НАПИСАТИ НАМ
Кейс з SEO

Як вдосконалення взаємодії користувачів із сайтом подвоїли органічний трафік

КЛІЄНТ
apteka24.ua
НІША
ПОСЛУГИ
ІНСТРУМЕНТИ
Text Link

КЛІЄНТ

apteka24.ua — інтернет-сервіс продажу та доставки сертифікованих лікарських засобів. Замовлення можна оформити з доставкою додому, або забрати самостійно в одній із 20 аптек бренду чи 1500 партнерських аптек.

ЗАДАЧА

За 6 місяців подвоїти органічний трафік на сайт за допомогою інструментів пошукової оптимізації та поліпшення клієнтського сервісу на сайті.

Вхідні дані

З командою apteka24.ua ми маємо успішний тривалий досвід співпраці. Раніше ми вже публікували кейс про те, як спільними зусиллями вивели сайт з-під фільтра, повністю змінили підхід до створення контенту і вийшли на зростання в органічному трафіку +80%.

На перше півріччя 2021 року перед командами стояла нова мета — подвоїти отримані результати. Як і у 2020, досягти цього планували через турботу про користувача: продовжувати покарщувати якість контенту та зручність сайту.

Хоча ми й не отримали бажаного результату одразу, було очевидно, що це питання часу.

Ми давно вирішили, що найголовніше для нас — це клієнтський досвід. Виграти в алгоритму, який постійно навчається, — неможливо. Нині «сеошник» насамперед думає, як щодня покращувати клієнтський досвід хоча б на 1%. Чим кращий у вас сервіс, тим більше лояльних клієнтів. Що більше лояльних клієнтів, то більше клікають за вашими посиланнями.

Чим частіше користувачі клікають за вашими посиланнями — тим кращі поведінкові фактори, а отже й більше трафіку.

Юрій Гончаров

СЕО apteka24.ua

Друзі, здається, ми з вами вже з десяток років працюємо разом. Хоча насправді це був початок 2020 року — старт пандемії та першого карантину. Разом ми змогли не тільки вибратися з-під санкцій, а й регулярно ставимо рекорди відвідуваності нашого сайту. Ось черговий рекорд — і черговий кейс. А скільки ще попереду!

Олександр Кирилов

СМО apteka24.ua

Рішення

До початку робіт над проєктом ми розуміли, що підсумкові результати можуть залежати від факторів, на які ми не здатні вплинути, — апдейти Google. Однак, зі свого боку ми могли зробити сайт зручним, корисним і якісним як з точки зору користувачів, так і пошукових систем.

Внутрішня оптимізація сайту

У рамках внутрішньої оптимізації сайту разом із командою apteka24.ua ми здійснили такі роботи:

  • впровадили нові типи сторінок, враховуючи вимоги YMYL (Your Money or Your Life) і E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness);
  • додали пошук за діючою речовиною, який дає змогу підібрати ліки, у складі яких є потрібна речовина;
Пошук медпрепарату за діючою речовиною
  • створили портальні сторінки торгових назв препаратів;
Приклад оптимізованої портальної сторінки
  • створили довідник ліків для вагітних і матерів, що годують немовлят, оскільки саме вони мають найсуворіші обмеження;
  • команда apteka24.ua проаналізувала питання користувачів упошукових системах і додала відповіді лікарів на найпопулярніші запитання;

E-A-T — критерії з оцінки якості сайту в керівництві для асесорів у Google. (Асесор Google — співробітник, який бере участь в оцінці якості сайту та його відповідності запитам користувачів. Оцінка асесора впливає на ранжування сайту в пошуковій видачі).

Згідно з Google, сторінки або сайти можуть розглядатися як YMYL (Your Money or Your Life), якщо вони «потенційно здатні вплинути на майбутнєщастя, здоров'я, фінансову стабільність або безпеку людини». Google висуває вкрай високі стандарти якості для сторінок (і сайтів) YMYL. Найважливішим критерієм оцінки YMYL сторінок є E-A-T. Оцінка E-A-T запроваджена Google, щоб запобігти поширенню дезінформації, неперевіреного або шкідливого контенту.

  • практично повністю реалізували українську версію сайту;
  • повністю переробили сторінку відгуків: тепер у користувачів є можливість залишати реальні відгуки з фото/відео та оцінкою. Створили спеціальну систему мотивації за коментарі.

Щоб спонукати користувачів залишати відгуки, команда apteka24.ua розробила спеціальну систему мотивації, де дарує бонусні бали — «морквини» за кожен коментар. Так на сторінках проєкту на постійній основі почав з'являтися новий унікальний користувацький контент (User-Generated Content).

Відгуки до оптимізації
Відгуки після оптимізації
  • Оптимізували картки товарів:

- виділили основні властивості препаратів;

- додали перелінковку на сторінки діючих речовин і сторінки торгових назв;

- розширили опис;

- поліпшили юзабіліті сторінок: додали зміст інструкції з можливістю переходу на частину, що цікавить.

Картка товару до оптимізації
Картка товару після оптимізації

Ми аналізували як українських гравців, так і провідні бренди західного ринку. Провели аналіз ключових запитів, які мають найбільший потенціал за трафіком. Таким чином виявили цілу низку типів сторінок із високим трафіковим потенціалом (усі категорії, сторінки товарів, портальні сторінки).

Пропрацювали контент, зробили його більш корисним для користувачів і релевантним для пошукових систем. Основним завданням було не просто залучити на сайт більше трафіку, а зробити його ще більш інформативним і зручним для користувачів.

Приклад оптимізованої високотрафікової сторінки «Жарознижувальні для дітей»

Поліпшення клієнтського сервісу

Тема обслуговування клієнтів для apteka24.ua відіграє одну з найважливіших ролей. А оскільки спілкування з клієнтом — це людський фактор, клієнт приділив велику увагу команді: на 90% оновили штат кол-центру, змінили вимоги до добору та адаптації персоналу, покращили систему мотивації, розробили нову CRM-систему і прозорі дашборди для співробітників.

Для поліпшення клієнтського досвіду по взаємодії з сайтом, команда apteka24.ua провела великий обсяг робіт:

  • додали безкоштовний чат з досвідченим провізором;
  • переробили сторінку оформлення замовлення і прибрали покупку в один клік. Дослідним шляхом команда клієнта визначила, що саме ця кнопка створювала марне навантаження на кол-центр і не дозволяла швидко підтверджувати замовлення;
  • прийняли стратегічне рішення — не дзвонити клієнтам. Кол-центр зв'язується з клієнтом, лише якщо він сам про це попросив на сторінці оформлення замовлення;
  • поліпшили релевантність пошукової видачі на сайті (допрацювали словник синонімів, обробку помилок тощо);
  • розширили асортимент товарів для програми лояльності, зараз їх понад 4000 позицій.

Врахування факторів ранжування Google Core Web Vitals Update

У роботі над проєктом ми враховували апдейти Google та їхні можливі наслідки. Оновлення Core Web Vitals передбачало введення нових чинників оцінювання якості ресурсу і було заплановано на травень 2021 року. Нам було важливо встигнути впровадити усі заплановані зміни до того, як апдейт набуде чинності.

Оцінка Core Web Vitals ґрунтується на трьох показниках:

LCP — швидкість завантаження основного контенту (Largest Contentful Paint);
FID — час очікування до першої взаємодії з контентом (First Input Delay);
CLS — стабільність верстки та елементів, що не перешкоджають взаємодії з контентом (Cumulative Layout Shift).

Тому, крім запланованих завдань, ми працювали й над підвищенням швидкості завантаження сайту. До травня 2021 року ми встигли впровадити практично всі зміни й продовжували працювати над зручністю функціонала і поліпшенням поведінкових факторів.

Проміжні підсумки

За 7 місяців роботи над проєктом довгоочікуваного зростання х2 за органічним трафіком нам досягти не вдалося, бо Google відкладав апдейт, і, в підсумку, запустив його у два етапи. Першу частину викотив у червні, а другу — у липні та серпні 2021.

Швидкість завантаження PageSpeed Insights після
Google Core Web Vitals Update
Динаміка трафіку після першого апдейту

Ми продовжили посилено працювати над обраною стратегією. Щодо поліпшення клієнтського сервісу ми провели дуже великий обсяг роботи. Паралельно з нами фахівці з Promodo працювали над оптимізацією контенту на пріоритетних типах сторінок: додали FAQ page і розширили опис. Ну і, звичайно, нарощували якісний посилальний профіль.

Це далеко не всі завдання. Але вони чудово показують, що таке SEO в нашому розумінні.

Юрій Гончаров

СЕО apteka24.ua

Вплив Google November Core Update на результати просування Google November Core Update

17 листопада 2021 року Google випустив оновлення ядра, а 18 листопада ми отримали миттєве зростання органічного трафіку +60%.

Вже за тиждень бажаних результатів було досягнуто, і проєкт отримав рекордні показники за трафіком за день.

Динаміка трафіку після апдейту в листопаді

Результати

У результаті злагодженої роботи команд і дотримання стратегічного плану, нам вдалося досягти бажаних показників — подвоїти органічний трафік на сайт за 10 місяців. Ми змогли поліпшити видимість сайту за основними типами сторінок таким чином:

  • категорії: за позиціями в ТОП-1 приріст на 38%;
  • аналоги: за позиціями в ТОП-1 приріст на 8% і ТОП-3 на 31%;
  • сторінки відгуків: за позиціями в ТОП-1 приріст на 21%;
  • картки товарів: за позиціями в ТОП-5 приріст на 11%.
Динаміка відвідуваності сайту на позиціях
в ТОП-1 — ТОП-3, ТОП-4 — ТОП-10
Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз