Чому підписатись на розсилку 一 це Win-Win для бізнесу та споживачів. Або як працює Retention на MAUDAU. маркеті важливих штук
КЛІЄНТ
MAUDAU. маркет важливих штук 一 онлайн-платформа для повсякденних покупок зі зручним сервісом.
ЗАДАЧА
- Збільшити базу підписників через використання різних точок збору контактів на сайті.
- Збільшити в базі сегмент підписників, які цікавляться конкретною категорією товарів 一 алкогольною продукцією.
Рішення
Ціль MAUDAU 一 залучити якісну аудиторію до комунікації через імейл і телефон та зібрати додаткові дані про користувачів. Адже подальша сегментація бази та релевантні пропозиції споживачам не лише збільшують прибуток з каналу, але й збільшують прихильність аудиторії до бренду.
Що враховували при підборі інструментів для збору email
Перед тим, як розміщувати на сайті точки збору email, потрібно визначити мету їх створення, адже від цього залежить кінцевий результат. У клієнта були 2 основні цілі, під які ми реалізували релевантні механіки гейміфікації.
Наприклад, щоб збільшити базу нових користувачів та отримати високий Subscription Rate, у формах використали короткий та зрозумілий заклик до дії з мінімальною кількістю кроків. Адже що більше кроків, то менше конверсія. На цьому етапі на сайті MAUDAU додали форму підписки з можливістю обрати бонус.
А от щоб отримати не лише email, а й додаткові дані 一 потрібен довший шлях, однак він допомагає якісніше сегментувати базу. В цьому випадку Subscription Rate буде нижчим, але в цьому сценарії він не є ключовою метрикою виміру ефективності. Тут найважливіше 一 сформувати сегменти за даними, якими поділились користувачі. Для цих цілей обрали інтерактиви GiftBox та Quiz.
Активність Quiz запустили першою, а наступним етапом GiftBox та форму підписки з можливістю обрати бонус.
Quiz
Тривалість активності: 1 місяць
Очікування MAUDAU: розширити наявний сегмент, зацікавлений алкогольною продукцією новими користувачами та оновити дані по наявним підписникам.
Бренд мав на меті виокремити сегмент споживачів, яким цікаві товари категорії алкогольної продукції, щоб в подальшій комунікації робити персоналізовані пропозиції.
Ідея
Наразі MAUDAU використовує інструменти для збору даних про користувачів. Щоб підсилити їх ефективність та покращити сегментацію контактів, додали нову механіку 一 пропонуємо отримати подарунок за відповіді у невеликому опитуванні на сайті.
Питаємо, як користувач ставиться до алкоголю. Далі, залежно від його відповіді, ланцюжок запитань змінюється. Якщо негативно 一 опитування закінчується.
В обох сценаріях MAUDAU дарує учасникам промокод.
Оскільки політикою MAUDAU не передбачені знижки на алкогольну продукцію, клієнтам дарували промокод на супутні товари в кошику.
Результати Quiz
Активність запустили на місяць і вона точно виявилась Win-Win.
*з усіх користувачів на сайті
**з користувачів, що підтвердили пошту та отримали промокод
Вигоди для MAUDAU:
- нові контакти з додатковими даними для якісної сегментації бази;
- уникнення негативу від клієнтів, яким не цікава категорія алкогольної продукції;
- дохід через апсейл.
Вигоди для клієнтів:
- відчуття, що бренд прислухається до їх уподобань і робить індивідуальні пропозиції;
- промокод на визначені категорії товарів буде корисним обом сегментам.
GiftBox до Дня народження MAUDAU
Тривалість активності: 3 тижні
В серпні цього року MAUDAU святкували свій другий День народження. Це подія стала чудовим інфоприводом для залучення до комунікації нових користувачів через канал Retention.
Щоб свято маркету важливих штук стало святом і для клієнтів 一 бренд вирішив дарувати всім новим підписникам подарунки.
Очікування MAUDAU: збільшити кількість підписників в базі та зібрати дані про день народження користувача.
Щоб залучити більше користувачів, вирішили не розробляти окремий лендінг, а використати віджет pop-up з меседжем: «Забирай свої подарунки до Дня народження MAUDAU!»
Ідея
Логіка гейміфікації реалізована таким чином, щоб користувач, не покидаючи сайт, отримав свій подарунок та продовжив покупки.
Крок #1
Після певного часу перебування на сайті з'являється віджет із закликом залишити свою пошту та отримати подарунок.
Крок #2
За умови заповнення форми, користувач отримує email з кодом для підтвердження вказаної адреси.
Крок #3
Після того, як email підтверджено 一 користувач може «відкрити» свій подарунок.
Крок #4
Користувач отримує промокод на один з трьох варіантів знижки (25, 65 або 200 грн).
За логікою інтерактиву, не кожен користувач мав отримати знижку. Однак можливість зробити другу спробу була передбачена: щоб зіграти повторно, користувач мав залишити свій номер телефону і також підтвердити його кодом.
результати GiftBox
*з усіх користувачів на сайті
**з користувачів, що підтвердили пошту та отримали промокод
День народження MAUDAU, як інфопривід, та реалізація інтерактиву у вигляді pop-up забезпечили успіх активності та допомогли зібрати нову активну базу.
Форма підписки з можливістю обрати бонус
Тривалість активності: 3 тижні
Очікування MAUDAU: зібрати якнайбільше нових активних підписників.
Ідея
Пропонуємо користувачу підписатися на розсилку та обрати бонус на вибір. Активність була націлена саме на нових підписників.
Наступним кроком пропонуємо додаткову вигоду: поділитись датою народження та отримати вітання зі святом від MAUDAU.
Результати форми підписки з можливістю обрати бонус
*з усіх користувачів на сайті
**з користувачів, що підтвердили пошту та отримали промокод
Хоча форма працювала на сайті лише місяць, можемо стверджувати, що її логіка сподобалась користувачам, адже давала їм право вибору.
Важливим інсайтом, який ми можемо використати в наступних пропозиціях стало те, що частіше користувачі обирали безкоштовну доставлення (81,3%) замість промокоду (18,7%).
Рішення щодо запиту у користувачів про дату народження через додатковий крок підтвердило свою ефективність, адже було не навʼязливим і, навпаки, передбачало бонуси.
підсумуємо
Всі три активності чудово відпрацювали. Щоб визначити їх ефективність, ми підрахували, на скільки приростала база підписників, порівняно з періодом без активностей.
*до середнього приросту користувачів на місяць
Ключові поінти, які ми враховували в роботі з активностями
- Щоб підтримувати гігієну бази підписників, при реєстрації додали обовʼязкове підтвердження номера телефона чи імейл через код верифікації.
- Якщо користувач вже був в базі 一 не просили підтверджувати дані.
- Щоб не переривати customer journey, всі кроки відвідувача зберігались на сайті за cookies: тобто користувач може почати заповнювати форму, вийти з сайту, щоб скопіювати код верифікації в поштовику. Повернувшись на сайт, він попадає на той крок, де припинив взаємодію з активністю в рамках поточної сесії.
- Щоб забезпечити ефективну роботу інформерів та активностей на сайті, важливо продумувати логіку та послідовність їх показів.
Віджети з формою підписки на сайті — дуже потужний маркетинговий інструмент для нашого продукту. Ми з командою Promodo вирішуємо за допомогою них одразу декілька Retention-задач: збір лідів, конверсія лідів в першу/другу покупку, збір інформації про вподобання наших гостей.
З кожним новим запуском такої форми ми зі свого боку вдосконалюємо ТЗ в залежності від цілей кампанії та вподобань нашого Гостя, а колеги із Promodo завжди знаходять рішення, як виконати наші «забаганки» із ТЗ в найбільш повному обсязі.
Нашим гостям подобаються подібні віджети, про це кажуть як коефіцієнти приросту нових контактів і конверсії на сайті, так і безпосередні звернення від гостей в контактний центр.