Кейс із просування застосунку monobank
КЛІЄНТ
monobank — перший мобільний банк в Україні. Жодних відділень: всі банківські послуги обробляються лише через мобільний застосунок. Проєкт був створений у співпраці Universal Bank та Fintech Band.
ЗАДАЧА
- Підвищити впізнаваність бренду monobank.
- Мотивувати користувачів на завантаження застосунку.
- Конвертувати цільову аудиторію в клієнтів з картами monobank.
Мобільний банк monobank — інноваційний продукт на українському ринку. Оскільки користувачі частіше віддають перевагу послугам великих загальнонаціональних банків з мережею відділень, нашою метою було переконати їх, що мобільний банкінг — безпечне, зручне та вигідне рішення.
Рішення
Для просування monobank на українському ринку ми обрали модель AIDA, яка передбачала поступове знайомство ЦА з брендом. Ця модель була оптимальною для вирішення завдань бренду, оскільки аудиторії продукт був незнайомий.
Вихід бренду monobank на ринок відбувався у три етапи
- Попереднє замовлення — просування лендингу до запуску застосунку monobank.
- Реліз — просування застосунку після його релізу.
- Підкріплення — просування конкретних послуг і «фішок».
На кожному етапі нашою командою фахівців розроблялися ефективні підходи до вирішення конкретних завдань.
Етап 1. Попереднє замовлення
Доки застосунок був на стадії розробки, ми залучили рекламні кампанії в соціальних мережах і контекстно-медійній мережі Google (GDN). На Facebook просувалися пости засновників monobank із перевагами та особливостями сервісу.
Додатково з цими активностями ми підготували набір медійних оголошень і запустили кампанії в Facebook та Instagram, орієнтовані на підприємців і користувачів, що віддають перевагу онлайн-покупкам.
У цей час кампанія Google Display Network була націлена на просування лендингу monobank. Це були різні формати реклами, зокрема й анімовані банери.
Таргетинг аудиторії
За інтересами: офісні працівники, прихильники онлайн-шопінгу, активні користувачі мобільних пристроїв, кредити та позики, банківські послуги.
За темами: кредитні картки, платіжні системи, фінансове планування й управління, банківські послуги, кредити та позики, бізнес-послуги.
До релізу застосунку в App Store і Google Play, monobank вирішив протестувати бета-версію на користувачах, які залишили свої email на лендингу. Учасники цієї таргет-групи першими отримали застосунок і, через деякий час, картки.
Чорна картка з лаконічним дизайном була доповнена стікерпаком з котиками. Така концепція виявилася виграшною, оскільки користувачі з таргет-групи почали публікувати свої враження в соцмережах, а відгуки від реальних людей органічно залучали нових клієнтів і підвищували інтерес до monobank.
Етап 2. Реліз
Реліз застосунку monobank для iOS відбувся 15 листопада 2017, а ще через два дні — для Android. Щоб підвищити позиції застосунку в сторах, ще до запуску ми оптимізували опис застосунку за ключовими словами.
Кампанії на попереднє замовлення, як і раніше були активні. Щоб мотивувати користувачів інсталювати застосунки, а зацікавлених користувачів активувати картки, ми підключили кампанії в Google Ads, Facebook, Instagram, а пізніше — і Twitter.
Крім того, з грудня й до середини січня діяли кампанії відеореклами, які вели на лендинг. Пізніше ці відео були задіяні вже в інших кампаніях для мотивації інсталювати застосунок.
При роботі з такими кампаніями ЦА досить швидко вичерпується й вартість кожного нового клієнта відчутно дорожчає. Щоб розв’язати цю проблему, ми змінювали креативи, а в кампаніях одночасно були задіяні від трьох до шести комплектів банерів з різними меседжами та QR-котиками.
Google AdWords таргетував рекламу автоматично:
Відеокампанія
З огляду на наближення новорічних свят і сезон онлайн-шопінгу, ми запустили на YouTube кампанії з короткими відео опису переваг monobank перед іншими українськими банками. Відео було показано в рамках кампаній AdWords, а також на Facebook і Instagram.
Цільова аудиторія:
- користувачі, які відвідали цільову сторінку;
- користувачі, які залишили свої контакти в бета-версії.
Відеореклама отримала понад 2 млн переглядів з грудня по січень.
Відеокампанія не забезпечила зростання інсталів застосунку в App Store і Google Play, однак вплинула на впізнаваність бренду monobank і дозволила нам оцінити тестовий формат відеореклами.
Щоб перевірити, які креативи залучають більше аудиторії, ми проаналізували оголошення, націлені на завантаження застосунку (CPI) і запустили нову кампанію. Вона складалася лише з банерів, у яких були стікери з котиками — до Нового року вони вже безпомилково асоціювалися з брендом monobank.
Нова кампанія вела на цільову сторінку й у видачі пошукових систем відображалася по брендовим запитам, а також по широкому типу відповідності, наприклад, «замовити кредитну карту».
Щоб зміцнити взаємодію з користувачами, які вже познайомилися з брендом, ми задіяли кілька рекламних кампаній на активацію (CPA). Вони були націлені на такі аудиторії в Facebook і Instagram:
Етап 3. Підкріплення
Наша команда зосередилась на одній із найкрутіших послуг monobank — рефінансуванні. Річ у тім, що користувачі можуть виплатити за допомогою картки monobank кредит, отриманий в іншому банку.
Ми задіяли додаткові рекламні кампанії в GDN, Facebook і Instagram протягом місяця. Вони показувались для таких ключових слів, як «повернення», «погашення кредиту» тощо. Креативи транслювались на аудиторію, яка регулярно користується кредитними послугами.
Результати
За найбільш песимістичними прогнозами, до 9-го місяця роботи над проєктом клієнт планував видати 45 тис. карток monobank, але фактично таких показників вдалося досягти на 3 місяці раніше.
У міру того, як ми підключали нові маркетингові інструменти, кількість інсталів застосунку зростало. Вже за рік клієнтська база зросла до 400K.
Завдяки ефективній стратегії просування, нам вдалося вирішити поставлені завдання, залучити нових клієнтів і зробити бренд monobank впізнаваним серед українських користувачів. Він став першим мобільним банком України і головним fintech-стартапом 2017 року.