Як працює гейміфікація для ніші ювелірних виробів: кейс Pandora
КЛІЄНТ
Pandora — всесвітньо відомий ювелірний бренд датського походження. Ювелірні вироби Pandora продаються в більш ніж 100 країнах на шести континентах у понад 7 800 точках продажу, включаючи понад 2400 концептуальні магазини.
ЗАДАЧА
• Збільшити контактну базу та залучити до взаємодії з брендом нову аудиторію
- Підвищити рівень активності поточної аудиторії
Спойлер
Користувачі в ніші ювелірних виробів виявились охочими до нового формату комунікації, а коефіцієнт підписки через гейміфікацію перевищив середні показники з попереднього віджету у 7 разів.
Вхідні дані
За послугою Retention ми працюємо з Pandora більше трьох років, що дозволило налаштувати канал комунікації відповідно до бізнес-цілей клієнта. Та оскільки бренд постійно розвивається, клієнт прагнув залучити до комунікації нову аудиторію й розширити клієнтську базу.
Дві активні форми підписки на сайті Pandora (віджет і у футері) стабільно приносили нових підписників.
Та щоб підсилити канал Retention та підвищити ефективність залучення клієнтів, ми запропонували підключили формат гейміфікації.
Раніше ми вже писали про успішні проєкти впровадження гейміфікації в інших нішах (напркилад, для мультикатегорійного магазину). Тому, після аналізу потенційних результатів за бенчмарками з різних сегментів ринку, ми дійшли висновку, що гейміфікація в ювелірному бізнесі також може принести бажані результати бізнесу.
Рішення
На реалізацію проєкту від погодження ідеї до запуску витратили 1,5 місяці.
Перед тим, як додати нову форму підписки на сайт, важливо врахувати наявні активні форми, щоб уникнути їхнього накладання та забезпечити позитивний користувацький досвід. Надмірна кількість інтерактивних елементів може спричинити зворотний ефект: перевантажувати увагу користувачів, відволікати їх або навіть ускладнювати процес прийняття рішення.
Як через гейміфікацію підсилити канал Retention
Ключова мета Pandora в каналі Retention (річна та в розрізі кожного місяця) — притік нових підписників. Тому щоб збільшити кількість користувачів, які залишать свої контакти у формі вирішили замінити стандартну форму збору на гейміфіковану.
На час роботи активності ми замінили основний віджет підписки на гейміфікацію, при цьому форму у футері залишили без змін.
Таким чином всю увагу користувачів вдалось сфокусувати на новому форматі взаємодії.
Ми в Promodo налаштовуємо кілька видів гейміфікації. Детальніше про їх види та відмінності можна почитати у статті, а розрахувати ефективність активності можете у нашому калькуляторі гейміфікації.
Механіка гейміфікації
Серед шести запропонованих форм гейміфікації зупинились на активності «Три в ряд» з безпрограшним форматом участі.
Після затвердження механіки гри, зі свого боку команда Retention розробила дизайн та копірайт активності, а готові елементи зібрали для початку на тестовому сервері. Після обовʼязкового етапу тестування обома командами, гра з’явилась на сайті.
Тривалість активності: 3 тижні.
Умови активності
- Користувач мав залишити номер телефону та email для участі у грі.
- В якості подарунків в рамках гейміфікації було передбачено градацію промокодів.
- Кожен користувач отримував подарунок за участь в активності.
Це рішення дозволило закрити одразу дві фокусні задачі: залучити до взаємодії нових користувачів та підвищити активність поточних клієнтів.
Крок #1
Користувач на сайті викликає віджет та заповнює форму підписки.
Після того, як форма валідована, користувачу відкривалась сторінка гри.
Крок #2
Щоб отримати подарунок, користувач має обрати одну з трьох коробочок.
Крок #3
У безпрограшній грі користувач отримував сповіщення про свій подарунок.
Крок #4
На email, вказаний при реєстрації, надходив лист з промокодом та умовами його використання.
Результати
Результати перевершили всі очікування: за 3 тижні роботи гейміфікація принесла стільки ж контактів, скільки зазвичай надходило за 3 місяці.
Супутні бонуси гейміфікації для Pandora
Хоча основна мета цієї активності полягала в збільшенні бази контактів та прирості нової аудиторії, клієнт також отримав приємний бонус — зростання кількості повторних покупок. Це особливо важливо, оскільки підвищення цього показника є однією з пріоритетних цілей клієнта.
* у розрізі притоку в порівнянні місяць до місяця
Оскільки активність знайшла відгук у аудиторії Pandora, надалі разом з брендом ми плануємо повторні запуски гейміфікації в інших механіках, щоб користувачі залишались зацікавлені.
Вже декілька років спільно з командою Promodo ми вибудовуємо та впроваджуємо ефективну email-стратегію для комунікації з клієнтами бренду Pandora на українському ринку. Як результат, на сьогоднішній день це один з наших основних каналів комунікації, збору даних та реактивації клієнтів.
Впровадження функціоналу гейміфікації створило для нас додаткові можливості для залучення нової активної аудиторії, зацікавленої на довготривалу взаємодію з брендом.