Як масштабувати бʼюті-бізнес з офлайну в онлайн: шлях Beauty Time
КЛІЄНТ
Beauty Time 一 дистрибуційний український бізнес, орієнтований на сегмент B2B (гуртові продажі для салонів краси, майстрів та магазинів професійної косметики) з офлайн-магазином в місті Чернівці.
Ексклюзивно представляє в Україні бренди доглядової косметики професійного, преміального та люкс-сегменту.
ЗАДАЧі та цілі
Перед командою стратегів стояла задача розробити рекомендації:
- для UX/UI концепту, який стане основою при формуванні технічного завдання для розробників під час створення сайту;
- щодо розділів сайту та must have сервісних фітч онлайн-магазину в категорії товарів для краси;
- щодо комплексної стратегії просування сайту після релізу.
Ціль клієнта 一 масштабувати бізнес та збільшити загальні показники продажів через запуск інтернет-магазину.
Спойлер
В проєкті для Beauty Time брали участь 7 відділів Promodo.
В цьому кейсі ділимось частиною робіт, реалізованих командою Strategy. Рекомендації інших відділів на сьогодні ще у процесі реалізації, про них розкажемо згодом. Слідкуйте за новинами Promodo, щоб дізнатись більше про комплексну роботу для клієнта.
Вхідні дані
В 2023 році Beauty Time вирішив масштабуватися 一 вийти в онлайн, як eCommerce-майданчик. Серед ключових задач, які мав закрити новий сайт, були продажі для сегменту B2C, але функціонал мав передбачити можливість роботи з B2B.
До Promodo клієнту порадила звернутися компанія SapientPro, з якою Beauty Time співпрацювали з боку розробки майбутнього сайту.
Ми запропонували клієнту почати з дослідження онлайн-ринку та конкурентів. Результати аналізу стали обґрунтуванням для створення UX/UI концепту сайту та формування сервісної частини: що обов'язково має бути реалізовано в сервісі для онлайн-продажів (до чого споживач вже звик).
Перед релізом сайту, розробили для Beauty Time маркетингову стратегію виходу на ринок: сформували спліт найефективніших каналів для просування бренду в онлайн та генерації продажів через сайт.
Рішення
Онлайн зростає і надає нові можливості для охоплення аудиторій споживачів. За останніми аналітичними даними, в Україні частка eCommerce у рітейл в 2023 році склала 10%*.
* Джерело: GET Business Festival 2023 | CPO Prom.ua
Логічно, що для сучасного українського бізнесу, який будував свою основну діяльність в офлайн, вихід в онлайн 一 це одна зі стратегій розвитку та додаткове джерело прибутків.
Але водночас 一 це зовсім інша парадигма та інші правила. Щоб зрозуміти, як «оформити» свою диджитал-вітрину та продавати через сайт, недостатньо перенести досвід з офлайну. Потрібно розуміти, чого очікує та що потребує саме аудиторія інтернет-покупців.
Бізнес звернувся до нас із запитом отримати практичні рекомендації на такі питання:
- Яким повинен бути інтернет-магазин в категорії товарів для краси, щоб задовольнити потреби сучасного онлайн-споживача?
- В яких диджитал-каналах комунікувати з цільовою аудиторією та через які канали продавати?
Результати всіх етапів робіт були представлені клієнту та підпадають під NDA.
Дослідження конкурентів та розробка UX/UI концепції сайта
Щоб надати рекомендації стосовно майбутньої UX/UI концепцї сайта, ми провели:детальний аналіз сайтів конкурентів;опитування споживача.
Аналіз сайтів конкурентів
Очікування клієнта
Сайт має бути орієнтованим на кінцевого споживача, але функціонал повинен підтримувати й роботу з гуртовими покупцями.
Враховуючи очікування клієнта та те, що основною аудиторію на момент запиту клієнта був B2B сегмент, ми дослідили великих гравців ринку та конкурентів, схожих за асортиментом і бізнес-моделлю.
За підсумками аналізу конкурентів, ми надали рекомендації щодо реалізації:
- загальних елементів сайту (навігаційні й інформаційні елементи тощо);
- сторінок каталогу (реалізація фільтрів тощо) та товарних сторінок (функцій порівняння товарів, додавання в список бажань, нагадування про ціну тощо);
- головної та «сервісних» сторінок для взаємодії з клієнтом (про магазин, відгуки, умови співпраці тощо);
- функціональності особистого кабінету (окремо для b2b та b2c клієнтів).
Опитування споживача
За результатами дослідження конкурентів ми виявили, які переваги та функціональність вже надають гравці в онлайні. Але щоб підтвердити або спростувати реальну потребу цільової аудиторії у цих сервісних опціях, ми провели анкетне опитування користувачів сайтів категорії б’юті.
Ключовою перевагою цього методу дослідження є можливість виявити реальний інтерес покупців до багатьох питань, зокрема:
- Чи дійсно відгуки на сайті впливають на довіру до магазину?
- Наскільки важливо користувачу бачити опис складу та компонентів у картці товару?
- Чи буде перевагою надання онлайн консультації менеджером/експертом?
- Які категорії мають найбільший попит у покупців професійної косметики?
Висновок етапу
Результати дослідження конкурентів, опитування споживача та висновки щодо пріоритезації технічної і сервісної складової допомогли нашому відділу UX/UI розробити концепцію сайта, яку клієнт використав для розробки власної платформи.
Розробка маркетингової стратегії просування
Оскільки частина рекомендацій та технічні завдання від першого етапу робіт ще в процесі впровадження, щоб не втрачати час, на фінальній стадії розробки сайту клієнт повернувся до нас за розробкою маркетингової стратегії виходу в онлайн.
На цьому етапі ми також провели дослідження конкурентів, але вже зі сторони аналізу їх стратегій просування, для того, щоб зрозуміти найефективніші канали в диджитал.
Виходячи з цілей воронки та з етапів воронки продажів, розклали всі канали просування, які закривали конкретні цілі клієнта.
За кожним з обраних каналів наші спеціалісти розробили детальні плани:
- стратегія та оптимальний спліт інструментів;
- розрахунок бюджетів на просування;
- рекомендований таймлайн запуску, враховуючи сезонність;
- прогноз результатів (в охопленні аудиторії, трафіку на сайт та продажах).
Під час планування ми опрацювали два варіанти: мінімальна та оптимальна стратегії запуску з відповідним підбором інструментів і розподілом бюджетів.
Висновок етапу
Клієнт отримав два робочі плани просування нового сайту та чітке розуміння щодо мінімального та оптимального бюджету за пріоритетними каналами.
Результати
Основним результатом нашої співпраці з Beauty Time стало надання відповіді на питання клієнта: як вийти в онлайн, щоб досягти ключової цілі 一 збільшення загальних продажів через інтернет-магазин та опрацювання нової B2C аудиторії.
- Надали обгрунтовані рекомендації щодо ключових опцій сервісної та технічної складових майбутнього eCommerce проєкту.
- Розробили модель екосистеми B2B та B2C в межах функціоналу сайту.
- Розробили UX/UI концепт, який забрала в роботу команда SapientPro.
- Розрахували дві комплексні стратегії просування сайту з нуля з детальними планами залучення інструментів та прорахунком бюджетів.
Після впровадження остаточних технічних доробок та релізу сайту, запропонували клієнту повний супровід в реалізації маркетингової стратегії в онлайн.