Налаштування регіональності сайту для Eldorado.ua: +198% сеансів за 6 місяців і українізація без втрат трафіку
КЛІЄНТ
Eldorado.ua — український омнікальний ритейлер побутової техніки та електроніки. В офлайні ритейлер представлений 80-ма магазинами по всій Україні.
ЗАДАЧА
- Збільшити органічний трафік шляхом оптимізації регіональних сторінок.
- Українізувати сайт без втрати трафіку.
Українізація сайту — налаштування сайту таким чином, щоб контент показувався українською за замовчуванням, незалежно від:
- каналу, з якого відвідувач заходить на сайт;
- мови, яка використовується у пошуковому запиті.
Вхідні дані
Регіональність сайту Eldorado.ua була реалізована до початку нашої співпраці з брендом. Однак, позиції регіональних сторінок не дуже задовольняли клієнта. Тому ще наприкінці 2021 року, вбачаючи потенціал цього напрямку оптимізації, разом з командою Eldorado.ua ми почали більш предметно працювати над покращенням показників сайту у регіональній видачі.
Регіональність сайту — це окремі посадкові сторінки каталогу сайту для міст та регіонів.
Повна українізація сайту була однією зі стратегічних задач на 2022 рік. Під час технічної реалізації робіт, важливо було мінімізувати втрати ранжування сайту в пошуковій системі.
Над проєктами працювали інхаус-команда Eldorado.ua та SEO-команда Promodo.
Рішення
В кейсі ми розглянемо два напрямки робіт, які мали різні цілі та не залежали одне від одного, однак були об'єднані спільною метою — посилити бренд в онлайні.
Налаштування регіональності сайту
Якісне налаштування регіональності дозволяє просувати сайт за геозалежними запитами, покращувати ранжування, а також залучати більше користувачів із пріоритетних регіонів.
Наприклад, замість однієї сторінки категорії «Смартфони», на сайті створюються додаткові сторінки «Смартфони в Харкові», «Смартфони у Львові» тощо.
Пошуковою системою такі сторінки ранжують краще, тому що користувачі надають перевагу придбанню товарів у своєму регіону. При цьому Google прагне цілковито задовольнити їх запити.
Оптимізація регіональних сторінок дозволяє вивести сайт в ТОП пошукової видачі цільових міст та регіонів.
Найпопулярнішим методом налаштування регіональності сайту в SEO вважається саме створення регіональних сторінок на підпапках, з можливістю вибору міста у хедері. Така реалізація передбачає створення папок регіонів, в кожній з яких дублюється наявна структура категорій, розділів та фільтрів. За такої механіки структура URL буде https://…/dnipro/smartfon/.
Тоді як реалізація фільтрів в структурі сайту включає розділи та категорії, які мають фільтрацію щодо наявності товарів в регіоні. Структура URL формується через слеш і подальший перелік обраних фільтрів: https://eldorado.ua/uk/smartphones/c1038946/city=dnipro/
Реалізована на сайті Eldorado.ua механіка через сторінки фільтрації жодним чином не погіршує якість ранжування. Однак нашою задачею було допомогти бренду знайти рішення збільшити органічний трафік за наявних ресурсів.
Щоб покращити позиції сайту в органічній регіональній видачі ми сформулювали технічне завдання для команди клієнта.
Основні рекомендації
- Налаштувати систему визначення регіону на основі IP-адрес користувачів.
- Створити та відкрити для індексації регіональні сторінки у комбінаціях:
- Підготувати унікальний контент:
- Тексти опису каталогу не мають дублюватись на регіональних сторінках.
- Формування метаданих за шаблоном.
Наприклад, заголовок H1 для всіх регіональних сторінок повинен мати єдину структуру:
Задля коректної роботи метаданих у базі даних важливо зберегти відповідність регіону та прийменникового відмінка міста чи регіону (наприклад, «Харків – в Харкові», «Львів – у Львові»).
Що додатково вплинуло на зростання трафіку за регіональними сторінками
Оскільки роботи щодо оптимізації регіональності сайту були розпочаті до початку війни, сайт бренду вже мав успіх у регіонах за зростанням позицій у ТОП. На момент, коли країною почали переміщуватись люди у пошуку більш безпечних міст, попит за регіонами суттєво змінився (пропонуємо ознайомитись із нашим дослідженням e-Commerce під час війни).
Тому регіональні сторінки, які займали високі позиції в ТОП, отримали ще більше трафіку саме через міграцію вимушено переміщених осіб.
На прикладі динаміки регіональних сторінок Львова та Черкас можемо побачити зростання попиту, починаючи з березня 2022.
Українізація сайту
16 липня 2022 року набрала чинності низка норм закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Тобто всі веб-сайти суб’єктів господарювання, що реалізують товари та послуги в Україні та зареєстровані в Україні, мають виконуватися державною мовою.
Eldorado.ua не відкладали реалізацію вимог закону. Бренд тривалий час працював над якісною українізацією свого ресурсу. Адже критично важливо було не втратити напрацьований обсяг трафіку.
Механіка українізації сайту Eldorado.ua
1. Якщо IP користувача має українську локалізацію, файли Cookies пусті й здійснюється запит Type-in, тобто введення URL в адресний рядок браузера ⇒ користувачу відкривається україномовна версія сайту.
Перша механіка реалізована на більшості ресурсів. Однак, разом з Eldorado.ua ми розробили ще один механізм українізації, який раніше здавався занадто ризикованим з точки зору SEO.
2. В органічному пошуку редирект 302 перенаправляє користувача на україномовну версію сайту незалежно від того, якою мовою він здійснив запит (російською чи українською). За бажанням, відвідувач може обрати іншу мову ресурсу.
302 редирект — переадресування на іншу сторінку, яке працює за принципом перенаправлення відвідувачів або краулерів пошукових систем із поточної URL-адреси на іншу.
Ми одні з небагатьох в e-Commerce, хто реалізував правильний показ україномовної версії сайту. Наші налаштування не обмежились формальним виконанням, тому навіть з пошукової системи тепер ми відображаємо користувачу контент українською.
Отримані результати свідчать, що не варто боятися Google. Адже багатьох стримували можливі наслідки використання нашої механіки. Ми перевірили її на собі та можемо впевнено стверджувати, що мета виправдала засоби. Адже в першу чергу слід робити все для користувача. Особливо, коли в нього є запит на отримання інформації українською мовою.
Технічна реалізація на прикладі сторінки Смартфони
Реалізація такої механіки забезпечила виконання закону в повному обсязі, адже якісна українізація була пріоритетом для бренду.
Результати
Налаштування регіональності сайту значно покращило позиції та трафік
Завдяки опрацюванню регіональної пошуковій оптимізації, разом з командою Eldorado.ua нам вдалось суттєво покращити позиції сайту за регіональними запитами.
Як наслідок, частка органічного трафіку з регіональних сторінок зросла у 2 рази до ~20%, тоді як до оптимізації вона становила менше ніж 10% від всього органічного трафіку.
Завдяки українізації, сайт Eldorado.ua отримав якісні налаштування, які виконують вимоги не лише закону, але й задовольняють бажання бренду популяризувати українську мову серед своєї цільової аудиторії.
Дані Google Analytics за місяць до і за місяць після налаштування редиректів підтверджують, що виконані роботи не погіршили поведінкові фактори ранжування. Навпаки, навіть за умов російськомовного запиту та показу україномовних сторінок основні показники поведінкових факторів покращились.