Кейс з SMM
Telegram Rozetka: як стати топовим каналом серед ритейлу за 2 роки
КЛІЄНТ
ROZETKA — найбільший онлайн-ритейлер у країні. Щомісячно сайт відвідують понад 39 млн користувачів, відкрито понад 270 точок видачі в Україні.
ЗАДАЧА
Розробити стратегію просування Telegram-каналу для найбільшого онлайн-ритейлера в країні. Зробити його цікавим для користувачів та ефективним для бізнесу.
Telegram — месенджер, який виріс у повноцінну соціальну мережу. І пройти повз такий чудовий канал взаємодії з користувачами просто неприйнятно для великого бренду. Спочатку покажемо, яких показників досягли, а потім — розкажемо, як саме:
ЧОМУ TELEGRAM?
Крім того, що «ну нас там ще не було», Telegram має багато переваг:
- Активні гіперпосилання — зручно збирати ліди напряму.
- Великі тексти, які можна форматувати — інших майданчиків із такою фічею немає.
- Велика кількість платоспроможної аудиторії.
- Хронологічна стрічка та відсутність будь-яких «розумних» алгоритмів.
- Підписок на канали в людей не так багато — боротися за увагу легше.
Саме такі аргументи для бренду ми мали на початку 2020 року, проте вони були актуальні й у 2022.
ЩО було в TELEGRAM у 2022?
Точної статистики кількості української аудиторії в месенджері немає, тому за бенчмарк можна взяти один з найбільших каналів на квітень 2022 — канал Президента України Zelenskiy / Official.
1 432 035
підписників
2 611 189
*на допис
*охоплення
Якщо врахувати, що не всі українські користувачі на нього підписані, проте водночас на нього підписані не тільки люди з України — можна взяти за основу 1.5-2 млн людей. Тобто, аудиторія достатня, щоб із нею працювати.
ЩО БУЛО СПОЧАТКУ?
На початку канал у Telegram створила редакція YouTube-каналу ROZETKA, яка вела його від свого імені. Фактично, це був кроспостинг контенту з YouTube.
Розвиток каналу, як самостійного майданчика, ми почали з публікацій новин технологічної тематики. Саме можливість оперативно оформлювати новини — основна перевага Telegram над YouTube, якою ми й скористалися для залучення аудиторії.
ЯК ПОЧАЛИ РОБОТУ, ЯК ПРОГРІВАЛИ ТА НАБИРАЛИ ПЕРШИХ ПІДПИСНИКІВ
Почали з прямої реклами в дружньому каналі Muzkultura та тематичного розіграшу навушників.
Щоб зробити інтеграцію ще глибшою, а новим користувачам на каналі Rozetka було легше освоїтися, ми запустили цикл статей із музичним ухилом.
За підсумками першої інтеграції кількість підписників каналу збільшилась на ~10 000. Не дивлячись на те, що мотивацією був розіграш, кількість відписок після його завершення була меншою за 10%. Канал продовжував рости органічно, контент подобався аудиторії, тому ми залишили рубрику про музику.
Тепер на каналі ROZETKA було дві рубрики: технологічні новини та статті про музику й культуру. Незвичне, однак дієве поєднання.
ЗАВДЯКИ ЧОМУ РОСЛА КІЛЬКІСТЬ ПІДПИСНИКІВ?
У нас було багато різних способів збільшити аудиторію, але головний — якісний контент. Тому спочатку про нього, а потім про все інше.
КОНТЕНТ
Колись ми в Promodo зробили фразу «контент — король» основою своєї роботи. Річ у тім, що багато агенцій та SMM-ників забувають про те, що їхня робота — це не лише цифри у звіті, а ще й те, що бачать, читають й пересилають одне одному звичайні люди. Ми постійно розширювали рубрики, але ніколи не забували про те, що нас читають люди.
КОНТЕНТ
Ми розпочали з рубрики Техноновини й не відмовились від неї до сьогодні.
Ми пишемо про:
- анонси нових смартфонів, навушників, годинників;
- новини сучасних мобільних технологій;
- цікаві факти про техніку й телефони.
- новини сучасних мобільних технологій;
- цікаві факти про техніку й телефони.
ТЕХНОНОВИНИ
Ми робимо новини швидше й детальніше, ніж інші україномовні джерела. Не постимо все поспіль, а обираємо тільки найцікавіші події. Завдяки цьому зростають індекс цитування та кількість репостів (особливо, якщо новина гаряча).
У новини ми органічно інтегруємо товари з асортименту ROZETKA — це не дратує користувачів, навідміну від прямої реклами. Водночас таке рішення збільшує продажі з каналу.
НОВИНИ МУЗИКИ, ФІЛЬМІВ ТА КУЛЬТУРИ
Завдяки інтеграції з Muzkultura, рубрика про музику стала популярною й збирала найбільше репостів (до 2021 року це була єдина метрика, згодом з’явились коментарі та емоції).
З часом ми зауважили, що інтерес до цієї теми знизився. Тому залишили виключно публікацію новин про дуже відомі фільми, а саму рубрику зупинили.
АВТОМОБІЛІ Й НОВИНИ ІНДУСТРІЇ
Оскільки у нас в команді є спеціаліст, який чудово розуміється на автотематиці, ми вирішили запустити нову рубрику. Публікували новини про нові авто й інші популярні моделі.
У підсумку зайшло 50/50, тому ми залишили тільки новини про найпопулярніші авто, які чіпляють всіх (наприклад, Tesla).
КРОСІВКИ
ОГЛЯДИ, НОВИНИ, РОЗІГРАШІ, ЗНИЖКИ Й ОСТАННІЙ РОЗМІР
Окрема рубрика про кросівки теж вийшла у якості експерименту й, навіть, призвела до певних суперечок. Спочатку вона не сподобалась деяким підписникам, про це ми дізналися із гнівного допису у Twitter. Тому ми вирішили запитати у фоловерів, чи подобається їм ця тема.
Більшості тема здалася цікавою, тому ми продовжили її розвивати: додали регулярний розіграш промокодів на 500 грн для тих, хто вгадає, які кроси на фото. Щоб знайти підказку, користувачам потрібно було переходити на сайт ROZETKA й шукати ті самі круті кроси. Наразі такі пости збирають багато репостів.
Оскільки ми бачили інтерес підписників до рубрики, вирішили спрямувати його на продажі й створили унікальний промокод для підписників у Telegram. Продажі перевершили всі очікування. Ми продовжили проводити подібні акції та ініціативи, що додало ще одну цінність телеграм-каналу ROZETKA.
МОДА
ЗНИЖКИ ТА ОСТАННЯ ПАРА
Оскільки серед підписників каналу ROZETKA були любителі кросівок, ми не змогли оминути модні тренди. Новини з цієї індустрії ми відсіяли відразу, оскільки вони занадто специфічні, а ось публікації із товарами urban style з хорошими цінами набули популярності.
В рамках рубрики регулярно публікували пропозиції з одягом, який залишився в останніх розмірах, — такі позиції купували протягом кількох годин. Крім того, для цієї категорії ми пропонували підписникам унікальні додаткові знижки.
АЛКОГОЛЬНА ПРОДУКЦІЯ
РОЗІГРАШІ, КОКТЕЙЛІ, ЗНИЖКИ
Це теж був вдалий експеримент. Ми почали з публікації рецептів простих коктейлів, а згодом додали розіграші для підтримки акцій на сайті ROZETKA.
Однією зі спроб ускладнити рубрику було запрошення сомельє, однак вона не отримала відгуку в аудиторії, тому ми від неї відмовились. Натомість ми залишили регулярні пости про добірки хорошого вина, публікації про коктейлі та розіграші.
БАТЬКИ ТА ДІТИ
НОВИНИ ІГРАШОК, РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА РОЗІГРАШІ
Після публікації кількох новин про LEGO ми помітили, що в акаунті є багато його поціновувачів. Так з’явилась нова рубрика — спочатку це були конструктори для дорослих, але згодом ми додали пости про добірки дитячих іграшок. Зацікавленість аудиторії не знизилася, а навпаки. Тож ми залишили рубрику, вона продовжила існувати окремо від новин.
А згодом ми познайомилися й затоваришували з компанією LEGO і, навіть, провели низку спільних розіграшів.
Контент
Так, так багато рубрик, що необхідний цілий таймлайн.
Що ж, чому б ні:
Що ж, чому б ні:
КОНТЕНТ 2020
- музика/культура
- техно
- новини
- алко
- кроси
- авто
- батьки
Контент 2021
- техноновини
- алко
- кроси
- батьки
- техно аналітика
- геймінг
Контент з літа 2022
- техноновини
- алко
- кроси
- геймінг
- мода
- попкультура
- кіно
висновки щодо контенту
Ось так ми самі відповідаємо на запитання «чим ми кращі, ніж конкуренти»:
РЕТЕЛЬНО ВІДБИРАЄМО РЕКЛАМУ
У канал потрапляють тільки найцікавіші пропозиції, а товари для добірок ми вибираємо власноруч. Розуміємо, як важко вибирати з безлічі товарів на сайті, тому беремо на себе роль додаткового фільтра.
МИ ШВИДШІ
ЗА ВСІХ
Новини стають застарілими дуже швидко, але наші новинники були напоготові навіть пізно ввечері й рано вранці.
ГНУЧКІСТЬ
КОНТЕНТУ
Якщо рубрика не знаходить відгуку в аудиторії, ми відмовляємося від неї практично відразу, а якщо вона подобається — поглиблюємо тему.
ОФОРМЛЕННЯ
ПІД ТЕЛЕГРАМ
Наші пости завжди зручно читати й пересилати, так ми враховуємо особливості формату каналу.
ВРАХУВАННЯ ДУМКИ
КОРИСТУВАЧІВ
Ми відповідаємо безпосередньо користувачам та враховуємо їхні пропозиції з коментарів. А ще ми не вимкнули з реакцій негативні емоджі, як це зробили інші магазини. Ми не боїмося негативу, а бачимо можливість рости завдяки йому.
МИ ЛЮБИМО ТЕ,
ЩО РОБИМО ДЛЯ ROZETKA
Техноновинник обожнює всі ці китайські телефони й навушники, а той, хто оглядає вина, робить це під келих білого сухого. Ми не випускали рубрику просто так, завжди занурювалися в тему максимально сильно.
ПРОДОВЖУЄМО
Контент — дуже важливий пункт у цьому питанні, але були ще кілька способів збільшити й утримати нашу аудиторію
КОНКУРСИ Й РОЗІГРАШІ
Однак не просто так, а обов’язково тематичні. Наприклад, кожен тиждень люди вгадували бренд кросівок — щоб вгадати, потрібно було знайти їх на сайті, а ці кроси завжди були зі знижкою. Або, наприклад, розіграші великих подарунків завжди були присвячені масштабним знижкам на сайті.
37 100
охоплення
5 620
учасників
14
приріст
67 800
охоплення
37 200
учасників
15 620
приріст
90 300
охоплення
52 310
учасників
26 327
приріст
РЕКЛАМА КАНАЛУ В ІНШИХ СОЦМЕРЕЖАХ
У Telegram немає офіційної реклами (точніше, вже є, та поріг входу 2 млн доларів, такого бюджету ще не знайшли). А тому ми просували наш канал через офіційну рекламу інших соцмереж — Instagram, TikTok, Facebook. Це виявилося навіть більш ефективним, ніж реклама в інших Telegram-каналах, від якої ми згодом відмовилися.
Чого ми досягли у цифрах
Висновки Загальні
TAK
МИ СПОЧАТКУ РОЗБИРАЄМОСЯ, А ПОТІМ РОБИМО.
МИ ЛЮБИМО ТЕ, ЧИМ ЗАЙМАЄМОСЯ.
МИ ТАК ЗАМОРОЧУЄМОСЯ НАД КОЖНИМ ПРОЄКТОМ.