним URL, що просувається в таблицю для аналізу різниці кількості та якості посилального профілю. Це допомогло визначити стратегію нарощування профілю посилань.